Kiemelt, partnereink, kiemelt-partnereink

CARP ACADEMY, Előketartó doboz hosszú
Haldorádó horgászportál - Írások

Esküvő a vízparton

Ez a horgásztúra nem egy hosszas tervezés eredménye volt, hanem egy spontán jött lehetőség, melyet nem szerettem volna kihagyni. Bátyám tavaly ősszel eljegyezte párját és kitűzték ez év nyarára az esküvő időpontját. Szóba került, hogy sok a teendő a nagy esemény előtt – mivel a két család között több mint 200 km távolság volt, bizony elég precíz szervezést igényelt. Így arra gondoltam, elutazom már a hét elején, akkor nappal tudok segédkezni az előkészületekben, és mivel kedvenc vizem is a közelben folydogál, gondoltam, áldozok három éjszakát a horgászat oltára előtt is. Hogy ebből mi sült ki? Lejjebb kiderül!

Szűrés Haskó Tamás írásaira
Haskó Tamás

Egyedül elég húzós lett volna, ezért mivel Tomi barátom szintén hivatalos volt az eseményre, azonnal hívtam is, hogy közöljem vele a terveimet. Elsőnek kicsit furcsán hallgatta az elképzeléseimet, de nem kellett sokat győzködni, gyorsan belegyezett. Így kedden reggel négy órákkor együtt kezdtük meg a hosszú utat. Alig vártam, hogy odaérjünk, bár szinte végig szakadt az eső, aminek egyáltalán nem örültem – utálok esőben tábort építeni. Az érkezést követően elintéztük a hivatalos papírokat, átbeszéltük a heti teendőket, majd irány a part.

Kedvenc vizem

Nagyon változatos haltartó helyeket találtam

A „kopasz” tök mező itt könnyű pályának számít

Szemet gyönyörködtető párosítás

Ebéd után már a vízen voltunk, kerestük a halakat, hol is lenne érdemes felkínálni csalijainkat, ami nem könnyű feladat itt, mivel jobbnál jobb haltartó helyek váltják egymást… nem könnyű kiválasztani azt a négyet, melyet meg tudunk horgászni.

Itt még aktívak a hódok

Érdekes növénytársulások

Nem kellett messzire menni a kavicsért

Akcióra készen

A csalin már nagyon sokat nem gondolkodtunk, hiszen a korábbi túráinkon a legtöbb és legnagyobb halakat az SBS M1-s termékcsaládnak köszönhettük, így értelemszerűen most is ezt a csalit erőltettük különböző felkínálási módokkal, annyi különbséggel, hogy most az újdonságnak számító 20+ termékcsaládból választottunk, bízván a sikeres szelekcióban. Ahogyan a helyére került minden, szinte azonnal ránk szakadt az ég egy hatalmas felhőszakadás formájában. Kíváncsi voltam, hogyan reagálnak a halak a változásra. A választ teljesen meglepő módon egy gyors kapás formájában meg is kaptam, melyre a mai napig szívesen gondolok vissza. A hal hatalmas erővel húzta meg a szorosra állított nyeletőféket, csak a magasítónak köszönhettem, hogy nem emelte ki az elektromos kapásjelzőből a botot! Ahogyan átváltottam a fárasztófékre, nem tudtam felemelni függőleges állásba a botomat, akkora erővel húzta a nem éppen finom féket, pedig negyvenes főzsinórral készültem.

Precíz helykeresés

Nem kell sokáig keresgélni a kagylókat

Behordás teli reményekkel

Teljes mérethez klikkelj a képre!

Kevés horgászhely van, és azok is nagyon szűkek, ez megnehezíti a több napos túrákat

Azonnal csónakba ugrottunk. Próbáltam a halat folyamatosan terhelni, de egyszerűen nem tudtam hatást gyakorolni, mert mire fölé értünk, már mélyen az ágak között járt, csak néhány örvény és zavarosodás jelezte őkelme útját, mely során zsinóromat felcsavarta egy vastag ágra és leszakította magát a horogról. Nagyon idegesítettek a történtek, de gondoltam, majd a következő kapás kiengesztel, ám sajnos nem ez történt. Este tízig további öt halat veszítettem hasonló körülmények között! Már nagyon ideges voltam, éreztem, hogy nem tömegével fogható telepített halak űztek velem gúnyos tréfát, ezért elkezdtem variálni azon a szereléken, mellyel eddig minden halat megfogtam, most pedig semmit sem. Aztán végre este tizenegy táján megtört a jég, egy ötösforma tőponty fárasztását élvezhettem. Reggelig sikerült további két halat megfognom, melyek hasonló méretűek voltak. Tomi még nem jutott el kapásig, pedig az én két botom volt középen, tehát horgászott alattam és fölöttem egyaránt, ám valahogy mégis az én etetésemen álltak meg a halak.

A töklevél-mező bedőlt fával, ígéretes hely lehet

Teljes mérethez klikkelj a képre!

Az ilyen víz alatt húzódó fákra nagyon kell vigyázni, főképpen éjszaka!

Szerdán napközben tettük a dolgunkat, de valahogy folyamatosan az éjszaka eseményei jártak a fejemben, egyszerűen nem értettem, miért veszítettem el annyi halat azzal a szerelékkel, amivel ugyanitt máskor túránként maximum egy-két halat veszítek összesen!

Tomi boldogan mutatja első szebb fogását

Teljes mérethez klikkelj a képre!

A tükörpontyok ritka vendégek voltak, de ezért nem szomorkodtunk

Egy igazi, helyi őserő

Este hatra megint a helyünkön voltunk és a horgászatra koncentrálhatunk. Nem kis izgalommal vártuk az éjszaka eseményeit, melyekre nem is kellett nagyon várni, hiszen a bal oldali botom jelzője már nyolc táján erős sípolásba kezdett. Ezt a halat is megfogtam: hasonló méretekkel rendelkezett, mint elődei. Reggelig volt további három kapásom, melyek okozóit sikerült is megfognom, de kiemelkedő példány sajnos nem volt közöttük. Reggel hat körül ismét erős, húzós kapásra ébredtem. A bevágást követően éreztem, hogy nem szokványos hallal van dolgom, szerencsére kifelé indult az akadótól, így volt lehetőségem csónakkal követni és viszonylag tiszta területen kifárasztani. Egy gyönyörű, 7 kg körüli nyurgaponty csúszott a merítőmbe. Na, ennek már azért örültem, végre egy darabosabb példány, ráadásul még nyurga is! Reggeli után én leléptem, Tomi tovább várta első kapását… körülbelül 11-kor hívott telefonon, hogy megfogta első halát, mely hat kilogrammot nyomott a mérlegen.

Teljes mérethez klikkelj a képre!

Mondjátok szépen: ááááá! :)

Együtt fogtuk, együtt is engedjük vissza

Ő is jó választásnak tartotta a bedőlt fát

Teljes mérethez klikkelj a képre!

A sikeres csalikombináció, mely végig működött

Természet ihlette…

Nappal jókedvűen készültünk a hétvégi eseményre, hiszen mindenki várta már a nagy napot, állítólag még a vőlegény is! :)

Késő délután megint a horgászaté volt a főszerep, új csalik, új előkék. Az utolsó éjszaka nálam minden túrán különleges varázzsal bír, ilyenkor mindig maximumon odateszem magam, próbálok minden apróságra figyelni az eredmény érdekében. A halak se voltak hálátlanok, hiszen gyakorlatilag egész éjjel „dolgoztunk”, egyszerűen nem hagytak pihenni a pontyok. Volt egy kapásom éjfél táján, melyet csónakos fárasztás követett. Meg is szákoltuk újabb, szép nyurgapontyomat, azután ráhelyeztük a pontymatracra. Érdekes pillanatok voltak, mikor az újracsalizás közben meghallottuk, hogy a parton Tomi botján kapás jelentkezett. Azonnal elindultunk kifelé a másik botért, amit Tomi felkapott, majd beugrott a csónakba és mentünk is a hal után! Ahogy közeledtünk, látszódott, hogy a vízbe lógó fák irányában fúródik a zsinór a vízbe, ami nem túl jó jel. Fölé érve beigazolódott a gyanúm, a hal sajnos talált egy ágat magának, amire feltekerte a zsinórt és egy kétméteres darabon a felszín alatt tíz centivel körözött. Sok lehetőségünk nem volt: ahol a fejláma fényénél sejtettem a halat, lecsaptam a merítőt… a hal pontosan ott volt, ahol sejtettem, így a szákban pihegte ki a fárasztás izgalmait. Nagyon szép tőponty volt, túránk eddigi legnagyobb példánya, mely éppen nem érte el a tíz kilogrammot.

Teljes mérethez klikkelj a képre!

Ő okozta a legnagyobb „forgalmat” horgászhelyünk körül! :)

Nagy segítséget nyújtottak a magasítók, végre helyükön maradtak a botjaim kapás közben

A feltűnő színű zsinór nagy előny, főleg éjszaka, villanymotor használata közben

Teljes mérethez klikkelj a képre!

Szép környezetben egy gyönyörű ponttyal

Reggelre mindig tudatták velünk a halak, mi is volt a menü: szinte ömlött belőlük a kagylóhéj

Reggel aztán egy kávé mellett átbeszéltük az éjszaka eseményeit, összeadtuk a három éjszaka termését, mely 21 darab megfogott halból állt, összesen 98 kilogramm tömeggel, tehát nem sikerült 5 kg fölé vinnünk az átlagsúlyt. Na de majd ősszel újra nekifutunk! Elkezdtünk összepakolni, de most nem olyan szomorúan, mint általában máskor, hiszen még egy lakodalom előtt álltunk, így mindenki jól járt: mi is kihorgásztuk magunkat, és a menyasszony is elkelt! :)

Újabb hibátlan pikkelyes

Teljes az öröm

Élj tovább, ősszel újra itt vagyok!

Teljes mérethez klikkelj a képre!

Ez a pálya megkívánja a kemény előtétzsinórt

Kívánjunk nekik innen is sok boldogságot!

Írta: Haskó Tamás

PB PRODUCTS Horogbefordító - Aligners Short Shank Gravel

Horogbefordító,, -,, Aligners,, Short,, Shank,, Gravel,,

1.490 Ft

FOX Végszerelék csomag - lágy csövön fix 5.

Végszerelék,, csomag,, -,, lágy,, csövön,, fix,, 5.,,

Shield,, -,, 45,, Lbs,,

3.890 Ft

Kapcsolódó írások

sikerült, májusi, horgásztúránk, barátaimmal, beszélgetve Tovább!A jól sikerült májusi horgásztúránk után barátaimmal beszélgetve sokszor szóba került emlékezetesre sikerült kalandunk, míg egyszer csak Tomi barátom viccesen „feldobta a labdát”: miért nem próbáljuk meg ősszel? Én kicsit furcsán néztem rá, mivel vadvízről van szó...

Tovább...

gondolom, fantáziáját, megmozgatta, hogyan, rendkívül Tovább!Az első rész, gondolom, sok ember fantáziáját megmozgatta: hogyan lehet egy rendkívül nehéz, akadókban gazdag pályáról kifogni a vad dunai pontyokat?! Ebben a rövidke cikkben szeretném bemutatni azokat a technikai részleteket, apró tippeket és ötleteket...

tavalyi, sikerült, rövidebb, szerveznem, Duna-ágra Tovább!A tavalyi év során már sikerült két rövidebb túrát szerveznem egy Duna-ágra, mely nagyon magával ragadott. Úgy éreztem, sokszor vissza szeretnék még térni erre a varázslatos vízre, és ezúttal egy teljes hetet szántam az itt élő halak megismerésére. Ha kíváncsiak vagytok...

Horgásztúráimat, általában, bojlis, körökben, ismert Tovább!Horgásztúráimat általában bojlis körökben ismert, sokat horgászott vizekre tervezem, idén viszont szakítottam a hagyományokkal és egy számomra teljesen új vízre is sikerült eljutnom, mely fantasztikus élményekkel gazdagított! Az érintetlen természet...

Tovább...

Írás ajánlása ismerősnek!

Ajánlott termékek - Bojlizás (1938db termék) (Kattintson ide!)
Ajánlott írások - Bojlizás (775db írás) (Kattintson ide!)
Ajánlott fórumok - Bojlizás (4db fórum) (Kattintson ide!)
Videós írások Fogások
Kérés feldolgozása folyamatban...
Hiba az adatok betöltése közben.

Nyelv / Language:

Magyar  English

Pénznem / Currency:

A kosár üres.

Összesen: 0 Ft

Elkölthető bónusz pontok: Lépj be az egyenleg megjelenítéshez

Ponty Show

SHIMANO Joy Feeder Hyperloop orsóval 17990 helyett 11990Ft

SASAME Iseama előkötött horog arany 18 / 0,16 mm

790 Ft
190 Ft - a készlet erejéig!

PROLOGIC Survivor 6 az 1-ben thermokabát MAX4 M

70.000 Ft
49.990 Ft - a készlet erejéig!

Akció ideje: 2014.10.06 - 2014.10.31

PROLOGIC Survivor Thermo Nadrág MAX4 XXL

45.000 Ft
29.990 Ft - a készlet erejéig!

CARP ACADEMY Pulsar kapásjelző készlet 2+1 darabos

19.990 Ft
17.490 Ft - a készlet erejéig!

SHIMANO Joy Feeder 300 bot Alivio 2500RC orsóval

19.990 Ft
12.990 Ft - a készlet erejéig!

Akció ideje: 2014.10.13 - 2014.10.31
  Nyitóoldal :: Írások :: Áruház :: Akciók :: Fórum :: Apró :: Vizek :: Fogási napló :: Időjárás :: Céginfó Copyright © 2006
  Haldorádó horgász áruház, shimano, spro, energofish, rapala, top mix, fox, bojli, pellet, ponty, akció