A Sikeres Sporthorgász 2015. júliusi tartalmából

Methodos amurozásPontyok, amurral megkoronázvaAmikor minden összejön!Pontyok a BalatonbólÁradásban harcsáraMártogatás wobblerrelMATCH vagy FEEDER?Tikkasztó nyár

Feederakadémia

Methodos amurozás

A nyári horgászatok egyik legkedveltebb célhala az amur. Számos hatékony praktika, megannyi ötletes megoldás létezik a megfogására. Most bemutatom, én hogyan csinálom! Már az elején szeretném tisztázni, hogy a legtöbb fellelkesült „amurhorgász” ott bukik meg, hogy olyan vízterületen próbál a hatalmas növényevő halunkból fogni, ahol elenyésző számban van jelen a többi halhoz képest. Ha minden ezer pontyra jut egy amur, bizony a legjobb módszer mellett jó adag szerencsére is szükség van! Illetve az elmúlt évek (évtizedek) alatt az is bebizonyosodott, hogy NINCS olyan csalogatóanyag, amivel kizárólag amur fogható!
(Döme Gábor)

A versenyhorgászat varázsa

Pontyok, amurral megkoronázva

Alig múlt egy esztendeje, amikor Lázár Józseffel egy igencsak emlékezetes áprilisi feederezés alkalmával, 18,94 kilós pontyot is zsákmányolva horgásztunk a Harsányi-horgásztavon, s lám, megint ott jártunk, még ha nem is ez volt az eredeti elképzelésünk. Bánni azonban csöppet sem bánjuk a dolgot, mert felülmúlni ugyan nem sikerült Józsinak az azóta már tovább javított saját pontyrekordját, de a most fogott 18 kiló 65 dekás tükrössel sem kell szégyenkeznünk. Sőt! Ha még azt is hozzátesszük, hogy a reggeli érkezésünkkor a halőr nem sok jóval bíztathatott bennünket, mert második napja szinte csak amurt fogtak még a bojlisok is, akkor mi ne szóljunk egy szót sem.
(Szarka László)

Gyakorlat teszi

Amikor minden összejön!

Már hozzászoktunk Ernővel, ha horgászni indulunk, biztos, hogy valami kis „tüskét” tartogat nekünk az időjárás. S ha éppen nem szakad az eső, akkor olyan szél fúj, hogy szinte lehetetlen küldetés a vízen tartózkodni. Ezen a túránkon viszont mindezzel ellentétben varázslatos időt fogtunk ki, és a pontyok is elemükben voltak. Ott tartózkodásunk alatt az érdeklődésük a csalijaink iránt mindvégig kitartott.
(Haskó Tamás)

Hazai vizeken

Pontyok a Balatonból

Magyarország eddigi legnagyobb balatoni bojlis versenye után én is kedvet kaptam egy kis horgászatra a tavon. Erre a túrára a sokak által ismert belga pontyhorgász barátom, Ronny De Grote is velem tartott. A helyszín a Balaton nyugati medencéje volt, ahol nem először horgásztam, nagyon sok halat fogtam ki innen az elmúlt években. Az időjárást figyelve remek volt az előrejelzés: 25-28 Celsius-fokos meleget jósoltak, a hét második felére kis lehûléssel - tehát ideális alkalom kínálkozott az igazi nagypontyhorgászathoz. Belga barátom, Ronny első alkalommal horgászott a Balatonon, ezért minden tapasztalatomat megosztottam vele, hiszen közös volt a cél: nagy pontyokat fogni a magyar tengerből.
(Csörgő Tamás)

Szenvedélyünk a természet

Áradásban harcsára

Kifejezetten akkor horgászom harcsára, ha árad. A Dunán azt tapasztaltam, hogy ekkor akasztom a legtöbbet, ami nem meglepő. Az egyébként ritkán jelentkező, mondhatni rejtőzködő halat megmozdítja az áradás, és a part szélében vadászik fehérhalra… Régóta pang a víz, nem volt vízszintemelkedés már jó ideje, amikor végre az előrejelzés grafikonja jelentős árhullámot prognosztizál. Pont ráérek - szerencse!
(Vass Csaba)

Gyakorlat teszi

Mártogatás wobblerrel

Bizonyára meghökkentően hangzik a cím mindazok számára, akik a ragadozó horgászat szerelmesei. Mártogatni ugyanis zömében élő hallal vagy halszelettel szoktunk, akadós terepen, mélyebb vizeken. Vannak, akik a kisebb gumihalakat és egyéb plasztik csalikat is bevetik egyes helyeken, ám wobblerrel nemigen próbálkozott még senki. Márpedig ahogy a világ, úgy a horgászat is folyamatosan fejlődik, s egyes ágazatai meghökkentő változásokon mennek keresztül. A mártogató módszer jelenleg épp ebben a stádiumban tart.
(Jakó László)

Kreatív horgászat

MATCH vagy FEEDER?

A finomszerelékes horgászatot kedvelők közül szinte nincs is olyan, aki nem ismerné Walter Tamás nevét, sőt, valószínûleg azt is sokan tudják róla, hogy kedvenc módszere a matchbotos horgászat. Tamás ennek ellenére több szálon kötődik a feederes társadalomhoz is, nemcsak szövetségi kapitányként, hanem mint több élvonalbeli válogatott feederes barátja, horgásztársa, szponzora. Azt viszont tényleg kevesen tudják, hogy mostanában már nemcsak úszós botot vesz kézbe a gyakorlások alkalmával, hanem bizony egyre többször feedert is. Egy ilyen alkalommal kísértük el Tamást, ahol arról faggattuk, mikor választja a matchezést, és mikor nyúl inkább feederbothoz.
(Walterland Team)

Tiszai horgászatok

Tikkasztó nyár

A szokatlanul gazdag, eseménydús tavaszi pergetések után meglepően csöndes, szerény, mondhatni eseménytelen nyári horgásznapok következtek. Viszonylag sok időt töltöttem a folyó hátán egészen július végéig, és ebben az időszakban még csak kapásig sem tudtam eljutni. Általában gyengébb szokott lenni a meleg időszak, de hogy ennyire süket legyen a víz, az még engem is meglepett. Ennek több oka is lehet! A nyaralók által keltett irgalmatlan forgatag és robaj, melyet nem csak halnak, de még pihenni, kikapcsolódni vágyó embernek is nehéz elviselni. Elképzelhető, hogy az ívás után nem tértek vissza a harcsák a mederbe, jobbnak látták a part menti akadókban átvészelni ezt az időszakot. Lehet az is, hogy a fehér halak tömege a tározó teret választotta, és őket követve elnéptelenedett a folyó.