Trio-Rex - csak ha komolyan gondolod!

Trio-Rex - csak ha komolyan gondolod!

Az Okuma orsókat Magyarországon nem kell senkinek sem bemutatni. Az ismert és elismert gyártó egy olyan távdobó orsót hozott forgalomba, melyről bátran állíthatjuk, hogy kategóriájában egyedülálló! Elég csak egy pillantást vetni rá, és egyből látszik, hogy egy erős, masszív, strapabíró és hosszú időn át hibátlanul működő szerkezetet sikerült megalkotniuk. Azonban ez mit sem érne, ha nem megfelelő árcédulát párosítottak volna hozzá. Szerencsére az Okuma mindig is híres volt arról, hogy „baráti” árakkal látja el termékeit. Nincs ez másképp most sem. De hogy mit is tud valójában a Trio-Rex? Az írásból kiderül!

Az Okuma „Az idei év nagy dobása” szlogennel hozta forgalomba a Trio-Rex távdobó orsót. A szlogenből már sejteni lehet, hogy az orsó megalkotásakor mi volt az egyik fő szempont. Biztos sokakban megfogalmazódott már a gondolat, hogy kifejezetten távdobó felszerelést szeretnének vásárolni, aminek nélkülözhetetlen kelléke az erre alkalmas orsó. Sok vízterületen a távoli célok elérése elengedhetetlen az eredményes horgászathoz. Épp ezért már régóta igény mutatkozik a távdobó orsók iránt. Persze az Okuma már eddig is készített távdobó orsókat, de olyat, mint a Trio-Rex, még nem.

Igazi igásló, távdobó kivitelben
Kapható belőle „Salt”, azaz sós vizet álló változat is

Annak ellenére, hogy sok fém került a szerkezetbe, a robosztus kivitelű orsó mégsem lett homokzsák nehézségű. Az Okuma ebbe a karbon testű modellbe 6 rozsdamentes golyóscsapágyat zsúfolt bele, valamint az elmaradhatatlan tűgörgőt, ami garantáltan holtjátékmentes megállást biztosít bármilyen hajtókar-állásnál. Ahogy a többi komolyabb Okuma orsóba, természetesen ebbe is beépítette a gyártó az ún. „Hydro Block System” rendszerét, ami egy víztől és portól védett, zárt fékrendszert jelent. Így gátolják meg, hogy bármilyen szennyeződés kerülhessen a féklamellák közé, ami ronthatná a fékhatást. A fék rendkívül precízen állítható és jól terhelhető, nem okoznak gondot neki a termetes halak sem.

Az orsóba 6 golyóscsapágy, valamint egy tűgörgős csapágy is került
Az orsó FPD, azaz Fast Progressive Drag fékrendszerrel rendelkezik…
...amiben a „Hydro Block System” is megtalálható

Természetesen nemcsak kívülről tűnik masszívnak az orsó, de belső szerkezetét is hosszú élettartam jellemzi. A felhasznált anyagok első osztályúak, nehéz terepen sem hagynak cserben. Ennek egyik ékes bizonyítéka a vastag főtengely.

Az orsótest meglepően vékony…
… azonban a főtengely vastagsága meghaladja a 6 mm-t, ami nem túl gyakori
A sós víznek ellenálló orsón egy kis felirat is jelzi e tulajdonságát

Az orsó további fontos tulajdonságai közé tartozik a RESII számítógéppel kiegyensúlyozott rotor és az EFRII zsinórvezető görgő is. Fémből készült a felkapókar-tartó, ami hihetetlen masszívvá tette a szerkezetet, mégsem lett tőle sokkal nehezebb az orsó.

A felkapókart tartó rész fémből készült
Az orsót nagyméretű zsinórvezető görgővel látták el

Az alumínium dobon lekerekített zsinórklipsz található. A hajtókar merev, kovácsolt alumíniumból készült, melyen a hajtókar-fogantyú puha EVA borítást kapott. A két orsó között van hajtókarban is különbség, míg az egyiket gyorszárral látták el, addig a másiknál a hajtókar előretekerésével lehet rögzíteni azt, viszont utóbbi orsónál a fogantyú sokkal nagyobb, még kényelmesebb fogást biztosít. Ez az orsó azoknak lesz jó választás, akik nem ismernek kompromisszumot, és egy még megfizethető, kiváló orsóra vágynak.

A dob átmérője óriási, így könnyebben szalad le róla a zsinór
A távdobást segíti a V alakú dobperem
Természetesen lekerekített zsinórklipszet kapott a dob
Ez a kefe megakadályozza, hogy a zsinór a dob alá jusson
Csak az egyik orsó hajtókarját látták el gyorszárral…
… a másik nagyobb méretű fogantyút kapott

Főbb tulajdonságok:

  • Soklamellás japán olajozott filc fékrendszer
  • Alumínium dob
  • 6 rozsdamentes csapágy a sima futásért
  • „Quick set” tűgörgős visszaforgásgátló
  • Precíziós elliptikus dobemelő rendszer
  • Precíziós géppel esztergált bronz csiga
  • Precíziós csigatengelyes áttétel
  • CRC: korrózióálló bevonat
  • Keresztszövésű felépítés
  • LCS: Line Control dob a távolabbi dobásokért, kevesebb zsinórproblémával
  • Merev, kovácsolt alumínium hajtókar puha EVA fogantyúval
  • Hydro Block System vízálló fékszerkezet
  • Nagy teherbírású, tömör, eloxált alumínium felkapókar
  • RESII: számítógéppel kiegyensúlyozott rotor
  • Lekerekített zsinórklipsz
  • Zsinórtároló kapacitása: 0,35 mm / 310 m

* Amennyiben nem jelennek meg a kommentek, úgy szükséges a böngészőben bejelentkezni a Facebook profiljukba!

10másodperc múlva átirányítunk a fizetési felületre.