Police Carp Team, avagy „a rendőrpontyok ábrándoznak”

Üdv Mindenkinek! Kezdjük a bemutatkozással: a Police Carp Team amatőr bojlis csapat 3 állandó főből áll: Galó Gábor, Székely Tibor és Márta Zoltán. Békés megyeiek vagyunk, Mezőberény városában lakunk. Bojlis csapatunk neve a foglalkozásunkból adódott, a három tagból kettő, Galó Gábor és Márta Zoltán foglalkozását tekintve rendőr, ugyan Székely Tibor nem rendőr, de a szakmája szintén kapcsolódik a rendhez, a rend fenntartásához, ő ugyanis fegyveres biztonsági őr. A horgászversenyeken az aktív horgászat Galó Gabi és Márta Zoli feladata, míg Székely Tibi a segítői feladatokat végzi.

Csapatunk

Magát a horgászatot már egészen kisgyermekkorunk óta űzzük, a hajszálelőkés - bojlis - pontyhorgászatot 2009 óta gyakoroljuk, úgy gondolom, elég jó eredménnyel. Ez idő alatt csapatunk állandó volt, nagyobb túráinkat, hobbipecáinkat általában együtt csináltuk végig. Kedvenc vizeink közé tartozik a Maconkai-víztározó és a Harsányi Horgásztó, de a lakóhelyünk közelében található félhalmi Körös-holtágat is elég sűrűn vallatjuk ezzel a módszerrel. Az utóbbi időben egyre többet horgászunk bojlival olyan vizeken - főként a kihívás miatt is -, ahol ezzel a csalival még nem, vagy csak nagyon keveset találkoztak a pontyok (ilyen Félhalom is). A Balatonon eddig még csak Márta Zolinak volt szerencséje egy rövid idő - néhány óra - erejéig horgászni, de az sem volt eredménytelen.

Szép pontyokat fogtunk Maconkán…
… és Harsányban is…
… de nem vallunk szégyent bojlival „szűz vizeken” sem

2010-ben vetődött fel a gondolat, hogy meg kellene magunkat mérettetni valamilyen kisebb - saját pénztárcánkhoz illő - pontyfogó vagy boljis versenyen, így esett a választás a Csépai-holtágon megrendezett 48 órás II. Flúgos Futamra. A végigdagonyázott, csekély halmennyiségű, de jó hangulatú versenyen az előkelő 6. helyen sikerült végezni.

Csépai „teljesítményünk”, mely elég volt a 6. helyhez

Ezt követte 2011-ben a Harsányi Horgásztavon megrendezett 72 órás I. Free Carp Bojlis Kupa, ahol a helyi erőkön kívül az akkor Pontyfogó OB-t nyert Bravo Carp Team is képviseltette magát, úgyhogy szerintem elég jó kis mezőny jött össze. Azonban azt el kell mondanom, nekünk már a verseny előtt kijutott a jóból: útközben a 4-es számú úton menet közben elhagytuk az utánfutónk bal kerekét! Hál’ Istennek kár sem emberben, sem tárgyban nem keletkezett, a futó kerekét az út túloldalán található vizesárokban megtaláltuk, azonban a kereket tartó csavarok elvesztek, pótcsavarunk nem volt, így ment a tanakodás (nem erre készültünk), hogy mi legyen. Mivel ekkor még csak hajnali 5 óra volt, mi meg két település, Kisújszállás és Karcag között, teljesen ismeretlen terepen dekkoltunk, semmilyen autós boltot, autószerelőt nem találtunk. Már kezdett egyre jobban szorítani az idő, ezért hosszas tanakodás után arra a megállapodásra jutottunk, hogy a futó meglévő kerekét tartó csavarok közül kettőt kiveszünk, és azzal a kettővel rögzítjük fel a másik kereket.

A kerék nélküli futó

Ezután folytattuk utunkat Harsány felé, igaz, tatás tempóban, 30 km-enként megállva, ellenőrizve a futók állapotát. Szerencsésen meg is érkeztünk, de sajnos húsz percet késtünk, így lemaradtuk a helyhúzásról, és a fennmaradó utolsó helyet kaptuk meg, ami a statisztikák szerint a leggyengébbnek szokott bizonyulni. Mindegy, ez van, már nem tudunk mit tenni, úgyhogy az esélytelenek nyugalmával szépen elkezdtük a „halkitermelést”. Az első napon a negyedik helyen voltunk, 48 óra után azonban feljöttünk a második helyre, és ugyan a versenyt végül csak a negyedik helyen zártuk, de az előttünk végzett Bravo Carp Team-től csak bő 8 kg-mal, a második helyezett csapattól 34 kg-mal maradtunk le. Partiban voltunk a verseny végéig valamelyik dobogós helyért egy olyan álláson, ahol általában azért szoktak küzdeni, hogy egyáltalán halat tudjanak fogni. Szerencsénket - illetve annak hiányát - mutatja az is, hogy a verseny vége előtt harminc perccel még harmadikak voltunk, azonban ekkor a Bravo Carp Team egy 21 kg-os kifogott ponttyal leszorított minket onnan. A versenyt egyébként 307 kg-os összfogással zártuk. Gabi ezen a versenyen fogta meg élete eddigi legnagyobb pontyát - 17,49 kg.

Gabi rekordpontya

2011 augusztusában Galó Gabi a Kudarc Carp Team színeiben az Adácsi Horgásztavon megrendezett 96 órás II. Heves Megyei Kéklámpás Pontyfogó Kupát megnyerte úgy, hogy a verseny első félidejéig alig volt értékelhető haluk. (Az oda úton egy másik futóval itt is meggyűlt Gabi baja).

A győztes Kudarc Carp Team - Galó Gabi jobbról

2011-es évet versenyek szempontjából a Sándorfalván zártuk az ott megrendezett 48 órás bojlis kupán, ahol a harmadik helyezést értük el.

Sándorfalvi pontyok
A 3. helyezettek - balról jobbra: Galó Gabi, Márta Zoli

A 2012-es év sem telt el versenyek nélkül: a Police Carp Team részt vett a 72 órás II. Harsányi Free Carp Bojlis Kupán. Érdekesség, hogy tanultunk hibánkból: pótkerékkel és pótcsavarokkal felszerelkezve indultunk el, így időben oda is értünk, tudtunk is helyet húzni, és sikerült a tavalyi helyünket kihúzni! Persze megint csak a 4. helyezést értük el 19 darab kifogott hallal, melynek összsúlya 190 kg lett, így produkálva a 10 kg-os átlagsúlyt. Nem baj, legalább tudjuk, hogy az a hely többet nem tud. Márta Zoli ezen a versenyen fogta ki a jelenlegi rekordpontyát a kifogott hal súlya 19,08 kg.

Márta Zoli rekordpontya
A negyedikek: Székely Tibi, Márta Zoli, Galó Gabi

Galó Gabi a Kudarc Carp Team színeiben még ebben az évben címvédőként részt vett a III. Heves Megyei Kéklámpás Pontyfogó Kupán ahol a címvédés sajnos nem jött össze, de a csapat így is a 4. helyen (milyen meglepő) végzett. Bojlis versenymúltunk nagyjából ennyi.

A csapat teljesítményét értékelve elmondható, hogy ugyan nem nyertünk meg minden versenyt, de minden esetben az élmezőnyben végeztünk, tisztességesen helyt álltunk akár olyan vízen is, ahol az adott verseny előtt még sohasem jártunk (lásd Sándorfalva, Adács, Csépa). Mivel évek óta együtt horgászunk, elmondható, hogy eléggé jól összecsiszolódtuk, nagyjából ismerjük egymás rigolyáit. A versenyeken mindig minden tőlünk telhetőt megtettünk, a jobb helyezést általában az ún. szerencsefaktor befolyásolta legtöbbször - sajnos negatívan.

Ugyan nem vagyunk abban a „bizonyos értelemben vett” profi bojlisok, de lelkesedésünknél csak motivációnk a nagyobb. A több pénzzel gazdálkodó „gyári” bojlis csapatokkal szembeni ilyen típusú hátrányunkat saját ötletekkel, házi praktikákkal próbáljuk kompenzálni, ami több-kevesebb sikerrel, de be szokott válni. Mivel nagy költségvetésű „nívós” bojlis versenyen még ez idáig anyagi okok (megfelelő szponzor hiánya) miatt nem vettünk részt, várjuk a lehetőséget, hogy bebizonyítsuk, azért „konyítunk” egy kicsit a pecához.

Azért néha ekkorákat is fogunk :)

Mert ugye a rendőrpontyok erről ábrándoznak…