72 óra a Berek Horgászparkban

A 2016-os év első hosszabb horgásztúráján vagyok túl. Hosszas szervezés után végül sikerült eljutni Hövejre, a Berek Horgászparkba és három napot csak a horgászatnak szentelni. A túra során az időjárás nem kímélt minket, kaptunk hideget és meleget is. A rossz idő és a hideg víz ellenére halakban gazdag emlékekkel zártuk a horgászatot.

A lakókocsit szombat reggel foglaltuk el, azonban a bepakolás előtt jobbnak láttuk, ha szerelékeinket minél előbb a vízbe jutatjuk. Már előző nap bekevertem az etetőanyagot, ami négy zacskó Haldorádó Fluo Energy Ördögűző volt. A Nevis Mytho 360-as és 3,5 librás botokra Nevis Karma 7000 orsók kerültek fel. Mindkét szereléken 28-as volt a főzsinór, amire 80 g-os pasztaólmot fűztem. Az előkék 15 librás Prologic Reptilian V2 zsinórból készültek, ezekre 2-es méretű Gamakatsu horgot kötöttem fel.

A bepakolás előtt
Az első…
… dobások
Megérkezésünkkor gyönyörű napsütéses időben volt részünk

A csalizó bojlik közül háromfélét használtam a bevonatos Haldorádó oldódó bojlik közül. Az Édes Ananász, a Nagy Hal és Fekete Tintahal ízesítésűeket. Téli és tavaszi nagyhalas horgászataim során általában ezeket a süllyedő bojlikat használom csalizni, mert hideg vízben is hamar elkezdenek oldódni és kifejtik csalogató hatásukat. A 18 mm-es oldódó bojlikat 16 mm-es ananászos pop-up oldódó bojlival könnyítettem ki.

Ezek mellett az SBS M1-es bojlival csaliztam. A 20 mm-es bojlikat már hetekkel a túra előtt M1-es fűszeres dipbe tettem.

Fogós tavaszi csalik
Mindhárom Haldorádó bojlit 16 mm-es édes ananászos pop-uppal lebegtettem meg
M1-es bojli és dip

Az első höveji bajszos fél óra után csábult el az édes ananászos oldódó bojlira. Rövid fárasztást követően a kezemben tarthattam végre a túra első pontyát. A délelőtt folyamán sikerült még fognom kettő darab kiló körüli kárászt és egy gyönyörű tükröst.

Az első hal megfogása mindig nagy öröm
Délelőtt kis napsütésben is volt részünk

Miután befejeztük az ebédet, úgy gondoltuk, lesz időnk egy kicsit lepihenni, azonban a halak legnagyobb örömünkre keresztülhúzták számításainkat. A délután igazán eseménydús volt, míg délelőtt két pontyot és két kapitális kárászt sikerült fognom, a délután folyamán négy ponty húzta el az ananászos csalikombinációt.

Kapás kapást követett
Kb. két órát volt a hideg vízben
Ebéd utáni töves
A bandanagy

Az aktív délután után reménykedtem, hogy az éjszaka is hasonlóan halban gazdag lesz. A lámpák előkészítése és a világítópatronok feltörése után újradobtuk szerelékeinket még mielőtt teljesen besötétedett volna. Sajnos cimborám számára a délután nem kedvezett túlságosan halfogás szempontjából. Egy kárászt sikerült fognia. Az éjszaka viszont annál több halat adott a számára. Az első éjszaka én mindössze egy tükröst tudtam szákba terelni, Márió barátomnak viszont négyet sikerült kifárasztania, majd a matracra tenni.

Felkészülve az éjszakára
Az éjszaka első hala
Az ébresztő ponty
Hajnali 3 felé a Black Squid bojlit választotta

A második nap gyengébben indult, mint az előző. Hiába volt napsütés, erős szél keltett hullámokat. 11 óra körül bal oldali botom kapásjelzője elindult felfelé. Gyors bevágást követően szép tőpontyot tereltem a partra. Ez a hal is a Black Squid bojlit és a 16 mm-es pop-up ananászos variációt vette fel. E szép pontyon felbuzdulva újracsaliztam, közben viszont arra lettem figyelmes, hogy cimborám is fáraszt. A húzásból gondoltuk, hogy szebb hal akadt a horogra. A csatából tízperces fárasztás végén mi kerültünk ki győztesen, barátom büszkén tarthatta kezében a zsákmányt.

Erős szél keltett hullámokat
Ilyen gyönyörű pontyok laknak a tóban
Fárasztás közben
A küzdelem végén a matracon
A nagyhalas oldódó bojli eredménye ez a szép tükörponty
Így teljes a megfogása
Újabb tőponty a matracon…
… majd a vízben

Szép lassan besötétedett. Az éjszaka során sikerült még fogni két pontyot. Hétfő reggel barátnőmék meglátogattak minket, azonban velük együtt a hidegfront és a hűvösebb levegő is megérkezett. A halak étvágyát sajnos rossz irányba befolyásolta ez a hideghullám, de nekünk se tetszett ez a hirtelen jött hideg. Estig semmi mozdítás nem volt a botokon. Az esti csalizást követően hét óra felé füstölős kapással jelentkezett egy 7 kg-os töves. A mérlegelést és a fotózást követően vissza is engedtem a vízbe. Az este további része akcióban szegény volt, de a reggeli indulásra ki tudtuk magunkat pihenni. Kelés és a reggeli után összepakoltunk, búcsút vettünk a Berektől és élményekkel gazdagon indultunk haza.

Szürkület előtti csend
Az utolsó éjszakai érdeklődő

Írta: Horváth Viktor (Vitya)