A 2012. év első horgászata

2012-ben is eljött az a nap, amire a téli, hideg, haltalan időszakában várunk: az év első pecázása. Nos, én is már nagyon vártam ezt a napot. Szokták mondani, ami késik, az nem múlik, így eljött a nagy nap március 17-én, szombaton. Botok felszerelve, irány a vízpart! Sokszor nehéz eldönteni, hogy az ember hova menjen szerencsét próbálni, így - az első pecánál - különösen… Benne van az emberben: „halat szeretnék fogni”, ezért mindent megtesz ennek érdekében. Én is így tettem!

Barátokat, horgászboltosokat megkérdeztem, hol megy a hal, hol van valami mozgás. Kezdésnek a Dunára gondoltam, de ez az elképzelésem hamar tovaszállt a hallottak alapján. Akkor nem maradt más, tóra kell menni! Egy Budapest közelében lévő bányatóra esett a választás. Már reggel 8-kor megérkeztünk, napijegyet váltottunk és sietve foglaltuk el a tulajdonos által ajánlott egyik legjobb helyet. Rajtam kívül még 4 horgász volt a vízparton.

Első teendőm az etetőanyag bekeverése volt. 2012-ben nem egy újdonságot próbáltam ki először, hanem egy tavalyi, de remekül bevált etetőanyagot: a Haldorádó Fűszeres Halból kevertem be 2 kg-ot. Hogy még jobban felkeltsem a halak figyelmét, a hozzá illő Haldorádó Fűszeres Hal és a Haldorádó Kék Villámmal aroma hozzáadásával tuningoltam.

A mai napra szánt csalogatóanyagok

A botokat már otthon felszereltem. Az elképzelésem az volt, hogy olyan módszerrel próbálkozom, ami már eddig is jól működött: két bottal horgászom, egyik horgát élő csalival, a másikét finomabbnál finomabb pelletekkel csalizom fel.

Az élő csalis felszerelésem a következő volt: Spro Mantova 360 bot, Spro FreeLiner XR LCS 500 orsó, Haldorádó Pellet Line 0,18 mm-es főzsinór. A végszerelék: Gamakatsu 2260B 8-as horog 30 centis Spro Vision 14-es előkére kötve. Az előkét egy forgóba hurkoltam, ami felett egy gumigolyó található - ez ütközteti meg a 15 grammos rakétakosárral ellátott 15 cm-es gubancgátló csövet. A gubancgátló cső felett nem sokkal egy ki gyöngy és egy cérnaütköző volt.

Közeli horgászatra szánt élő csali végszerelékem

A pelletes felszerelésem: 420-as Spro Sensitive bot, Spro Incognito 855 orsó, Haldorádó Pellet Line 0,20 mm-es főzsinór. A végszerelék: Gamakatsu 2260B 6-os horog 15 cm-es Sufix Feeder Braid 0,10 mm-es zsinórra kötve. Forgó, gumiütköző, 30 grammos kosár, gyöngy és cérnaütköző.

Ezzel a végszerelékkel messze dobva és pellettel próbáltam megfogni a tó halait

Amíg az etetőanyag jól megszívta magát, addig kipakoltam és felállítottam a horgászállásomat. Mindkét bottal végeztem 8-8 alapozó dobást etetésképpen kiakasztott zsinórklipsszel. Ilyen hideg vízben nem kell sokat etetni. Most már nincs mire várni! Először a 420-as feederbottal foglalkoztam: kb. 50 méterre küldtem be a két pellettel felcsalizott végszereléket. Az élő csalis botra 5 szem eleven, fürge csonti került. Ezt a szereléket körülbelül 20 méterre dobtam be. Nagyon vártam a kapást. Az járt a fejemben, vajon milyen hal lesz az év elő uszonyosa: keszeg, kárász netán ponty? 30 perc elteltével újracsaliztam és ugyanoda dobtam, ahova az előbb. Közben folyamatosan telt meg a tó lelkes horgászokkal. Fél tizenkettő lehetett, amikor az első kapás megérkezett. Erőteljesen meggörbítette a spiccet. A hideg víz ellenére olyan ereje volt a kis halacskának, mintha nyár lenne. Pár perc után feljött a vízfelszínre és megmutatta magát a kis bajszos.

Izgatottan vártam, vajon mi akadt ebben az évben először a horgomra
Már látszik, milyen hallal van dolgom
Csodálatos színű, egészséges ponty

Nagyon megörültem a halnak és teljesen lázba jöttem. Gyors fénykép és szájfertőtlenítés után engedtem is vissza, bízva abban, hogy jön a következő.

A nagy lelkesedésem 2 óra után sem múlt el, pedig halat nem csak hogy nem fogtam, de még látni sem láttam. Hiába pásztáztam a többi horgászt, senkinek nem akadt a horgára egyetlen hal sem. Folyamatosan próbálkoztam a különféle csalikombinációkkal, dippeltem, poroztam, de úgy látszott, nem éhesek a tóban élő halak. Vártam és csak vártam, mire végre megmozdult a csontkukaccal csalizott botom spicce! Pici, ismétlődő mozgás volt. Bevágtam, meglett! 30 dekás kárász vette fel a Haldorádó Magyar Betyár dipbe áztatott csontkukacot.

15 óra 50 perc, néztem rá az órámra, lassan letelik a mai napra tervezett horgászat ideje. Gondoltam, még 10 percet várok, újracsalizok és utána, ha nem lesz semmi, megyek haza. Az etetőanyagnak megfelelő Fűszeres Hal ízesítésű Oldódó Lebegő pelletet húztam fel a hajszálelőkére. Pár perc után kapásra - 2 kisebb belehúzásra -, vághattam be és éreztem, megvan. A fárasztás minden egyes percét kiélveztem, hiszen ezért is jöttem horgászni. Egy újabb tökéletes potyka került a merítő hálómba. Fényképezés és az elmaradhatatlan szájfertőtlenítés után visszanyerte szabadságát.

Nagy öröm fogadta ezt a szép kis bajszost
A mai napon a nyerő csalik

Ezzel szépen zárult a horgászat… összepakoltam és elindultam hazafelé. Az év első horgászatán összesen 3 darab halat sikerült fognom. A jó idő, a friss levegő és a vízpart kárpótolt azért a kis apróságért, hogy kevés hal akadt horogra, de legközelebb - ha kicsit melegebb lesz a víz, és jobban beindul a halak táplálkozási kedve - abban sem lesz hiba!