Zalacsány, ahol az álmom valóra vált

Nyolcadikos ballagásomra a szüleimtől egy horgásztúrát kaptam ajándékba. Egy közel 48 órás, hatalmas élményekkel és csodálatos fogásokkal teli 2 napot. Életem eddigi legszebb horgászélményét…

A tavat, amit megcéloztunk, én választhattam ki, és a Zalacsányi Horgásztóra böktem rá a térképen. Zalaegerszegi lévén sok jót hallottam erről a tóról. A kis távolság miatt ismerőseim közül sokan horgásznak itt. A tó 13 hektár és az igazi nagypontyos horgászok egyik kedvenc helye, köztük a teszthorgászoké. Tőlük érdeklődve megtudtam, hogy inkább a büdös, halas ízesítésű csali kicsit meglebegtetve lehet a nyerő kombináció. Ezért etetni a Zadravec 20 mm-es szőlő + hal bojlit, a horogra pedig Robin Red májas aromájú 16 és 12 mm-es tintahal + rák ízesítésű pop-upot választottam. 2 napra 5 kg etető bojlit és 5 kg főtt kukoricát vittünk. Édesapámmal voltam, így 3 botra bőven elégnek tartottuk az etetőanyagot. A felszerelésem egy 3,6 m-es, 3 részes Rubin Carp botból, egy Nevis Espirit 5000-es orsóból, 35-ös Tubertini monofil zsinórból, 80 g-os Fox ólomból, 12-es fonott előkéből és Gamakatsu 4-es méretű horogból állt.

3,6 m-es Rubin Carp botom a rod-podon

Nagyon vártam már július 24-ét, hogy elindulhassunk Zalacsányba és kipróbálhassam a felszerelésemet. Az indulás előtti éjszaka nehezen tudtam elaludni, nagyon izgatott voltam. Azon kevés idő alatt, amíg sikerült pihennem, álmodtam egy csodaszép, hatalmas pontyról. Én fogtam!

Reggel hatalmas melegre ébredtünk. A felszerelésem már a kocsiban várt, hiszen este bepakoltunk mindent, így hamar el is indulhattunk. Alig fél óra alatt meg is érkeztünk a Zalacsányi-tóhoz. A reggeli fényben csodálatos volt a tó látványa.

A Zalacsányi Horgásztó reggel

Mindjárt egy rossz hírrel kezdődött a horgászat: a tógazda közölte, hogy az erdővel szemben - ahol letelepedni szerettünk volna - nincs már hely, így a főút felőli oldalon, középen, a tóhoz közeli kereszttel szemben tudtunk helyet foglalni. Gyorsan kipakoltunk, majd a csónak vízre bocsájtása következett. Mivel velünk szemben, a túlparton is horgásztak, figyelembe kellett venni az ő bójáikat is. Tehát sok lehetőségünk nem volt, hogy hol helyezzük el a H-bójáinkat. Körbeetettük a helyet, amihez 1 kg bojlit és 2 kg főtt kukoricát használtunk fel. A botok is felkerültek a rod-podokra, majd felállítottuk a sátrat és a napernyőt is.

Két órával a csali behelyezése után megszólalt az elektromos kapásjelző. Apukám botjára érkezett egy gyönyörű, egészséges, 10 kg körüli tükörponty.

A túra egyetlen, de gyönyörű tükörpontya

Még fel sem ocsúdtunk örömünkből, a kora délutáni csendet hamarosan az én kapásjelzőm hangja törte meg. Intenzív, húzós kapásom volt. A nyeletőfék nagyon szépen dolgozott. Ráfogtam a dobra és úgy vágtam be neki. Hatalmas erőt éreztem a bot végén, tudtam, hogy ez lehet életem fogása. 10 perces fárasztás után a partközelben megláttam: csodálatos, hatalmas tőponty volt. Álmaim hala! Kellett még kb. 10 perc, mire a szákba tudtam terelni. Egyedül nem is tudtam kiemelni, ebben már apukám segítségére volt szükségem. Óvatosan pontymatracra fektettük, ahonnan aztán alig tudtam felemelni. Nem is csoda, hiszen mérlegelésnél 15,27 kg volt a súlya.

Életem első 15 kg feletti pontya

Életem eddigi legnagyobb és legszebb hala! Szájfertőtlenítés után óvatosan visszahelyeztük a tóba. Ezen a tavon egyébként kötelező a szájfertőtlenítő és a pontymatrac használata.

A szerelék behordása és ráetetés után vártam az újabb kapást, ami csak nem akart megjönni, viszont a kiskacsák annál inkább.

Kiskacsák is meglátogattak bennünket

Közben már kezdett beesteledni, és én is elálmosodtam. Ekkor visított fel ismét a kapásjelzőm. Szerelékem nagyon jól dolgozott, melynek eredménye egy 5 kg körüli tőponty lett. Ennek száját is lefertőtlenítettük és igyekeztünk a pontyot a lehető leghamarabb, kíméletesen visszajuttatni a vízbe.

Éjszakai fogásom

Ezt ismét a szerelékbehordás, frissítés követte. Csend lett, semmi mozgás. Mintha a halak is aludni tértek volna. Lassan múlt el az éjszaka és a reggel is. A harmat is felszáradt, mikor ismét intenzív, húzós kapásra lettem figyelmes. A bevágás után a bot majdnem kiesett a kezemből. Éreztem, hogy ez hatalmas lesz. Kb. 20 perc múlva sikerült megpillantanom életem első amurját, egy számomra szinte felfoghatatlan, hatalmas példányt. A parttól 3 méterre lehetett, amikor úgy döntött, hogy ő bizony nem adja magát könnyen. Olyan kirohanásokat rendezett, amiről csak olvastam és amilyet csak tévében láttam. De ez az én napom volt, nem volt menekülés - sikerült kivennem a vízből. A mérleg 12,11 kg-ot mutatott. Természetesen fertőtlenítés után ez a szépség is visszakerült a tóba.

Egy csodaszép 'torpedó'

Ismét újracsalizás és etetés következett. A nap többi része eseménytelenül telt, éjjel azonban ismét élményekkel ajándékozott meg a tó. Már majdnem éjfél volt, mikor ismét jelzett a kapásjelzőm. Egy kisebb, ejtős kapásom volt aztán semmi. Egyszer csak a swinger elindult lefelé, majd hirtelen megállva felfelé indult: a hal már húzta is a damilt! Bevágás, majd pár perc fárasztás után a merítőben landolt egy csodaszép tőponty. A mérleg 9,85 kg-ot mutatott. Természetesen ismét fertőtlenítés, újracsalizás következett.

Hibátlan tőponty

Éjjel több érdeklődőnk nem olt már, reggel ragyogó napsütésre ébredtünk. Ez a reggel sajnos egyben a horgászatunk végét is jelentette. Fájó szívvel, de hatalmas élményekkel gazdagodva távoztunk a Zalacsányi Horgásztóról. Remélem, az őszi szünetben meg tudjuk ismételni eredményes horgászatunkat.