Aromát a ragadozó halaknak!

Sokan kérdezik tőlünk, hogyan születnek meg az új termékek? Előfordul, hogy egy véletlen segít hozzá minket, bár legtöbbször a sok-sok horgászat során szerzett tapasztalatokat próbáljuk meg átültetni minden egyes termékünkbe. A ma bemutatásra váró 2017-es újdonságok szintén egy ilyen megfigyelésen alapulnak. Korábban azt gondoltuk, hogy a békéshalas, feederbotos horgászatok közben megfogott ragadozóhalak csupán a véletlennek köszönhetőek, de amikor összevetettük a különböző élményeink és tapasztalataink közti összefüggéseket, rájöttünk arra, hogy bizonyos ízek igenis hatással vannak a ragadozó halakra!

Minél többet horgászik az ember, annál több tapasztalatra tesz szert. Alkalomról alkalomra levonva a konklúziót megtanulja kiszűrni és befogadni azokat a tapasztalatokat, melyeket később jó eredmény formájában hasznosíthat. Az élmények sokaságában könnyű átsiklani az apró, de lényeges részletek felett, vagy akár észre is vehetjük azokat, de ha nem vagyunk tisztában a lehetséges összefüggésekkel, akkor nem tulajdonítunk nekik figyelmet. Pedig a legjobb megoldások sokszor ott voltak a szemünk előtt!

A SpéciCorn kukoricákkal többször fogtunk feederezés közben süllőt - ez több mint véletlen!

A legjobb példa erre a Haldorádó SpéciCorn kukoricánk. Ez a pontyhorgászok által kedvelt pici, apró csali-imitáció sokszor, több vízterületen eredményezett meglepő rablóhal-fogásokat… Még az élő Dunán is gyönyörű süllők vették fel ezt a csalit! Gondolhatnánk azt, hogy e lebegő csali színe vagy a mozgása keltette fel a hal figyelmét, de hogy minden egyes alkalommal a fokhagymás aroma, a fokhagymás íz tetszett meg nekik? Azért ez figyelemfelkeltő! Ennek tükrében kezdtük el vizsgálni a különböző ragadozó halak és az aromák kapcsolatát. Így jött létre a Haldorádó PRIXI termékcsalád!

A Balaton csodálatos szépsége minden alkalommal ámulatba ejt, valahányszor csak látom, azonban amilyen lenyűgöző, gyakorta olyan szeszélyes és kiszámíthatatlan is. Ami a partról csupán alig érezhető légmozgásnak tűnik…
… az a vízen már tarajos hullámokat gerjesztő, vad szélként érvényesül, ami nagyban megnehezíti a horgászatot

Hogy az új aromák hatékonyságát élesben is szemléltessük, a sok lehetséges vízterület közül mi egy igazán nehéz terepet, hazánk legnagyobb állóvízét, a Balatont választottuk mostani horgászatunk helyszínéül. A „magyar tenger” rengeteg horgásztársunknak nyújt kellemes kikapcsolódást és horgászati lehetőséget, azonban amilyen gyönyörű, olyakor annyira szeszélyes és kiszámíthatatlan is… Ezen a hatalmas és csodálatos vízterületen Tallián Tamás barátommal két különböző módon, pergető és fenekező horgászmódszerrel tettük próbára a PRIXI aromacsaládot. Tamás régóta járja és horgássza a Balaton szegleteit, ezért amikor a fonyódi régiót javasolta, tökéletesen megbíztam a szavában.

Tallián Tamás barátommal, a Balaton kiváló ismerőjével eredtem a balatoni süllők nyomába
A nappali órákat pergetéssel töltöttük
Ehhez két különböző összeállítást használtam
A lágyabb Whisper Spin és az erősebb Innowa Spin botom remek párost alkotott az Artemis 3000 orsókkal

A csónakból történő plasztik csalis pergetéshez két különböző felszerelést állítottam össze. Az egyik egy lágyabb karakterű Nevis Whisper Spin 210 bot volt, 7-21 gramm dobósúllyal, míg az erősebb, gerincesebb bot egy heavy akciójú Nevis Innowa Spin 210 volt. Mindkét botra egységesen 3000-res méretű Nevis Artemis orsókat tettem, amikre a lágyabbik összeállítás esetében 0,08 mm, az erősebbnél pedig 0,10 mm átmérőjű fonott főzsinórt tekertem. A két felszerelés megegyezett abban is, hogy a főzsinórhoz fluorocarbon előtétzsinórt kötöttem. Ennek rendkívül fontos szerepe volt a kagylós, köves szakaszokon, mivel sokkal jobban ellenállt ezek koptató, zsinórsértő hatásának.

A tengernyi táj rengeteg lehetőséget kínál a kikapcsolódni és horgászni vágyóknak
Csónakunk csak egy aprócska foltnak látszik a végeláthatatlan vízfelszínen
A verőfényes napsütésben folyamatosan kerestük a halakat
Egymás után csobbantak csalijaink az ígéretes helyekre…
… és nem is hiába!
Gyönyörű balatoni süllőnek örülhettem…
…ami láthatóan nem tudott ellenállni a csábító fokhagymás íz- és illatanyagokkal tuningolt plasztik csalinak
Közös munkánk eredményéhez közös volt az örömünk is!

Hazánkban minden horgász számára természetes, elfogadott dolog, hogy a békés halak (ponty, amur, keszegfélék) horgászata során valamilyen aromát használ, hogy felkeltse az érdeklődésüket és mielőbb horga közelébe csalja a hőn áhított pikkelyeseket. Köztudott, hogy a békés halak igen gyorsan reagálnak a nekik tetsző aromákra, de akkor miért ne lehetne a rablóhalak szintén kiváló ízleléssel és szaglással rendelkező fajainak is olyan étvágyfokozó aromát készíteni, amely még eredményesebbé teheti horgászatukat? Rengeteg teszt és vízparton eltöltött órával szerzett tapasztalat után egyértelműen kijelenthetjük: komoly létjogosultsága van az aromakoncentrátumoknak a ragadozóhalak horgászatában is!

Ezen indíttatásból alkottuk meg a Haldorádó PRIXI aromacsaládot. Nézzük, mi is valójában ezeknek a koncentrátumoknak a különlegessége!

Ez egy ragadozóhalak horgászatához kifejlesztett, főként magyar vizeken tesztelt, új generációs aromacsalád. A vízben robbanásszerűen, rendkívül agresszívan terjed, amivel messziről irányt mutat a csali felé. Sőt, egyes változatok esetében az aroma nemcsak csábító ingerekkel „bombázza” a halak érzékszerveit, hanem a hozzáadatott, 100%-ig természetbarát fluo összetevőnek köszönhetően látványos vizuális hatással is vonzza a ragadozókat. Szisztematikus módon három különböző halfajhoz fejlesztettünk két-két speciális összetételű aromát.

Az így kapott 6 féle PRIXI változat a következő ízesítésekben érhető el:
Haldorádó PRIXI Csuka PR1 - Halas-vajsav
Haldorádó PRIXI Csuka PR2 - Halas-kagylós
Haldorádó PRIXI Harcsa CR1 - Tömény halas
Haldorádó PRIXI Harcsa CR2 - Belachan fermentált rák
Haldorádó PRIXI Süllő WR1 - Halas-polipos
Haldorádó PRIXI Süllő WR2 - Fokhagyma

Az új generációs Haldorádó PRIXI aromacsalád hazánk három fő ragadozó halfajára specializálódva, 6 különböző ízváltozatban kerül forgalomba

Ezek az aromák a manapság elérhető legerősebb illatanyaggal rendelkeznek, ezáltal bármilyen csali eredményességét képesek tovább fokozni! A termékek alapelemei között megtalálható különféle halolajok kiegyensúlyozott keveréke, rák-, kagyló- és polipkivonatok egyvelege, illetve egyéb erős feromonok is. A PRIXI adalék látványosan jól tapad, és könnyedén hatol be a hordozófelület „pórusaiba”.

Ez alkalommal stílszerűen az aromacsalád kifejezetten süllőhorgászathoz kifejlesztett verzióit használtuk gumihalaink fogósságának növeléséhez
A pumpás flakonból nagyon könnyedén és kényelmesen adagolható az aroma és vihető fel a kívánt csali felületére
Mivel jól tapad, könnyedén megtelepszik a hordozófelületen és beszivárog annak „pórusaiba”. Néhány másodperc száradás után elképesztően intenzív „illatot” áraszt, majd ha a csalink vízbe kerül, hosszasan és látványosan áramlanak le róla a csábító íz-, illat- és színanyagok

Ennek köszönhetően széleskörű felhasználást tesz lehetővé, bármilyen természetes vagy mesterséges csali esetében növeli az esélyeket! A pumpás flakonból fújható élő vagy döglött csalihalra, halszeletre, nadályra, piócára és műcsalikra is (különösen ajánlott plasztik műcsalikhoz), amelyek vonzerejét akár többszörösére növelheti! Ez az erőteljes formula kiprovokálja azokat a mohó rávágásokat, amire mindig is vártunk!

A délután során Tamás szép süllője is igazolta, bizony van jelentősége a PRIXI aromáknak!
Tekintélyes fogakkal rendelkező, gyönyörű balatoni fogas

A nappali élmények után a Balatonra jellemző káprázatosan szép, aranyló naplemente búcsúztatott a vízről bennünket. A horgászat azonban korántsem ért véget, mivel korábban nagyon ígéretes tippeket kaptam horgászhelyekről, melyekhez csupán kissé el kellett távolodnom Badacsony felé.

Remek élményekkel és hasznos tapasztalatokkal gazdagodtunk a nappali időszakban, elégedetten hagytuk el eddigi horgászhelyünket
A Balatonra jellemző, szemet gyönyörködtető, aranyló naplemente búcsúztatott bennünket
Sötétedés előtt felgyúltak a város fényei, s a mólon is megjelentek az éjszakai horgászok

Este 9 órakor új erővel, lelkesen szálltam vízre, hogy a balatoni süllőhorgászat másik klasszikus módszerével, a csalihalazással is próbára tehessem új aromáinkat. Ez egy többnyire több horgos szerelékkel és tirolifával alkalmazott fenekező technika, aminél élő és döglött csalihalakat egyaránt használnak. Én ezúttal az utóbbinak szavaztam bizalmat. Az éjszakai csónakos horgászathoz egyik kedvenc összeállításomat vittem magammal, ami egy-egy By Döme Team Feeder Power Fighter Boat Feeder 300XH típusú feederbotból, valamint egy-egy hozzájuk méretben ideális, 40-es Team Feeder Carp Fighter LCS orsóból állt. Az orsók dobjára 25-ös Haldorádó Record Carp Fluo Orange zsinórt és szintén 25-ös fluorocarbon előtétzsinórt töltöttem.

Én sem tétlenkedtem a sötétség beállta után, ezúttal fenekező módszerrel kerestem tovább a halakat
Ehhez a horgászathoz 7-8 cm-es „taposott” sneciket készítettem elő
A csalihalat elsőként a feje irányából feltűztem a horogra…
… majd stabilan rögzítettem
Ezután következhetett az aromásítás
Rendkívül látványos, tömény halas és fokhagymás szagot árasztó masszív aromaréteg keletkezett a csalihal két oldalán. Ennek a finnyásan táplálkozó halak sem tudnak ellenállni!
Ritka látvány, hogy a feederbotokhoz karika kapásjelző társuljon, de ennél a módszernél ez teljesen elfogadott és célszerű kiegészítő
Hamarosan megérkezett az első kapás, amelyet egy izzó szemű süllő felbukkanása követte a lámpafényben. Jól látszódik, hogy az alsó horogra tűzött csalihalat vette fel
Az intenzív aromákkal kívánatosabbá tett csalihalakkal gyakran tapasztaltuk, hogy a süllők egyáltalán nem hezitálnak, egyértelműen és mohón elfogyasztják ezeket a prédákat
Csodás éjszakai süllő örvendeztetett meg!

Nem volt hiábavaló csónakba szállnom éjszaka sem, hisz egy egészen eltérő módszerrel is sikeres tudtam lenni és minden kérdésemre választ kaptam. Őszi balatoni horgászatom kizárólag erősítette a ragadozó halak és az aromák összefüggésével alkotott teóriánkat. Ezekkel a különleges anyagokkal bármilyen csali és bármilyen módszer használata mellett garantáltan növelhetjük esélyeinket! Remélem, a jövőben sok-sok horgász tudja majd hasznosítani, kamatoztatni a tapasztalatainkból született PRIXI termékcsaládot, és hozzánk hasonlóan szép élményekkel fognak gazdagodni!

Mindig nagy élmény számomra ezen a vízen, ebben a páratlan környezetben horgászni. Köszönöm, Balaton!