A Sikeres Sporthorgász 2015. májusi tartalmából

A szélbe bele kell ülniAmikor minden megváltozikA lányok, a lányok…Különleges jubileumAkadós terepenHarcsavarázsMélységmérés egyszerűen!Mindenki másnak örül május elsején

A versenyenhorgászat varázsa

A szélbe bele kell ülni

Már nincs jelentősége, miért maradt el Szilvási Szilárddal az őszi rakós botos horgászatunk, amit a Duna fővárosi szakaszára terveztünk, de tény, hogy kora tavasszal nem egyszerű, mi több, lehetetlen is pótolni. Legalábbis folyó vízen és sok hallal. Halogatni viszont nem akartuk a közös horgászatot, még akkor sem, ha az idei április elején mért vízhőfokok sokkal inkább megfeleltek a március vége felé megszokottnak, és a húsvét környéki napokon jó, ha elérték a 7 Celsiust. Többek között ez is, de még inkább a bíztató fogási eredmények voltak az okai, hogy már nem először a szeghalmi Mikolik-horgásztóra szerveztük az aktuális horgászatunkat.
(Szarka László)

Gyakorlat teszi

Amikor minden megváltozik

Néha oly hihetetlennek tűnhet, milyen gyorsan változnak körülöttünk a dolgok, melyeket nem könnyű feladat szem előtt tartani. Legutóbbi horgásztúrámon nem egészen két nap alatt akkorát változott az időjárás, hogy a kellemes rövidujjú pólós, tavaszinak induló horgászat majdnem téli ruhás befejezéssel zárult. Hogy milyen hatással volt ez a halakra, milyen apró finomságokkal tudtuk fenntartani a cudar idő ellenére is az érdeklődésüket? Ezeket a kérdéseket szeretném többek között megválaszolni.
(Haskó Tamás)

Nők horgászbottal

A lányok, a lányok…

Sajnos kénytelen vagyok Al Bundy határtalan bölcseletével kezdeni jelen írásomat, mi szerint: „Nők… Se velük… hmm, ennyi!” Ezzel szemben mégis azt tanácsolom bármely férfitársamnak, hogy addig örüljön, amíg a párja vele tart horgászni. Többek között azért, mert addig biztosan van egy társa… S az a nő, aki kedveli a pecát, a vízparti élet minden nyűgét, az - valljuk be - igazi főnyeremény!
Én magam is így tekintettem a volt páromra. Sajnos, az élet azóta külön utakat szánt nekünk, de mivel a vér nem válik vízzé, néhanapján még összefutunk egy-egy közös horgászatra. Igen, van, ami soha nem vész ki az emberből, a vér vízzé nem válhat! Oly erősen megfertőztem a leányzót a halfogás, folyóparti barangolás, cserkelés betegségével, hogy a vérébe ívódott mindörökre.
(Jakó László)

Horgászportré

Különleges jubileum

Kevés hazai készítésű televíziós magazinműsor mondhatja el magáról, hogy 21 éve szolgálhatja nézőit. A most éppen Pecatúra vagy Kapásjelző néven futó népszerű horgászmagazin producere, rendező-operatőre Kátai Róbert, aki 45 éves filmes múlttal a háta mögött sikerre vitte a hazai horgászfilm-készítést, és iskolát teremtett. Több száz adás és számtalan alkotás született a keze alatt, az úti filmektől a versenytudósításokig. Tematikus filmek készültek különféle horgászmódszerekről, horgászvíz-bemutatók hazai és külföldi folyókról, nagy tavakról, tengerekről, óceánokról. Jubilál a Pecatúra is: nemrég volt a 100. adása! Hosszú volt az út a Velencei-tótól az Ural deltájáig, a Volgától az Ebróig. Ami közötte történt, már történelem - jólesik visszaemlékezni rá…
(Zákonyi Botond)

Gyakorlat teszi

Akadós terepen

Sokan sokféleképpen gondolják a pontyhorgászatot, jó néhány embernek mást-mást jelent az elért siker. Vannak, akik az intenzíven telepített vizeken érzik jól magukat, és vannak, akik a vadvizek adta lehetőségekben találják meg számításaikat. Viszont ami szerintem mindenképpen a legnagyobb kihívás és feladat elé állítja a pontyhorgászat szerelmeseit: a keményen akadós, fás-bokros terepek.
Ezt a témát soha nem lehet eléggé kibeszélni. Viszont minél többet horgászik az ember ilyen jellegű tavakon, előbb-utóbb megkedveli a dzsungel adta lehetőségeket, vagy örökre elmegy a kedve az ilyen vizektől. Bevallom őszintén, jó néhány évvel ezelőtt, amikor elkezdtem az ilyen tavakkal barátkozni, az első horgászataim alatt, az oly sok kudarc után egyre jobban motivált a víz alatti erdők horgászata.
(Csörgő Tamás)

Tiszai horgászatok

Harcsavarázs

Nagyon nehezen teltek a hétköznapok! Annyira vártam már a pénteket, hogy majd’ bele betegedtem. A Tisza csodálatos, tiszta vízzel, nyugodt tempóban járja útját. A harcsák tigrisként vadásszák a keszegnépet, gőzerővel tömik feneketlen bendőjüket, készülnek a nászra. Talán az évnek a legeredményesebb napjaival lehetünk gazdagabbak, ha lehetőségünk van ebben az időszakban a folyón lenni. Temérdek dolgom nem engedte, hogy hétköznap le tudjak szaladni akár csak egy félnapos horgászatra is, így maradt a hétvége. Hónapoknak tűnt ez a pár nap, hiszen tudom, hogy aki időt szakított, és kellő felkészültséggel kezelte a pergetőpálcát, bizony mesés kalandokat élhetett át a folyó hátán.
(Oláh Csaba)

Feederakadémia

Mélységmérés egyszerűen!

Fenekező horgászatnál (legyen szó hagyományos, feeder vagy bojlis módszerről) a meghorgászott vízterület pontos mélységét legtöbbször csak a helyet jól ismerő horgászok tudják. Ezt ők csónak vagy halradar segítségével pontosan feltérképezték. De mi van, ha egyik sem áll rendelkezésre, vagy éppen nem engedélyezett? Mi van, ha csak egy rövid, néhány órás horgászatra készülünk, mégsem akarunk a „vakvilágba” dobni? Hogyan tudjuk horgászatunkat tudatosabbá tenni, hogyan tudjuk a vízmélységet és akár a mederalakulatot néhány dobással a PARTRÓL feltérképezni?
(Döme Gábor)

Szenvedélyünk a természet

Mindenki másnak örül május elsején

A Balatonnak különös varázsa van, a hatalmas vízfelület óriási lehetőségekkel kecsegteti a horgászokat. Májusban, amikor felszabadul a balin és a süllő, pár wobblerrel a hónunk alatt hatalmas pecában lehet részünk, amit nem szívesen hagynék ki, még félálomban sem. Fáradtan, kialvatlanul érkezem éjjel Balatonfüredre, igazából a hátam közepére sem kívánom a hajnali kelést. Este céges buli volt, nem sikerült időben lelépni. Alig három órát fogok aludni, s bár biztos vagyok benne, hogy jó peca ígérkezik, ha nem lenne vérciki, inkább átaludnám a délelőttöt. Vendéglátóm, Gábor ébren várja érkezésemet, gyors üdvözlés, és a hajnali időpont egyeztetése után úgy fekszem le, hogy a szememet már becsukni sem kell, alig látok ki rajta…