3 nap Tolna gyöngyszemén

Még télen eldöntöttem, hogy ellátogatok erre a csodás vízre, amit Bontovai horgásztónak hívnak. Dombóvár mellett található ez a gyönyörű, vadregényes tó, ami csodás halakat rejt. Augusztus elején sikerült is 3 napra eljutnom ebbe a horgászparadicsomba. A 3 napos túrát nagy készülődés és még nagyobb várakozás előzte meg. Nem mindennapi élményekkel lettem gazdagabb e pár nap alatt.

Végre eljött a várva várt nap! Reggel 6-kor már a kocsiban ültünk és utaztunk Dombóvárra. 8-kor már a megpakolt csónakkal mentünk az előre lefoglalt 5-ös helyre. Minél előbb szerettem volna horgászni, ezért egyből a helykereséssel kezdtem. 2 bóját helyeztem el. A jobb oldali bójámat a jobbra található akadósor mellett úgy 5 méterre helyeztem el. A másikat egy sziget előtt, ahol 0,4 méterről letörik a meder 1,7 méterig.

Horgászhelyem, halak érkezésére készen

Kétféle etető bojlit vittem magammal. A jobb oldali bójára Haldorádó FermentX oldódó és főzött bojlit szórtam vegyes méretű halibut pellet és Haldorádó FermentX 4X magmix kíséretében. A bal oldali bójára SBS Eurostars Squid & Octopus bojlit és vegyes méretű halibut pelletet szórtam.

A szerelékeim is nagyon egyszerűek voltak. A balos botom szerelékének lelke egy 50 g-os belső zsinórvezetésű ólom volt, amibe belehúztam az előkerögzítő gyorskapcsot. Az előkém 18-as fonott volt, amire 4-es méretű PB Products Jungle Hook horgot kötöttem. A másik szerelékem ettől csupán annyiban különbözött, hogy ólom helyett egy 25 grammos Pellet Feeder kosarat tettem rá, amibe Haldorádó FermentX Tejsavas Nagy Ponty etetőanyagot gyúrtam.

Végszerelékem alkotóelemei

Az etetések ízvilága szerint csaliztam. A jobbos botomra FermentX hóember, míg a balos botra 20 mm-es Squid & Octopus bojli + 11 mm-es Squid Pop Up került. Az első kapásokra nem kellett sokat várni. Először 4 és 5 kg közötti pontyok érkeztek, amik gyors horogszabadítás után szabadulhattak fénykép nélkül.

Az első pontyok egyike

Egészen estig csak 3-6 kg közötti pontyokat sikerült fogni. Este 8-kor ismét megetettem a két bóját, és reménykedtem, hogy este már darabosabb halakat tudok majd szákba terelni.

Ha épp nem volt kapás, akkor a természetet lehetett megfigyelni
Csodás naplemente

De még az este beálltával is ezek a kisebb halak jöttek, ezért elkezdtem a csali méretét növeli. A balos botra 2 szem 20-as Squid & Octopus bojlit, míg a másikra két 18-as FermentX bevonatos bojlit és egy 16-os pop-up csalit tettem. De még erre is jött egy 5 kg körüli ponty, ezért lecseréltem a 18-as bevonatos bojlikat a 20-as etető FermentX bojlira. Ezután már a kicsit darabosabb halak jöttek, melyek 8 és 10 kg közöttiek voltak. (Elnézést a képek minőségéért, de ekkor egyedül voltam és önkioldóval csináltam őket.)

Nem mindennapi csalikombináció
Első darabosabb hal az éjszaka folyamán: 9,20 kg
Szép, egészséges 8,58-as tükrös
Erőtől duzzadó 9-es nyurga
Hibátlan akadás
Egy gyönyörű koit is sikerült fogni

Az éjszaka alatt 8 db pontyot sikerült fogni, sőt még egy halat el is vesztettem, ami nem volt kicsi… Ahogy a nap felkelt, úgy tűntek el a nagyobb példányok. Napközben ismét a 4 és 6 kg közötti pontyok fogásával szórakoztattam magam.

Nappali kapások zömét ekkora halak tették ki

Már késő délután lehetett érezni a beígért hidegfront. Nem tudtam, hogyan fog ez hatni a halak kapókedvére, de az éjszakát már nagyon vártam. Este 8 körül ismét megszórtam a helyeimet, de a várt halak elmaradtak. Összesen 4 db kapásom volt az éjszaka. A hideg, szeles idő nem tetszett a halaknak.

Ő is a kapást várja :)
Egy szép tükrös
Nappal is bejött azért egy-két szebb hal

Az utolsó napon ismét nagyon meleg, napos idő lett. Ekkor egy-két szebb halat napközben is elcsíptem. Estére a szél is elállt szépen. Ismét megetettem a helyeimet és vártam a nagy halat. Nem kellett sokat várni: 9 óra körül egy szép, húzós kapás érkezett a FermentX etetésről. Mikor megpillantottam a halat, már tudtam, hogy 10+-os de csak merítésnél és bölcsőbe fektetésnél láttam igazán, hogy mekkora is. A hal 17,60 kg-ot nyomott, így új egyéni rekordom is lett egyben.

Bölcsőben a gyönyörű tükrös
17,60 kg a pontos súlya,mely az új egyéni rekordom is egyben
Természetesen C&R

Az éjszaka folyamán 9 db hal jött, melyek között volt több 10+-os is.

Egy újabb 10+-os

Összességében egy nagyon jó túrát zártam. A 3 nap alatt a tó 45 db halat adott, kizárólag pontyot fogtam. Volt több darab 10 kiló feletti, az átlagsúly 6 kilóra jött ki. A csodás, vadregényes tó nagyon megtetszett, itt a halak egészségesek és nagyon erősek. Jövőben mindenképpen meglátogatom még ezt a vizet!

Viszlát, Bontova! Még fogjuk látni egymást!

Szerző: Márkus Milán (markus555)