Éljen Petőfi Sándor, gyerünk horgászni!

Valószínűleg a legtöbb horgász március 15-öt nem Petőfi Sándor miatt szereti, hanem ez az a hosszú hétvége, amikor végre az év első horgászatát megejtheti. Ez minden évben olyan várakozásokkal teli esemény, amely számomra is több mint egy hétköznapi peca. Annak ellenére, hogy nem vagyok babonás (vagy mégis?!), hiszek benne, hogy döntő módon befolyásolja az egész évemet és annak horgászsikereit. Most elmesélem, hogy sikerült ez nekem a 2013-as év első horgászatán!

Januárban ritkán adódik lehetőség nyílt, jégmentes vízterületen horgászni. A januári tavasz a Dél-Alföld tavairól lesöpörte a jégpáncélt, és ha rövid időre is, de lehetővé tette, hogy próbát tegyek. Tudtam, hogy eljött az én időm és izgatottan készültem az év első horgászatára! Lakhelyem, Kiskunhalas határában található Ezüst-tó Horgászcentrum, az egyik kedvenc teszthorgász tavam. A tógazdával egyeztetve lehetőséget kaptam, hogy a hivatalos nyitás előtt már horgászhassak. Annak ellenére, hogy minden horgászatomat alaposan megtervezem, arra jól felkészülök, ide most meglehetősen egyszerű pakkal érkeztem.

Igen, ez az eszkimó én vagyok. Az erős szél és hideg idő miatt elkélt a jó meleg öltözék
Mindössze 1,2 Celsius-fok volt a levegő hőmérséklete. A víz sem volt sokkal melegebb, meghökkentő, hogy a halak mégis táplálkoztak!
Horgon az első hal!
Az idei év első pontya
Majd a második
A horgot meglepően mélyre nyelte, ízlett neki a finom falat!
A pontos súlya: 3,4 kg

A magas fehérjetartalmú, kalóriadús, hallisztes etetőanyagok mágnesként vonzzák a halakat. Ezek szerepe a hideg vízi horgászatok során különösen felértékelődik. Én mindössze egy csomag Haldorádó Top Method Feeder - Total Fish etetőanyagot használtam (a hozzá illő folyékony aromákkal), amelyet már előző este bekevertem. Ezt a helyszínen újfent megnedvesítettem és áttörtem. Így kaptam meg azt a tökéletes állagot, amellyel az etetőanyag a jó tapadás mellett nagyon gyorsan oldódik. A folyékony adalékanyagok segítségével pedig megsokszorozódik annak hatósugara. Melyek ezek a folyadékok, amelyek a legnagyobb hidegben sem dermednek le? A CSL, azaz a hidegen sajtolt kukoricacsíra kivonat már régi ismerőse a horgászoknak. Ebből és a Top Method Flavor Green Pepper-ből - amely nem más, mint egy ízesített betain (étvágyfokozó) koncentrátum - kevertem a száraz etetőanyagba.

A recept ez volt: 1 csg TMF Total Fish, 70 ml TMF Green Pepper, 125 ml CSL Tuning Tenger Kincse
A Haldorádó Method Flat Feederkosarat bordákig töltöttem, majd a csalit a közepére helyezve…
… újabb etetőanyag-réteggel borítottam be. Így a csali az etetőanyag kupac belsejében „utazott”
A halak nagyra értékelték az igyekezetem

A csali a legfinomabb, legpuhább horgos pelletekből állt. Mindezt az oly népszerű és vitathatatlanul hatékony method feeder technikával kínáltam fel. Ekkor a csali az etetőanyaggal együtt kosár belsejébe kerül. Vízben a finomszemcsés keverék gyorsan kioldódik belőle, amely közepén (vagy peremén) egyetlen darabos falat, a horogra tűzött csali marad. Nagyon hatékony, főleg a pontyhorgászat során! Alapozó etetést nem igényel, ez egyfajta keresőhorgászat, amely során ha jó helyre dobtunk, még a leghidegebb vízben is 20-30 percen belül kapásunk lesz.

A nap pontya
4,56 kg-ot nyomott a mai legnagyobb

Ahogy a helyemet elfoglaltam és az első dobásokat megcsináltam, feltámadt a szél. Persze pont szemből fújt és csak egyre erősebb lett. Addig sem volt túlságosan melegem, de ez tovább rontotta a helyzetet. Megfizethetetlen ilyenkor egy jó thermoruha, megfelelő sapka és szemüveg! Ez utóbbiról esik talán a legkevesebb szó. Télen a hagyományos napszemüvegek túlságosan sötétek. Ekkor nem a napsütés ellen, hanem a könnyfakasztó hideg szél ellen kell védekezni. Ehhez találtam egy sportboltban olyan síszemüveget, amely tökéletesen megfelel erre a célra is. Ezzel sikerült elérnem azt, hogy estére kelvén nem vörösödtek és gyulladtak be szemeim, amely még a legszebb horgásznap után is megkeseríti az ember életét.

Bearanyozta a napomat
Ez nem számmisztika, hanem a koi ponty pontos súlya… :)
Természetesen minden hal visszanyerte a szabadságát!

A halak, ha nem is örült tempóban, de azért egyértelműen jelezték, hogy a felkínált csemegék ízlenek. Volt, mikor határozott, botgörbítős kapásra vághattam be, de az esetek döntő többségében éppen csak „pedzegették” a spiccet. Sőt fogtam úgy is pontyot, hogy 30 perc után, amikor ki akartam tekerni a végszereléket, a horgon „aludt” a téli potyka. Reggeltől kora délutánig bírtam, de így is túlteljesítettem saját elvárásom. Összesen 12 db halat fogtam, amelyben 6 db tükörponty, 3 db tőponty, 1 db koi ponty, 1 db tok és 1 db téli amur volt.

Az Ezüst-tó téli kincse
2,90 kg-ot nyomott
Viszlát, barátom

Az etetőanyag és a módszer tökéletesen működött, miközben a csalik köre is gyorsan kettőre szűkült. Kizárólag a Fagyos Ponty és Green Pepper puha pontypelletekkel fogtam halat.

A nyerő csalik

Ha az év hátralévő részében minden alkalommal „csak” ennyi halat fognék, hát nem lenne okom panaszra!