Fluo-siker, avagy egy csodás horgászat a kavicsbánya tavon

Hétfőn kora hajnalban indultam az almásfüzitői kavicsbánya tóra. A tó maga volt a nyugalom, a forgalmas hétvége után rajtam kívül csak 3-4 horgász volt kint a parton. A tó déli részére vettem az irányt és reménykedtem, hogy egy nagyon jó kis horgászatban lesz részem. Az elmúlt években már többször próbálkoztam itt, de átütő sikert nem értem el, volt alkalom, hogy csak két pici pontyot fogtam és volt, hogy semmit. A kristálytiszta vizű tóban rendkívüli mélységek és sekélyebb részek váltakoznak, éppen ezért arra gondoltam, hogy valamilyen bombasztikus etetőanyaggal és csalival kell előállnom, hogy felkeltsem a tóban élő halak figyelmét. Ezért megpróbálkoztam a Haldorádó Fluo termékeivel, hogy ebben a gyönyörű tiszta vízben kis barátaink ne tudjanak ellenállni a felkínált finomságoknak, és hogy ezek a hihetetlen színek és ízek a horgomra csalják őket. Ekkor még nem is sejtettem, hogy életem egyik legjobb horgászatában lesz részem.

A reggeli menetfelszerelés…

Ezekkel készültem: Fluo Energy Vörös Gyümölcs etetőanyagok, Fluo Flavor Vörös Gyümölcs aroma, Haldorádó apróbb csalizó bojlik és pop up-ok,Red Tuning Halibut Pellet, fluo oldodó lebegő pelletek, az elmaradhatatlan Édes Ananász Fluo Oldódó Lebegő Pellet és az Édes Ananász Kukorica Tuning Pácolt. A nap folyamán az Édes Ananász Fluo Oldódó Lebegő Pellet és az ananászos kukorica kombinációja annyira fogós volt, hogy nem is váltottam csalit egész nap ezzel horgásztam.

A felkelő nap sugarai világították meg a tó északi oldalán található kis nádast,a képen szemben található partra vettem az irányt
A parti fűben a hűvös hajnal jelei láthatóak még, de ahogy felkelt a Nap, szerencsére a sok esős tavaszi nap után igazi kora nyári idő volt kialakulóban
A gyönyörű tiszta vízben előbukkant az utánpótlás

Már kora reggel észrevettem, hogy a part mellett, szinte végig a nádnál láthatóak voltak a pici halak. A tóban rengeteg ponty él (kapitális példányok is, és fogtak már jó pár gyönyörű koi pontyot is), szép amurokból és tokokból sincs hiány, emellett jelentős a ragadozóhal állomány, főleg a balin, de csuka, harcsa és feketesügér is előfordul. Ma elsősorban a pontyokat céloztam meg, de titkon reménykedtem, hogy egy szebb amur vagy tok is a horgomra akad

Új társam, a Carp Academy Deluxe hátizsák

A Carp Academy Deluxe hátizsák eddig a legjobb horgásztáskám, kis túlzással a botomon és a székemen kívül minden más elfér benne. Igazi túra- és horgászhátizsák, hihetetlenül kényelmes. Ajánlom mindenkinek!

Horgászhelyemet a tó déli partján, a délkeleti csücsökhöz közeli részen választottam ki

Sok halmozgást láttam ennél a résznél: amint felkelt a Nap, a pontyok ugráltak a víz tetején, sőt a parttól nem messze már látszott, hogy túrnak a kis nádasnál is. Két botom Spro DG Carp Fighter XH, egy 3,90-es és egy 4,20-as, a kisebbel olyan 40-50 méterre dobáltam, a nagyobbal körülbelül 70-80, néha 90-100 méterre.

Etetőanyagnak a Haldorádó Fluo Energy Vörös Gyümölcsöt választottam

Ez az etetőanyag hihetetlen színnel és aromával rendelkezik, bíztam benne, hogy a tiszta vízben intenzív hatást kifejtő csalogató anyag felkelti a halak érdeklődését. Egy tasakhoz adtam fél üveg Fluo Flavor Vörös Gyümölcs aromát, ami még erőteljesebbé tette a keverék színét és illatát.

Egy diónyit dobtam belőle a part menti vízbe. Látható milyen intenzív vörös felhőt képez, ez biztosan felkelti a tólakók érdeklődését!
A horgom Gardner Mugga 8-as, a hajszálelőkére 2 szem Haldorádó Édes Ananász kukoricát és egy Édes Ananász Fluo Oldódó Lebegő Pelletet fűztem

A csalizást ezzel kezdtem kora reggel, és annyira fogósnak bizonyult, hogy egész nap ezzel horgásztam, nem volt szükség más finomságra váltani.

Az első hal

A szerelékeket bedobása után mindössze 2-3 perc telt el, máris megjött az első hal egy gyönyörű kis tok személyében. Nagyon örültem, mert még sosem volt szerencsém ilyen halat fogni. Az Édes Ananász pelletnek nem tudott ellenállni, és úgy látszik, nem tétovázott: ahogy a csali a vízbe ért, pár perc elteltével megkereste és meg is ízlelte azt.

Tok barátunk gyorsan visszanyerte a szabadságát: látni, ahogy elsuhant a part menti kristálytiszta vízben. Remélem, pár év múlva újra találkozom vele
Nem kellett sokat várni a következő kapásra sem, szákban az első ponty!

Éppen a reggelimet fogyasztottam, mikor valami bődületes kapás érkezett, a bot szinte lerobbant a tartóról. Odafutottam, felkaptam és elkezdtem húzni a halat kifelé, ám nyomban megéreztem, hogy nem jön könnyen. Nagy súlyt éreztem a horgomon, a hal szinte állt egy helyben, nem rázta a fejét, nem ment ki oldalra. Mindez a nagyobb pontyokra jellemző, és bíztam benne, hogy ez a példány is ilyen lesz. Szép lassan azért húztam rajta, ki is jött 10-20 métert, aztán elindult vissza és vitt 30-40 méternyi zsinórt az orsómról… Ez így ment jó pár percen át, aztán majdnem odáig jutottunk, hogy a körülbelül 300 méternyi zsinór kezdett elfogyni az orsómról, és kezdtem azt hinni, hogy nem is ponttyal van dolgom. Már arra gondoltam, valami hatalmas harcsa vagy amur van a horgon, olyan hihetetlen erőben volt. Aztán körülbelül 50 perc fárasztás után végre a parthoz közelebb tudtam húzni, ekkor megmutatta magát egy hatalmas, duci - mint később kiderült -, majdnem 11 kilós tőponty. Gyönyörű volt, ahogy felbukkant a kristálytiszta vízben, ahogy megláttam a nagy úszóit és pikkelyeit. Szerencsémre párom, Izabella elkísért aznap, egyedül nagyon nehéz lett volna megszákolni ezt szép nagy bányatavi harcost. Mikor a szákhoz közel ért, ismét erőre kapott és megindult befelé, Izabellának derékig kellett bemenni a vízbe, hogy a merítőbe segítse barátunkat. Csodálatos élmény volt, még sosem fárasztottam halat ennyi ideig. Mindez szerintem annak köszönhető, hogy nagyon mélyről jött és hatalmas úszói voltak. Hihetetlen erős hallal volt szerencsém találkozni.

A csaknem 11 kilós tőponty

Az Édes Ananász pelletnek ő sem tudott ellenállni. Gyors mérlegelés, fotó és fertőtlenítés után hamar visszanyerte szabadságát. Köszönöm neki az élményt! Hihetetlen fárasztásban volt részem.

Miközben a nagy pontyot engedtem vissza, a másik botra is kapás érkezett, azon Izabella húzta partra kicsi tükrös barátunkat

Kis idő elteltével ismét görbült a bot spicce, ismét nagyobb súlyt éreztem a zsinór másik végén, viszont ez a hal szépen jött felém. Aztán a partnál láttam, hogy egy gyönyörű nagyobb amur. A száktól ő is megijedt és visszaindult a tó közepe felé, így a fárasztás eltartott még egy kis ideig, de szerencsére nemsokára sikerült megszákolni.

Gyönyörű amur
A mérlegelésnél közel 7 kg volt ez a csodás torpedó, ő is nagy kedvvel fogyasztotta az Édes Ananász pelletet

Nem sokkal később egy szebb nyurga testű tükörponty is a horgomra akadt. Hihetetlen, hogy ezek a kisebb, 2-3-4 kilós pontyok is milyen hatalmas küzdők ezen a tavon, nem adják magukat könnyen, elképesztő erővel küzdenek a horgon.

Nyurga testű tükrös is akadt
Kapás kapást ért: hamarosan ismét egy szép, 5,3 kg-os amurral ajándékozott meg a tó

Nem unatkoztam, még a reggeli szendvicsemet sem tudtam elfogyasztani, csak délelőtt 10 óra környékén. Természetesen barátunk visszanyerte szabadságát úgy, ahogyan az összes többi hal, én a catch & relase híve vagyok, soha nem viszek haza halat, nem fogyasztom el, hanem tiszteletben tartom őket azért az örömért, amit horgászataim során nekem okoznak.

Ismét egy szép kis tükörponty érkezett, gyönyörű úszókkal.
Éppen engedtem vissza tükrös barátunkat, mikor a másik botra is kapás érkezett, és egy hasonló erős kis pontyot sikerült a partra segítenem
Sikerült még egy csodás kis tokot is szákba terelnem
Pakolás közben, mikor már csak egy szerelék volt a vízben, ismét kapás jött. Átengedtem Izabellának a botot, így ő segítette partra a horgászat utolsó hibátlan kis tükrösét

E gyönyörű halakat reggel 7 és délután 3 óra között sikerült fognom, aztán a kapások száma csökkenni kezdett és fél 4 felé hazafelé vettük az irányt. De hát mit is kívánhattam volna többet ettől a csodás naptól? Életem egyik legszebb horgászatában volt részem, soha nem felejtem el ezt az élményt, amit ez a víz adott. Köszönet a Haldorádónak a csodás, fogós csalikért és etetőanyagért! Az Édes Ananász pellet ismét megmutatta, hogy verhetetlen: kedvenc eledele volt a pontyoknak, amuroknak és tokoknak, főleg így, az Édes Ananász kukoricával és a rendkívül attraktív Vörös Gyümölcs Fluo Energy etetőanyaggal és aromával, ami hihetetlenül felkeltette a halak érdeklődését ebben a kristálytiszta vizű kavicsbánya tóban, Almásfüzitőn.