Mocsai pontyok kánikulában

A hőmérő higanyszála bőven 33 fok felett van. Megkezdődtek a szabadságok, ilyenkor az emberek nagy része a vízpart közelében tölti a szabadidejét. Mi is így tettünk párommal - kiélvezve a jó időt horgászbottal a kezünkben vágtunk neki a pihenésnek. A nagy pontyairól és amurjairól méltán híres Király Ponty Horgásztóra esett a választásunk, itt vettük fel a harcot a tó hatalmas lakóival.

Reggel kicsit megkésve érkeztünk meg Mocsára. A nap már javában sütött, amikor elkezdtem szerelékeimet összeállítani. Először csónakba szálltam és bevittem a bóját, majd elvégeztem az alapozó etetést, ami 1 kg kukoricából és pár marék halibutos pellletből állt. Az alapozó etetést követően behordtam mindkét szereléket is, amiket a túlparttól pár m-re helyeztem el. Az egyik szerelékre 80 g-os pasztaólom került, aminek a horga alá 18 mm-es oldódó Nagy Halas - édes ízű - bojlit fűztem fel. Az ólmon kívül a bojlira is gyúrtam a Nagy Halas pasztából, hogy tovább fokozzam a halak érdeklődését a csali iránt. A másik horogra 2 db 12 mm-es magyar betyár pelletet fűztem, e szerelék ólmára a hozzá passzoló Magyar Betyár etetőanyagot gyúrtam. Ez a kolbászos pellet és etetőanyag már számtalan horgászatom során bizonyított, ezért is fűztem hozzá nagy reményeket.

Megérkezésünkkor ez a látvány fogadott minket
Csónakba szálltam és bevittem a bóját, majd elvégeztem az etetést
Egy vödör csemege a halak számára
Nem sokkal később már a vízben fejtette ki csalogató hatását

A szerelékek behúzása után fél órával bal oldali botomon maszatolós kapásra lettem figyelmes. Gondoltam magamban, biztosan valami kárász piszkálja az addigra talán már leoldódott pasztás 18 mm-es bojlit. Kis várakozás után végül bevágtam és éreztem, hogy nem kis hallal van dolgom. Szép komótosan indult meg a túlparton lévő nádas irányába. Negyedórás fárasztást követően pillantottuk meg a gyönyörű tükörpontyot, ami a mérlegeléskor 12,10 kg-ot nyomott. Meg voltam elégedve: „Kezdésnek nem rossz!”, mondtam mosolyogva.

Első hal - egyelőre a túlparton
A tükrös pontos súlya 12,10 kg volt
A szabadon engedés pillanatai
Édes csali és paszta kombináció
Az elmaradhatatlan fűszeres-kolbászos keverék

A szerelékemmel gyorsan újra beeveztem és újabb adag kukoricát, valamint pelletet dobtam a bója köré. Miután kiértem és letettem a botot, majd rá a swingert, másik botomon kapást észleltem: a nyeletőfék csak úgy süvített! Gyors bevágást követően szép tőpontyot fáraszthattam, ami a dupla fűszeres pelletet választotta. A fényképezést követően vissza is engedtük az útjára. Délután próbálkoztam többféle csalival, amik közül talán a SpéciCorn adta a legtöbb halat, azonban jóval kisebbeket. Ezért is maradtam inkább a nagyobb csalinál a szelektálás miatt. Bíztam abban, hogy ezt talán csak az igazán kapitális bajszosok fogják elhúzni. Az etetésre folyamatosan hordtam a kukoricát és a pelletet, minden egyes hal után a szerelékkel együtt újabb adagot jutattam be a vízbe.

Már közel a parthoz…
… egyre közelebb a merítőhöz…
… majd a szákban
Közös az öröm és egy gyors fénykép a tövessel
Ideiglenes pihenő a bal oldali botomon

A délután folyamán sikerült még 6 pontyot fognom. A nyerő csali a 18-as Nagy Pontyos bojli volt pasztába gyúrva, azonban a kolbászos pellet is hozta a halakat. A sátorállítás és sütögetés után még egyszer behordtam mindkét szereléket felkészülve az éjszakára. A szürkületi órák sajnos nem hoztak kapást, este 11 felé ezért le is feküdtünk aludni. Azonban nem volt sok idő aludni, ugyanis fél 1 körül kapásra ébredtem: egy 10+-os nyurga volt az ébresztő. A szereléket ezután nem húztam vissza az etetésre, szimplán bedobtam.

Horogszabadítás után a matracon
Éjszakai ébresztő

Hajnali 3-kor ismét kapásjelzőm sípolására keltem fel, és a fárasztás végén egy kerek tövest szákoltam meg. Ezt a szereléket is visszadobtam. Az éjszaka hátralévő részében nem volt kapásom. Mindössze ezt a két érdeklődőt sikerült horogra csalni az éjszaka folyamán.

Újabb kerek töves

A reggeli előtt újracsaliztam és miután a halakat megetettem, én is haraptam pár falatot. A délelőtti órák nagyon gyorsan elteltek, sajnos hamarosan indulnunk kellett haza. Az összepakolást követően búcsút vettünk a tótól. Összesen 11 db pontyot sikerült fognom 6,20-tól 12,10 kg-ig. A túra során gyönyörű halakat sikerült a partra segítenem és újabb szép élményekkel térhettem haza.

Minden körülmény ideális a halfogáshoz
A délelőtti órák ajándéka
Valahogy felakasztotta magát
Újabb, erőtől kicsattanó potyka
Az összepakolás mindig a túra legnehezebb része

Írta: Horváth Viktor (Vitya)