Kánikula a kavicsbánya tavon

Egy nyári reggelen indultam útnak ismét az almásfüzitői kavicsbánya tóra. A hőmérő napok óta 36-38 fokot mutatott délutánonként, éjjelre is csak 25 fokra hűlt le a levegő, így kellemes volt hajnalban kelni és korán útnak indulni otthonról. Kíváncsi voltam, hogy ebben a hatalmas kánikulában kapnak-e a halak rendesen. Reméltem, hogy nemcsak vízközt mozognak, hanem rálelnek feeder szerelékemre is a meder alján. Reménnyel teli vágtam neki az útnak, bízva abban, hogy este mosollyal az arcomon indulok haza, mert egy jó peca kárpótol a tikkasztó hőségben eltöltött jó pár óráért.

A tó délkeleti sarkában állítottam fel a horgászhelyem. Sokszor horgásztam itt az elmúlt két hónapban, nagyon szép pontyokat és amurokat fogtam már innen, így bíztam benne, hogy most is jól választottam.

A tó délkeleti sarkában állítottam fel a horgászhelyem

A vízállás elég alacsony volt, kicsi kavicsos dombok emelkedtek ki a tóból sok helyen, pont velem szemben is volt egy. Elég sok halmozgást láttam körülötte már kora reggel, így gondoltam, hogy az előtte lévő részt horgászom meg - egyik botommal balról, a másikkal jobbról.

A szemben kiemelkedő kicsi, kavicsos domb két oldalát horgásztam meg
Az alacsony vízállás miatt került felszínre

A tó alacsony vízszintjét nem bántam, végül is a halak megvannak, csak a tó lett kisebb - legalább nagyobb lett a halsűrűség, és a dobásnál is nyertem pár métert, így könnyen elérhető táv volt az említett kis domb környéke.

Itt, a kavicsos részen tavasszal még víz volt
Sok növény már nem bírta a nagy meleget, sok helyen csak a sárgult fákat és bokrokat lehetett látni, így öröm volt nézni a zöldellő hajtásokat
A tó gyönyörű színekben pompázott, mikor a nap rásütött. A színe olyan volt, akár egy tengeré
A felkelő nap sugaraival érkezett ez a szép lepke, figyelte, ahogy a horgászatra készülve összeszerelem a botjaimat

A fűszálakat megmozgató lágy szellő nekem kellemes volt ebben az embert próbáló hőségben, a tó gyönyörű színekben pompázott,mikor a nap rásütött színe olyan volt akár egy tengeré.

Horgászatomat igazán kényelmessé tette a Carp Academy Panama fotele, amit nemrég rendeltem a Haldorádó áruházából. Nagyon kényelmesen lehet benne pihenni a kapások nélküli órákban, emellett pillanatok alatt összecsukható és nagyon könnyen szállítható, mert nem foglal sok helyet.

A Carp Academy Panama fotel nagyban hozzájárul a horgászat kényelméhez

A csali-etetőanyag kérdést egyszerűen oldottam meg, FermentX Tejsavas Betainos etetőanyagból vittem 3 csomaggal, a csali pedig az etetőanyagból kivett 2 szem kukorica volt kikönnyítve 2 szem fokhagymás SpéciCorn gumikukoricával, aminek olyan intenzív fokhagyma aromája van, hogy még kb. 10 órányi vízben ázás után is töményen lehetett érezni rajta. Egész nap ezzel csaliztam - egy héttel korábban próbáltam ki ezt a kombinációt, nagyon jól bevált. Szép pontyokat fogtam vele, köztük egy 8 kg feletti tükröst, emellett bíztam abban is, hogy az amurok is előszeretettel fogyasztják majd.

A csali: etetőanyagból kivett 2 szem kukorica kikönnyítve 2 szem fokhagymás SpéciCornnal

A FermentX etetőanyag a nyári felmelegedett vizek egyik leghatásosabb keveréke, tele van erjesztett magvakkal, kukoricával, búzával, a vízben fehér felhőt képez és savanyú, erjedt aromája biztosan felkelti a halak figyelmét.

A kosárba FermentX etetőanyag került

Az első kis, 2 kg körüli tükrös hamar megérkezett. Nagyon ízlett neki a kukoricás csali. Ebből a kis „egyenponty” méretből a nap folyamán még 12 darabot sikerült fognom, rendkívül aktívak voltak, nem hagytak pihenni egy percig sem.

Íme, az első kis tükrös
Már vártam az amurokat, meg is érkezett egy kisebb, de gyönyörű, hibátlan példány…
… neki is ízlett a fokhagymás SpéciCorn

Mindig lenyűgöz az amurok szépsége: nyurga test, hibátlan, világos pikkelyek és úszók. Ez a hal is nagyot küzdött annak ellenére, hogy nem egy kapitális példány. Jó 20 percet fárasztottam, mire sikerült megszákolni. Előtte félórával akadt egy nagyobb amur, amit ki is fárasztottam, de sajnos a szákolás előtt sikerült megszöknie, úgyhogy a közös fotó akkor elmaradt.

Azért horogra akadt pár olyan tükrös is, ami majdnem elérte a 4 kg-ot. Nagyon jól küzdöttek, nem adták magukat egykönnyen
Íme, a nap fénypontja: egy gyönyörű, aranyszínű nagy tőponty…
… hatalmas úszókkal

E szép tőponty fárasztása egy füstölős kapás után körülbelül 1 óra 10 percen keresztül zajlott a nagy melegben. 40-50 percig még csak meg sem mutatta magát, utána jött csak fel a vízfelszínre. Hatalmas küzdelem volt, méretes úszóival hihetetlen erővel pumpálta magát el a parttól, de nagy örömömre sikerült szákba terelni, majd pár gyors fotó és fertőtlenítés után gyorsan visszaadtuk szabadságát. Fárasztás közben a másik botomra is kapás érkezett, Izabella fárasztotta ki az újabb kis tükröst, amit a szomszédban horgászók segítettek megszákolni (köszönet érte!). Igazi pontyözön volt ez a délután. Hihetetlen, hogy ez a második alkalom, hogy használom a fokhagymás SpéciCorn csalit, és mindkétszer adott egy hatalmas pontyot. Kíváncsian várom, hogy a következő alkalommal mit hoz nekem…

Vigyázzunk pikkelyes kis barátainkra, óvjuk őket! Fertőtlenítsük szájukat, majd gyorsan engedjük vissza őket, hogy pár év múlva - mikor már akár kétszer akkorák lesznek - újra találkozhassunk velük!

Fontos a matrac vagy bölcső használata! Én a Prologic XLNT pontymatracot és mérlegelőt használom, ami a Haldorádó webshopban is kapható. Ez egy rendkívül jó, összetett megoldás a kíméletes bánásmódra. A matrac széthajtott állapotban 110 x 130 cm-es, melyből egy 100 x 70 cm-es rész kapott bélést. Nagyon kényelmesen elfér rajta egy kapitális hal is, a párnázott rész nagyon vastag, nem üti meg magát a hal. Kétoldalt felcipzárazható, a tetején két erős fül van, így egyből lemérhetjük a halat, majd visszavihetjük benne a vízhez és óvatosan visszaengedhetjük.

Délután, pakolás előtt bővült a repertoár, egy toknak is megtetszett a SpéciCorn. A halat Izabella fárasztotta ki.

Délután egy toknak is megtetszett a SpéciCorn

A horgászat végeztével lassan elindultunk haza, leégett vállakkal, a 38-40 foktól kitikkadtan, de mosolygó arccal, mert ez a peca igazán megérte! Görbüljön!

Írta: Bakos Márk (bakos-mark)