A Sikeres Sporthorgász 2015. októberi tartalmából

Kedvenc csatornámon, életem amurjával!Márna csontival, dévér gilisztávalVisszatérés CsallóközbeDunai sárkányokBarátok csatájaNagy pontyos gondolatokHárom a magyar igazság!A kacér szeretőAz öreg folyó tanítása

Hazai vizeken

Kedvenc csatornámon, életem amurjával!

Sokfelé járok horgászni, szeretem a különböző jellegű vizeket, de valahogy mindig visszatérek a gyökereimhez, ami az én esetemben a Dunavölgyi-főcsatorna. Nagyon szeretem ezt a vizet, sok különleges élmény köt ide, és emellett közel is van a lakhelyemhez. Régi vágyam volt, hogy egyszer itt forgathassak filmet, ahol minden csak a természetről szól, és megmutathassam másoknak is ezt a varázslatos (víz alatti) világot!
(Haskó Tamás)

A versenyhorgászat varázsa

Márna csontival, dévér gilisztával

Már a dunapataji horgászüzletben sejtettük, hogy nem lesz egyszerű dolgunk, mert nagyon ránk csodálkoztak, amikor Lantos Jánossal és Szabó Tamással napijegyet váltottunk az Ordasi-Dunára, és később az sem dobott fel túlságosan bennünket, hogy a partra érve talán ha három vagy négy helyi horgászt láttunk a versenypályának is emlegetett szakaszon. Amikor azt is megtudtuk, hogy reggel óta egyetlen halat sem fogtak, és kapásuk is alig volt, nem túl lelkesen jegyeztük meg, na, akkor ők legalább nem vitték el előlünk a halat. Mindezek ellenére a víz nem tűnt teljesen halottnak, és ha nem is gyakran, azért hajtott a balin a partszélen, bent 30-40 méteren pedig nagyon-nagyon ritkán ugrott a márna, vagy fordult egy-egy jobb hal, amelyek akár még dévérek is lehettek.
(Szarka László)

Horgásztúrák idegen tájakon

Visszatérés Csallóközbe

Szinte minden horgásznak van olyan vize, ahová akár a nagy távolság ellenére is szívesen visszajár. Általában az ilyen jellegű vonzódások a halbőséggel, a víz szépségével kapcsolatosak. Meglehetősen hosszú, egyben tartalmas horgászpályafutásomnak köszönhetően több tóval és folyóval is komoly „barátságot” kötöttem. Akad olyan, amivel több évtizedes a kapcsolatom, de vannak egészen újkeletűek is. Ilyen a Csallóközben található Dolny Barsky-horgásztó, mely először tavaly kápráztatott el kapitális halaival és mesébe illő szépségével.
(Ladányi Tamás)

Szenvedélyünk a természet

Dunai sárkányok

Nincs az a mennyiségű idő, amit ne tudnék eltölteni az őszi tájban a vízparton. Egész napos horgászatokra alkalmas már az időjárás, nem kell folyton le-fel öltözni, és előkerülnek a kapitális halak is. Ilyenkor érzem csak igazán minden dobásban a jó süllőt. Sebők Zolival, gyerekkori barátommal terveztük, hogy felidézzük újra a kilencvenes évek végi közös horgászatainkat, és esti süllőpergetésre készültünk a Dunára. Én kevésbé, ő nagyon be volt sózva…
(Vass Csaba)

Gyakorlat teszi

Barátok csatája

Mint az összeesküvők, úgy találkoztak hajnali 4-kor Szolnok egyik benzinkútján. A kutas még félig alszik, gyanakodva nézi a két középkorú férfit. Van is oka a gyanakvásra. Megállításról, mélységről, sodrásról, súlyozásról beszélnek, és a csomagjukban különös alakú tokokban akár fegyverek is lehetnek. Idő van, mondja az egyik. Felállnak, a magasabbik, dupla borravalót hagyva az asztalon, int a kutasnak, aztán kocsiba vágják magukat. A kutas még elcsíp egy fél mondatot: a kövezésnél húsz perc múlva, ne maradj le!
(Zákonyi Botond)

Mesterfogások

Nagy pontyos gondolatok

Akik feederbotos nagypontyhorgászatra adják a fejüket, érdemes olyan felszerelést választaniuk, amit speciálisan a nagytestű halak megfogásához fejlesztettek ki. Mi ezek legfontosabb tulajdonsága? A megbízhatóság! Ha végre elérjük, hogy meggörbül a spicc, utána már nem lehet gyenge pont a felkészültségünkben, ugyanis minden kapásban benne van, hogy életünk hala küzd a másik oldalon. Az alábbi cikkben megmutatom, én milyen eszközökkel indulok neki, ha a célhalam a hőn áhított nagy ponty!
(Sipos Gábor)

Tiszai horgászatok

Három a magyar igazság!

Kinek mit is jelent, mit jelenthetne egy több kilós harcsa megfogásának az élménye? Van, akinek egy elérhetetlennek tűnő álom beteljesedését jelentené, van, akinek ez csak napi rutin, szenvedélyes kihívás, melyet rendre újra és újra át akar élni. Van, akinek (sajnos) megélhetésének a létkérdése, és mindent elkövet érte. Van, akinek csak mellék halként jelentkező, váratlan találkozás. Sokan sokféleképpen gondolkozunk, illetve érzünk e nemes ragadozónk iránt. Nem felejtem el azt az időszakot, amikor én is az első, áhítozó táborba tartoztam, de sok mindent nem követtem el a sikerért.
(Oláh Csaba)

Hazai vizeken

A kacér szerető

Alkonyodik a Sajón. Az ágszövevények piciny nyílásain nesztelenül besurrannak a fényes égi kalács utolsó bágyadt sugarai, aranyló foltot lehelve a lágyan fodrozódó hullámok közé. Majd csendben, észrevétlenül, lassan elhalnak. A Nap a bükki dombok szürkéskék ormai fölött nyugovóra tér. Lenn, a vízen sejtelmes hangverseny kezdődik. Küszök hajtják felhőtlenül a parányi bogarak zümmögő hadát, ami belevész a folyó burványló csobogásába. Az erősödő cuppogásba néha belecsattan egy-egy ragadozó loccsanása, amikor a pajkos aprónép közé vág be villámgyorsan.
(Jakó László)

Feeder Akadémia

Az öreg folyó tanítása

Ha türelmes vagy és kitartó, előbb vagy utóbb célt érsz. Ne szegje kedved a sorozatos sikertelenség, ne keseredj el, ha életed hala egyik nap távozik a horgodról... Hidd el, ha az a jár neked, egyszer a kezedben tarthatod!