Horgászkemping a Balatonnál

Tudom, sokunk nagy kedvence a Balaton, és sokunknak nem kell kétszer mondani, hogy induljunk, ha egy ottani horgászatról van szó, vagy ha lehetőség adódik erre. Persze a parti horgászat adottságai meglehetősen korlátozottak az ismert okok (beépítettség) miatt, alig van néhány szabad partszakasz, illetve a kikötők mólói adnak még némi horgászati lehetőséget.

Ezért aztán kétszeres volt az öröm, amikor eljutott hozzám Csönge Ferenc meghívása egy balatonszepezdi hétvégi „bemelegítő” horgászatra. Az öröm egyik része a Balatonnak és halainak szólt, a másik pedig annak a fantasztikus lehetőségnek, amit Feri és az Energofish kitalált.

Kellemeset a hasznossal: bepakoltunk az autóba az újabb Timár Mix etetőkből egy jó adagot, hogy megnézzük, miként értékelik a magyar tenger halai, és azért nekünk is tapasztalni kellett még az újdonságok viselkedését.

A ládák beállításával bajlódtunk…

Belépve a kapun, a még üres recepció előtt elkanyarodva a teljesen egyenes, kikövezett partszakasz egyetlen kiszögelését, egy félszigetet veszünk célba. Ennek oka a meglehetősen erősen fújó szél és a félméteres hullámok, a szélárnyékos oldalon mégiscsak kellemesebb lesz a horgászat.

Az új etetőkből válogattunk

Gyors pakolás, egyedül vagyunk, nem bajlódunk az autókkal való kiállással, sőt, talán tartanak egy kis szélárnyékot. Süt a nap, de a szél azért átfúj. Bekeverjük a tesztelni kívánt új etetőanyagokat, kíváncsiak vagyunk, vajon miként működnek a Balatonon. Egy pontyos és egy keszeges etetőt tesztelünk.

A Match nevű etetőt kínáltuk a keszegeknek

Míg mi a láda beállításával és a rakós összeállításával bajlódunk, Csönge Feri gyorsan fog néhány keszeget. Aztán veszélyesen hajlik az 5-ös spiccbot egy bevágás után, megjött az első ponty. Mi még az etetésig sem jutottunk el.

Hajlik a bot, ez nem dévér!
A fűzfa alól jött ki spiccbottal az első ponty

11 m-ben horgászunk, egészen hajózható vizet találunk, eresztékünk 2 m feletti. Gyors etetés, majd csalizás, és az első betolásra: kapás!

Először a karikakeszegek rontanak a gombócokra. Folyamatos kapás, hihetetlenül élvezetes horgászat. Fél óra múlva megfogjuk az első dévéreket is.

Alapozás a rakós botra. Kényelmes horgászat néz ki, 11 m-ben 2 m feletti a víz mélysége

Apró gombócok dobásával folyamatosan előttünk tudjuk tartani a halat. Igénylik az etetőanyagot, folyik a szájukból a horogszabadítás alatt. Vegyes a zsákmány: karika, bodorka és dévérkeszeg teszi ki a nagy részét.

Gyorsan horogra akad az első hal
Gyönyörű bodorkákból is volt szép számban

Amikor átmeneti kapástalanság áll be, tudjuk, valami nagyobb testű hal van az etetésen, és nem is marad el a ponty megakasztása. Nem túl nagyok, méret körüliek, sőt apróbbak is előszeretettel lakmároznak előttünk.

A pontyok nem voltak túl nagyok, de jó szórakozást nyújtottak

A sikeres szákolás után aztán ismét felbátorodik a keszegnép, alig ül be a szerelék, máris eltűnik valamelyikünk úszója.

Karikák és dévérek jönnek szinte folyamatosan
Belátogat az etetésre néhány garda is

Közben Ferivel a tervekre terelődik a szó. Hihetetlenül jó gondolatnak tartom, hogy lesz egy olyan hely a magyar tenger mellett, ahol nem kinézik a horgászokat, hanem szeretettel várják őket. Ahova le tud úgy menni a család, hogy mindenki, a nem horgász családtagok is együtt tudnak pihenni, anélkül, hogy a „halfogással fertőzöttet” csak kilométerekről esetleg valamelyik móló, vagy eldugott, szinte megközelíthetetlen partszakaszon látja.

A sövénnyel elválasztott lakókocsi parcellák

Mi lehet annál kedvesebb egy Balatont szerető horgásznak, mint akár több napra is letáborozni a víz mellett, és horgászni, horgászni, horgászni…

Természetesen arra is lehetőség van, hogy valaki saját lakókocsit helyezzen el a kemping területén, akár egész szezonra is. Ha valaki előre gondolkodik, akár az egész partszakasz is lefoglalható például horgászverseny számára, de ehhez tényleg az kell, hogy előre tervezhető legyen, időben kell foglalni. 50 versenyző tud helyet foglalni a két egyenes szakaszban (a félszigetet kihagyva).

Akár horgászversenyre is igénybe vehető a part

Minden a horgászok igényei szerint fog kialakulni, horgászbolttal, csali és etetőanyag vásárlási lehetőséggel. Ha közben megéhezik, megszomjazik az ember, elég csak kitekerni addig a felszerelést, hiszen néhány lépésre e gondok orvoslására is megoldást talál a fárasztásban eltikkadt horgász. Ideális körülmények, elérhető és megfizethető áron.

A félszigettől balra eső partszakasz
A félsziget bal oldala

Fontos Információk

Megnevezés: Energofish-Drennan-Vénusz Horgászkemping

Cím: Balatonszepezd, Halász utca 1.

Telefon: 87 / 568-061

Fax: 87 / 568-062

E-mail: venus@balatontourist.hu

Web: www.horgaszcsonak.com

Tarifák

Elő- és utószezonban (július 1-ig, illetve augusztus 20. után) sátorral 2 fő 3500 Ft/nap.

Főszezonban (július 1. és augusztus 20. között) sátorral 2 fő 6000 Ft/nap.

Ha valaki csak horgászni szeretne, a felnőtt napi belépője 500 Ft-ba, a 14 év alatti gyermeké 300 Ft-ba kerül. Amennyiben valaki az autóját is a kemping területén belül kívánja elhelyezni, tehát őrzött körülmények között, annak 2500 Ft-ot kell fizetni, de ebben már benne van a személyenkénti belépőjegy ára is. Tehát egy 5 személyes autóban 5-en utazva 2500 Ft az összes költség. A pihenni vágyók érdekében az autóval történő ki- és behajtás a reggel 7 óra és este 10 óra közötti időszakra korlátozott.

A félszigettől jobbra eső partszakasz
A félsziget jobb oldala

Csónak is bérelhető a Kempingben: 5 órára 700 Ft a díja, egész napra 1400 Ft.

A Kemping területén üzemelő horgászbolt nyitva tartása 8:00-18:00 óra.

Vendéglátóink: a Csönge család és a Tímár testvérek

A végére hagytam a legfontosabb információt. Működik az a lehetőség, hogy valaki előre foglaljon magának horgászhelyet. Faxon, e-mailben vagy akár telefonon. A foglalt horgászhelyet minden esetben visszaigazolják, ezzel elkerülhető, hogy valaki messziről érkezve nem talál helyet magának.

Mindenkinek hasonlóan sikeres horgászatot kívánunk!