Fox bojlis botok tesztje 1. rész - Kelemen Csaba beszámolója a Roberto Ripamonti botról

Javában folynak a Fox bojlis botok tesztjei. Az első próbákon már 3 szerencsés teszthorgász sikeresen átesett. Az ő élményeiket, személyes tapasztalataikat tesszük közkinccsé. Elsőként Pontyhorgasz42 tesztjét olvashatjátok: „A Haldorádó Horgászportál segítségével lehetőségem nyílt a Fox egyik csúcskategóriás bojlis botját letesztelni. A tesztre augusztus 1-5 között került sor a Szavanna horgásztavon. Nagy várakozással indultunk neki a túrának. Hogy milyen eredménnyel zárult, az mindjárt kiderül!”

Augusztus elsején érkeztünk meg a Szavanna horgásztóra, ahol gyorsan beszereztük az engedélyeket és nekiláttunk a helykeresésnek. Mivel hárman horgásztunk, viszonylag nagy kiterjedésű helyeket választottunk. Apám és keresztapám a kiszolgáló ház melletti füves placcot választotta (ott volt könnyű sátrat verni), én pedig a büfé előtti stégek közül a bal oldalit szemeltem ki magamnak.

Ez volt a kiválasztott helyem

Első lépésben a helyi csónakkal bebójáztunk és beetettünk, majd nekiláttunk a szerelékek elkészítésének. Mivel nem tudtam, hogy mit bír a bot, először csak egy 90 grammos ólmot raktam fel, de ez nem vált be. A bóját el lehetett érni vele (mondjuk elég bajosan), de a fő gondot az okozta, hogy nem adott elég nagy lendületet, és többször megakadt a szerelék a dobóelőke és a főzsinór összekötésénél. A dobótávolság ezzel az ólommal kb. 90 méter körül volt. Mivel ezzel nem voltam megelégedve, ezért egy hosszabb kapásszünetben elkészítettem egy újabb szereléket, immár 100 grammos ólommal. Ezzel lényegesen nagyobbat lehetett dobni, és már a kötés is simán kicsúszott. Az átlag dobótávolság 110 méterre emelkedett! Ezzel a végszerelékkel maximálisan meg voltam elégedve, és ezzel horgásztam végig a 4,5 napot. A végén csak úgy próbaképpen felkötöttünk egy 110 grammos ólmot, amit vígan repítettem 120 méter fölé. Szóval ezt is bírja a bot!

Ezekkel a nehezékekkel próbálkoztam
Ez lett a nyerő végszerelék

A dobások során fokozatosan szoktam hozzá a bothoz, de a végső határokat nem mertem tovább feszegetni, elsősorban abbéli félelmemben, hogy eltöröm. A bot anyaga első osztályú, a különleges „pikkelyminta” pedig különösen elnyerte a tetszésemet. A bot fokozatosan keményedik fel, és egyre nagyobb ívben görbül. Fárasztásnál, először csak a vége dolgozott, amíg a hal közvetlenül elém nem ért. No ott aztán elkezdett dolgozni az egész bot!

A Fox Roberto Ripamonti bot kialakításával kapcsolatban két észrevételem lenne. Az egyik az orsótartó, hiszen a nagy Banax Helikon nem csusszant bele olyan tökéletesen, mint a Shimano Baitrunner. A másik a végdugó. Engem, mivel szeretem betámasztani a botot fárasztáskor, felettébb zavart a mívesen megmunkált fém alkatrész, mert egy hosszabbra nyúlt fárasztás végére már igencsak nyomta a combom.

A bot általam felfedezett „gyengéi”

Csalinak elsődlegesen az ajándékcsomagban talált SBS bojikat használtam. 1-2 szemet variálva tettem fel. A pontyok kedvence az M1 dipbe belemártott egy szem M1 és egy szem M2 bojli kombinációja volt. A halakat a csali méretével és számával nem igazán lehetett szelektálni, mivel a túra legkisebb hala, egy 1,5 kilós nyurgaponty két szem bojlit vett föl… Ekkor egy szem M2 és egy szem Pelzer Sushi bojli volt a horgon.

A túra legkisebb hala volt ez a mohó pikkelyes, amely 2 szem bojlira kapott

A túra legnagyobb hala egy 10,5 kilós pikkelyes tőponty volt, amit keresztapám fogott ki ezzel a bottal, míg én délutáni sziesztámat töltöttem :(

Az átlagos méretű halak 5-6 kiló között mozogtak, és zömében tükörpontyok voltak.

Egy átlagos méretű, gyönyörű, egészséges tükrös
Ő volt a túra legnagyobb hala. Pontos súlya 10,5 kiló. Keresztapám fogta a Fox bottal

Ezzel a cikkel szeretném még egyszer megköszönni a Haldorádó Teamnek a lehetőséget, valamint a Fox magyarországi forgalmazójának azt, hogy kipróbálhattam a Roberto Ripamonti botot, s végül, de nem utolsósorban az SBS-nek a felajánlott csalikat.

Írta: Kelemen Csaba (pontyhorgasz42)