A Sikeres Sporthorgász 2015. februári tartalmából

Az óriások birodalmábanFeederes kötöznivalókA folyó ajándékaA régi barátság okánNekem a Balaton a RivieraSikeres nagypontyvadászat a befagyás előttKözel a harminchoz Kismocsok, Kövér Berta és a többiek

Gyakorlat teszi

Az óriások birodalmában

Tavaly Kerekes Ernő kollégámmal a zord, hideg idő beállta előtt tettünk még egy próbát a Harsányi-horgásztavon. Sokat horgásztam már itt, rengeteg szép halat fogtam, jól ismerem a tavat, de az egyre hûvösebb víz drámai módon meglassítja Harsányban is az életet, és napok telhetnek el kapás nélkül…
(Döme Gábor)

A versenyenhorgászat varázsa

Feederes kötöznivalók

A dunai márnák, na meg a hatalmas dévérek az ország legtávolabbi helyeiről is csábítják az öreg folyó partjára a feederhorgászokat, így semmi meglepő nincs abban, hogy Lantos János és Szabó Tamás is rendszeresen horgásznak a Dunán, mégpedig leggyakrabban az ordasi szakaszon. Ha tehetik, akkor persze a Nevis Lantos Mix Feeder Team teljes csapatával jönnek, már csak azért is, mert Ordason ranglistaversenyt is rendeznek a feedereseknek, de Szabó Tomitól az sem idegen, hogy a csongrádi fiúk közül egyedül vág neki az útnak. A szükséges sok egyéb összetevőből most csak néhányat emelünk ki Tomi segítségével, és azok közül is a kötésekkel foglalkozunk egy kicsit alaposabban.
(Szarka László)

Tiszai horgászatok

A folyó ajándéka

A tél rendületlenül elkerüli a Kárpát-medencét! Így február végén már nem is igazán kívánom. Borongós, szemerkélős napon érkeztem a kikötőbe. A napokban hullott eső megpezsdítette kedves folyómat, és enyhén át is színezte azt. Emlékszem még kezdő tiszai pecásként, ilyenkor már fordultam is vissza, mert esélyét sem láttam annak, hogy az enyhén zavaros vízben fikarcnyi lehetőségem is lehetne, hogy néhány kapást kicsikarjak tüskés barátaimtól. Mai fejemmel ezt az állapotot sokkal többre értékelem, mint a teljes nyugalomban vánszorgó folyót. A meglódult folyam szûk területekre tereli a halakat, és sokkal könnyebb a nyomukra bukkanni.
(Oláh Csaba)

Horgászportré

A régi barátság okán

Szörfölgetek az interneten, és véletlenül rábukkanok egy régi ismerősre. Harcsát fáraszt, no, nem olyan nagyot, éppen csak 25 kilósat. Igen ám, de a bot 3-18 gramm dobósúlyú, a zsinór 0.08-as nanofil, a harcsa hossza 135 centi! Algayer Zolival évek óta nem találkoztam, ami nem csoda, hiszen nagy forgalmú, népszerû horgászbolt tulajdonosa. Ideje nagy részét ott tölti, a maradék szabadidőben meg szervezi a pergető horgász szakágat a Ráckevei-Soroksári-Dunán (RSD). Jó hírverése a pergetésnek ez a sügerezésre, kősüllőzésre kitalált bottal való horgászat az interneten, a kedvelt Kis-Duna-szakaszon. Valaki említette, hogy Zoli két héttel korábban nem sokkal erősebb bottal, másfél órás fárasztás után negyvenkilós harcsát fogott a Tiszán, ami nem mindennapi teljesítmény.
(Zákonyi Botond)

Hazai vizeken

Nekem a Balaton a Riviera

Nagyon szeretek különböző típusú tavakon horgászni, szeretem az akadós, tökleveles extrém vizeket, de valahogy mindig visszahúz a szívem a magyar tengerre. Minden évben minimum két-három hetet töltök el Európa egyik legnagyobb állóvízén. Szerintem kis országunkban azon kevés tavak közé sorolhatjuk, ahol - több ezer éves múltjára visszatekintve - nem tudhatjuk, mekkora hallal hoz össze bennünket a sors. Úgy gondolom, ez olyan plusz, amit nem sok tavon könyvelhetünk el. Tudom, és szinte száz százalékig biztos vagyok benne, hogy világrekord méretû pontyok is élnek a Balatonban!
(Csörgő Tamás)

Téli horgászatok

Sikeres nagypontyvadászat a befagyás előtt

Adj a víznek, hogy adhasson…! Téli hónapokban minimális mennyiséggel és annál inkább minőségi étkekkel tehetünk halaink kedvére. Eredményeimet nagyban meghatározzák a kiváló beltartalmú hideg vízi csalogatóanyagok - valamint határtalan kitartásom. Az igazi bajnokok a célt látják maguk előtt, nem az akadályokat!
(Nagy Csaba)

Hazai vizeken

Közel a harminchoz

A pontyhorgászat általában a súlyokról, a rekordhajszolásról szól, hogy mindig mindenhol hatalmas halakat fogjunk. De az is lehet, hogy most csak a saját érzéseimet írtam le, hiszen ha a pontyozást vesszük figyelembe, akkor az egész eddigi életem arról szólt, hogy minél nagyobb példányokat fogjak. Nekem is ugyanúgy megdobogtatja a szívem egy húszplusszos, de természetesen ugyanúgy tudok örülni a kisebb halaknak is. Persze, van még egy kategória, ami azért más világ. Ez a harminc kilón felüliek klubja! Magyarországon nem sokan vagyunk, akiknek megadatott már ilyen fogás, de azért szépen gyarapodik ez a tábor. Nekem az első és egyetlen harminc kilón felüli pontyom a Raduta-tározón került horogra, de tavaly pár kilón múlott csak, hogy nem lett meg a második harmincplusszos. Egy régi jó barátom taván, az általam csak Sakáltanyának nevezett vízen horgásztam a családommal, amikor óriási meglepetésemre egy 27 kilós pontyot fogtam.
(Ladányi Tamás)

Gyakorlat teszi

Kismocsok, Kövér Berta és a többiek

Ismét egy karácsony, ismét Varbó. Ez már szinte hagyománnyá válik az évek során. Végtére is az ünnepi pontyot valahol meg kell fogni, s erre a hangulatos kis bükk-aljai víznél jobbat nemigen találtam egy december végi pecára. Soha nem fordult elő olyan, hogy legalább két-három potyka ne esett volna el, még a legzordabb időben is. Zord időt emlegettem? Számomra az erős szélnél rosszabb nem létezik. Legyen hideg, essen az eső, a hó, bánom is én, de a szél… Azt nem állhatom!