Bálint Horgásziskolája 1. rész - Hogyan lettem horgász?

Ha valaki azt mondja nekem 4-5 éve, hogy a horgászat rabul tud ejteni, akkor minden bizonnyal kinevettem volna. Bár még igazán fiatal vagyok, de kisgyerekként nem gondoltam, hogy ez a hobbi ilyen szinten le tud majd kötni és ennyire tudom majd élvezni a vízparton eltöltött órákat vagy akár az egész napot… Szerintem nagyon kevés olyan gyerkőc van, akinek ha van a közelében valamilyen víz, legyen az egy tó, folyó vagy akár csak egy kis patakocska, ne próbálta volna valamilyen módon megfogni a benne élő halakat, majd ez a „játék” elmaradt, és jöttek az egyéb szórakozások…

Ugyanez megvolt nálam is, hiszen nagyapámat elkísértem párszor a vízpartra. Aztán jöttek az egyéb elfoglaltságok, amik mellett már nem maradt idő, de lehet, hogy egyszerűen nem is kerestem lehetőséget erre az időtöltésre. Aztán olyan 3 éve a természetismeret tankönyvben olvasgattam először a halakról, azok életviteléről, majd kaptam egy szorgalmi feladatot, melynek során információkat kellett gyűjtenem a halakról. Ez a pár oldal előhozta az emlékeket és újbóli kíváncsisággal vetettem magam bele az Internet világába.

A természetismeret tantárgy és a könyv előhozta az emlékeket

Elő a Google és már írtam is be a keresőbe: halak… magyar halak… képek… videók… YouTube videók. Itt akadtam bele a Haldorádó YouTube csatornájába, ott is egy pár olyan filmbe, ami kimondottan a téli időszakban készült. Havazás, zord idő, mínuszok és horgászat. Ez nekem annyira nem volt összeegyeztethető, hiszen nálam ez nyári szüneti elfoglaltság volt korábban.

Az úszás mesterei…

Bele is feledkeztem a filmek nézésébe, szerintem összegezve napokat töltöttem el azzal, hogy a Haldorádó horgászfilmjeit nézegettem, elolvastam a hozzájuk tartozó cikkeket is. Kiderült, hogy ezt a „hobbi horgászatot” lehet igen tudatosan is csinálni, és nem csak annyiból áll a horgászat, hogy reggel bedobjuk a horgon tárolt kukoricával a végszereléket és jobb esetben hallal, rosszabb esetben a nap végén üresen tekerjük ki legyintve, hogy ma nem evett a hal.

Valamennyi filmet megnéztem a Haldorádó YouTube csatornán és természetesen a hozzájuk tartozó cikkeket is végigolvastam

Szüleim se voltak túlzottan feldobódva attól az ötletemtől, hogy én horgászni szeretnék, hiszen a rendszeres karate edzések, versenyek és egyéb különórák mellett már nem nagyon volt időm túl sok mindenre. De látták a lelkesedésemet, így kompromisszumot kötöttünk, hogy ha nem megy az eredményeim rovására, akkor mehetek.

Hamar ráéreztem a horgászat ízére. Verseny terítéknek nem rossz (azóta már természetesen van pontymatracom is)

Édesapámtól egy nagy meglepetést is kaptam, ugyanis utánanézett annak, mi az, ami engem ennyire foglalkoztat, kíváncsi volt, hogy milyen filmeket nézek folyamatosan. Ekkor látta, hogy az év elején lesz egy horgász rendezvény a Haldorádó Centrumban, ahova el is vittek ajándékként a jó félévi bizonyítványom miatt. Ez a 7. Haldorádó Pontyhorgász Napok volt. Sok-sok horgász, érdekes előadások és olyan emberek, akiket eddig csak a YouTube-on láttam. Finomszerelékes termékek, bojlis újdonságok, csak ámultam és bámultam.

A 7. Haldorádó Pontyhorgász Napokra elvittek a szüleim ajándékként
Látványos előadásokat nézhettem ott élőben végig
Nekem főleg a finomszerelékes vonal tetszett

Hát, valahol ez idő tájt kezdődhetett el az igazi horgászszenvedélyem, ami azóta egy grammot se csökkent. Nem telik el úgy nap, hogy ne néznék be a Haldorádóra, ne olvasnám el a cikkeket, vagy épp a horgászújságot ne lapozgatnám végig.

Onnantól kezdve szabadidőm jelentős részét a horgászat tette ki
Élvezetes perceket okoz egy-egy termetes hal fárasztása
Emellett a karate sem marad el, így már 2 sport volt, ami a szenvedélyemmé vált

2015 nyarán kaptam egy újabb ajándékot szüleimtől, ugyanis elmehettem a Haldorádó-Matula Gyerek Horgásztáborba Sarudra, a Tisza-tóra. Ott nagy meglepetésemre Döme Gábor is tartott előadást, tanított minket, mutatott hasznos ötleteket, hogyan lehetünk eredményes horgászok. Gábor hirdetett ott egy játékot, melynek fődíja az egyik feederbotja volt. Ezt az kaphatta meg, aki az elméleti és a gyakorlati tudásban a legügyesebb volt. Mérhetetlenül boldog voltam, amikor ennek a botnak én lehettem az új gazdája. Ekkor Gáborral sokat beszélgettünk még a tervekről, lehetőségekről, az elképzelésekről. Furcsa érzés volt azzal élőben beszélgetni, akinek filmjeiből annyi hasznos dolgot tanultam.

2015 nyarán a Sarudi Élményfalu és Horgásztábor volt Döme Gábor nyári oktatásának helyszíne, ahol személyesen is találkozhattam vele
Gábor rajzos ábrái mosolyt csaltak az arcunkra
A tábor többi lakójával együtt még éjszaka is horgásztunk
Hatalmas öröm volt számomra, amikor a jó eredményért cserébe Gábor saját botját én kaphattam meg!

Ami pedig ezután következett, azt a legmerészebb álmaiban sem gondoltam volna. A Haldorádó támogatásával egy olyan új sorozat elindítására kaptam lehetőséget, amelyben kifejezetten a gyermekeknek és kezdő horgászoknak próbálok segítséget nyújtani.

Ahogy tudásomat bővítettem, egyre több szép uszonyos került ideiglenesen a partra egy fotó erejéig…
… majd vissza a vízbe, hogy máskor másoknak is örömet okozhasson
Ezeket a csodás halakat megtartani se könnyű, bizony ezt is meg kell tanulni, hogyan kell megfogni, hogy ne okozzunk bennük kárt, ne sértsük meg a kopoltyúját

Azt látom, hogy a korombeli srácok közül sokan szívesen horgásznának, de fogalmuk sincs, hogy kezdjenek hozzá. Legtöbben rögtön nagy halakat szeretnének fogni számukra még irreálisan nagy felszerelésekkel. Segítenék nekik a biztos alapok elsajátításában, a kötések és végszerelékek elkészítésében, és a horgászathoz szükséges engedélyekről is szó lesz. Végigmegyünk a különböző módszereken is, és természetesen az elkövetkező részekben horgászni is fogunk!

Nagy öröm volt számomra, hogy a X. Jubileumi Haldorádó Pontyhorgász Napokon is részt vehettünk…
… ezúttal édesanyámmal
Döme Gáborral itt már ismerősként készítettünk egy közös fotót