Bányatavi kalandozások 2. rész - Az új tórekord ponty

A nyári hőség és a kritikusan megemelkedett vízhőmérséklet kevésbé viseli meg a halállományt a nagy mélységgel rendelkező bányatavakban. Idén a napimádók nem panaszkodhatnak, volt kánikula bőven, amely nem kedvezett a sekély tavak horgászatának, ezért választásom a nyékládházi Koi 2 kavicsbánya tóra esett, amely híres gyönyörű és erős pontyairól, amurjairól.

Az etetés és csalizás kellékei

Egy három és fél napos horgászatra érkeztem barátommal. Délben, mikor megérkeztünk, gyorsan kipakoltunk és a radaros helykeresés után összedobtunk egy kis etetnivalót. Ez 1 kg Nagy Ponty tigrismogyoróból és 0,5 kg Black Squid bojliból, meg némi FermentX bojliból és halibut pelletből állt.

Első napunk kapás nélkül telt, ezért próbáltunk változtatni, új helyeket keresni, ami meg is hozta az eredményt. A változtatás után folyamatosan fogtuk a halakat: a Black Sqiud bojlinak nem tudtak ellenállni.

Az első hal egy gyönyörű amur volt

A halak kapókedve egy percet sem csitult, folyamatosan vízen voltunk, nem győztük újrahúzni a szerelékeket. Volt, hogy partra se értünk, majd kirántotta a kezemből a botot a következő hal.

Hibátlan, egészséges halak
Az első 10 kg feletti
Gyönyörű koi pontyok is élnek ebben a csodálatos tóban
Itt a következő koi

Már épp lefekvéshez készülődtünk, amikor megszólalt az egyik kapásjelző. Már a ráemeléskor lehetet érezni, hogy jó hal. Kemény, 51 perces fárasztást követően szákoltuk meg a halat, de nem gondoltuk, hogy ekkora, csak amikor a bölcsőbe tettük. A mérleg 21 kg 58 dkg-nál állt meg, nagyon boldogak voltunk!

Az új tórekord: 21,58 kg!

Az éjszakánknak még közel sem volt vége, megállás nélkül jöttek a halak: fel se tettem a swingert, már elhúzta, hihetetlen volt. Viszont kizárólag a Black Squidet és a Halibut pelletet húzta, azt is kikönnyítve egy édes ananász pop-uppal.

Volt, hogy két halunk volt egyszerre
Hibátlan töves
1 óra 15 perces fárasztás után sikerült megszákolni ezt a gyönyörű tőpontyot

Kezdetét vette az utolsó nap, ami sajnos azt is jelentette, hogy hamarosan befejeződik ez az élménydús horgászat. Még az utolsó napon is sok halat szákolhattunk, köztük jó pár 10 kg feletti pontyot.

Csak jöttek,jöttek…
… és jöttek megállás nélkül

Újabb hihetetlen élményekkel gazdagodtam ezen horgászatom alatt is. Gratulálok a tógazdának a gyönyörű és egészséges halaiért és utólagos köszönet a szíves vendéglátásért. Szerencsére egy újabb sikeres túrát tudhatok magam mögött. Már alig várom a következőt!