Egyesületi tavon egy doboz etetőanyaggal…

Egy olyan „kísérletre” szántam el magam, ami régóta megválaszolatlan kérdés volt számomra is. Vajon milyen fogásokkal zárnék egy horgászatot, ha csupán egy doboz/zacskó etetőanyag lenne nálam és egy doboz csali? Mindezt megfűszerezve egy számomra idegen egyesületi tavon, method technikával!? Ezt a kérdéskört szeretném megválaszolni írásomban és bemutatni, miként is építettem fel ezt a horgászatot, hogy ne egyetlen kapás nélkül zárjam a napot…

A horgászat célja:

Mi más is lehetne, mint a halfogás - ez természetes, azt hiszem, mindenkinél. De most egy olyan horgászatot szeretnék bemutatni, hogy vajon milyen eséllyel indulunk neki egy idegen vízterületnek, ha a variálás mint opció nem lehetséges. Azt gondolom, hogy a mai modern feederbotos horgászatot „támogató” etetőanyagok, csalik már olyan remek fogási eséllyel kecsegtetnek, hogy ekkor sem kell lemondanunk a halfogásról.

Vízterület bemutatása:

Itt kellene pontos adatokkal ellátva megnevezem a vízterületet. Ezt ebben az esetben kihagyom egyéb okok miatt. A tóról annyit kell tudni, hogy egy Békés megyében található, „klasszikusnak” mondható egyesületi bányató, amely 14 hektáron terül el. Érdekességképpen megemlítem, hogy a legtöbb bányatóval ellentétben egyenletes a meder, és akadóktól sem kell tartanunk. Rendszeres pontytelepítések vannak a tavon, de erre bizony szükség is van. A telepített halak itt ritkán tudnak megnőni igazán nagyméretűre, a C&R elv nem igazán jellemző ezekre a vizekre, sajnos.

Kora hajnalban érkeztem a tóra. Kíváncsian vártam, hogy milyen eredményt tudok elérni ezen a számomra ismeretlen egyesületi vízen
Nem mondhatnám, hogy egyedül voltam, meglepve tapasztaltam, hogy milyen sokan ülik a vizet már hajnalban is!
Nagy kiterjedésű bányató, ahol telepítésekkel próbálják az elvitt halmennyiséget pótolni
A 27-es horgászhelyen foglaltam helyet, nulla helyismerettel érkeztem a horgászatra

Egy doboz etetőanyag, egy doboz csali:

Már az őszi időszakra tehető ez a horgászat, tehát a nappalok már bizony jelentősen rövidebbek, a levegő és a víz hőmérséklete is folyamatosan csökkenő tendenciát mutat. Két olyan favorit terméket hoztam magammal erre a pecára, amikre teljes mértékben rábízom magam, bárhol is horgásszak ebben az időszakban. Ha megfelelően használjuk őket, akkor bizony jó eséllyel pályázhatunk egy eredményes horgászatra!

Egy doboz Fluo Micro Method Feed Pellet és egy doboz Fluo Oldódó Lebegő Pellet! Mindössze ennyi csalogatóanyaggal próbáltam halat fogni az ismertetett körülmények közepette
A chilis-tintahalas, fluo piros pelletek közül remekül kiemelkedik a Kék Fúzió. A csali-etetőanyag színkontrasztnak szerintem nagyon fontos szerepe van method horgászatban!

A végszerelék elemeinek bemutatása:

Mint a bevezetőben írtam, method technikával fogok horgászni. Nem feltétlenül ez a legkézenfekvőbb módszer a kisebb halsűrűségű tavakon, viszont azt gondolom, hogy a csali Method Flat kosárral megvalósítható felkínálása sikerre vezet, ha olyan helyre dobunk, ahol van hal a közelben. Viszont azáltal, hogy ezen a horgászaton a variálás nem lehetőség, felértékelődik a horogelőke, illetve a horog és a csali „kapcsolata”. Egy rendkívül könnyű, vékonyhúsú horgot választottam, meglátásom szerint sokkal hamarabb érhetünk el így kapást, mint egy nehéz, vastaghúsú típussal…

Előkéimet minden esetben Haldorádó Braxx előkezsinórból készítem, sose hagyott cserben. A Gamakatsu 2263-as horoghoz 10 mm-es csalitüskét kötöttem, ez így egy jól működő kombináció
Meghatározó kellék a Method Flat kosár. Szerintem nincs vele megoldhatatlan helyzet, így minden horgászatomon hű társam

A horgászat:

Miután minden készen állt, kezdődhetett a horgászat. A két Flat kosarat különböző távolságba juttattam be, majd következett a várakozás. Az esetek döntő többségében, ha az első két órában nem tudok egyetlen kapást sem elérni, azonnal a változtatáson gondolkozom. Jelen esetben a vizet kémlelve halra utaló jeleket kellett keresni, és a reggeli órákban bizony meglepően aktívan mutatták meg a halak, merre is tartózkodnak.

Feszült figyelem és spicc-szuggerálás a mihamarabbi kapás érdekében. Azért a Fluo Essenciák használatát most sem hagytam ki, nélkülözhetetlen eleme a tökéletesre hangolt Flat kosaras horgászatnak

A stratégia az volt, hogy 45 percente dobok újat, új helyre, amennyiben nem kelne el a csali. Az első kapásra talán 20 percet se kellett várni, határozottan görbülő spicc jelezte, hogy tetszik a Kék Fúzió a halaknak…

A nap első halára nem kellett túl sokat várni, megkönnyebbülés minden pecán az első hal szákba terelése
Nem volt egy kapitális egyed, de kezdésnek tökéletes. Itt (is) megbecsüléssel kell kezelni minden halméretet

Megvan az első hal, reméltem, hogy nem az utolsó. Az időjárás tipikus kora őszi arcát mutatta, a hajnali órák kifejezetten hidegek voltak, ám a nappal kellemes meleggel fogadott kegyeibe. Jó kis horgászatnak néztem elébe, a kapások, illetve a halak érdeklődése, őszintén szólva váratlanul ért.

Adva volt minden az eredményes horgászathoz, remek időben tölthettem vízparton a szabadidőmet
A halak mérete nem akart nőni, de ezúttal nem is ez volt az elsődleges cél
A fárasztások már-már folytonossá váltak, szákban a következő pontyocska
Gyönyörű, egészséges kisponty. Tőlem természetesen ő is szabadon távozhatott oda, ahova való!

Nem gyakran fordulok meg egyesületi vizeken, így szokatlan jelenség volt számomra az, hogy a reggeli tumultust követően a horgászok egy része elkezdett pakolni, szinte még a délelőtti órákban. A pakolás oka pedig az volt, hogy megvolt a napi elvihető mennyiségű hal, így a horgászat befejeződött. És pontosan ide vezethető vissza az, hogy a halak nem tudnak kapitális méretekig megnőni. Kétségtelen, hogy lakják a tavat nagytestű, öreg halak, de csekély számuk a sablonosnak mondható telepített mérettel szemben elenyésző. Így ha ilyen vízen horgászunk, ne kergessünk hiú ábrándokat, nem egy 8 órás horgászaton fogjuk megfogni életünk halát. Legalábbis tudatosan biztos nem…

A déli órák kissé csendesen teltek, így ismét volt egy kis idő a körülöttem zajló „szépségeket” lencsevégre kapni és a fotelból a kapást várva D-vitaminnal feltöltődni.

A horgászhelyem mögötti kopár környezetben is meg lehet látni a szépet, csak nyitott szemmel kell járni
A halakon kívül más érdeklődő is volt a Micro Method Feed Pelletre…

Ám nem kell hátradőlnünk és várni a kapást, a kapásért mi is tehetünk, még variálás nélkül is! Az eredményes horgászat nagyon fontos tényezője az alkalmazkodás. A körülöttem horgászó „csipeszes” technikából például tökéletesen látszott, hogy itt a halak nincsenek elkényeztetve „kék lebegő pelletekkel”, inkább a hagyományos trágyagiliszta, üveges kukorica a sláger. De az alkalmazkodásra visszatérve, a meglátásom az volt, hogy mindenki 40-50 méteres sávban horgászik, úgymond amit a bot-orsó bír, így ha az előttem elterülő placcon nem volt halra utaló jel, akkor megdobtam én is ezt a távolságot, minőségi etetőanyaggal…

A horgászhelyemen találtam, vélhetően az előző napon ezen az álláson horgászó kolléga etetőanyaga… Darabos, rögös, színtiszta kukoricaszármazék, valódi szárazkukoricával…
Alkalmazkodva a körülöttem horgászókhoz, 50 méter körüli dobásokkal próbálkoztam a délutáni órákban. Ebbe a mindenki által horgászott sávba próbáltam bejuttatni „finom” végszerelékem…
… ami jelen esetben 0,18 mm-es főzsinórra volt megkötve
A kapásokra nem is kellett sokat várnom, rendre kapásom volt a 45 perces időintervallumon belül
Egy szép tőponty is tiszteletét tette, nagyon örültem neki is
A halak mérete jellemzően 1,20-1,70 kg között mozgott. Ki a kicsit nem becsüli…

A feladat adott, megtaláltam a halakat a délutáni órákra, nem volt más dolgom, mint a hátralévő időben a lehető leggyorsabban kapásokat elérni. Ismét egy olyan praktikához folyamodtam, ami nem igényel semmilyen változtatást. Látszott, hogy a halak jól reagálnak a Kék Fúzióra, így megint az előre beáztatásos módszerrel próbáltam felgyorsítani a horgászatot. Az eredmény ezúttal sem maradt el!

Az előre áztatott csalikkal rendre gyorsabb horgászatot érhetünk el, a felpuhult csalik kelendőbbek a gyors horgászatok alkalmával
Vékony húsú horog + szabálytalan alakúvá vált, csalitüskén felkínált Kék Fúzió…
… = gyors kapások, fárasztás, szákolás, halfogás, eredményesség!
A nap legnagyobb halát (2,30 kg) is az előre beáztatott Kék Fúzióval tudtam becsapni. Jól látszik, hogy már volt horgon, mégis megúszta a haltartót. Nekem e hal megfogása is örömet jelentett, méretétől függetlenül!

A horgászatra szánt idő lejárt. Elsősorban a hiteles beszámoló miatt jelzem, hogy azért, mert elfogyott a Fluo Micro Method Feed Pellet. Egy dobozzal horgásztam végig a napot, ami végül 8 órát jelentett.

Horgászat összegzése, tapasztalatok:

Hasznos információkkal, tapasztalatokkal gazdagodtam ezen a horgászaton. A nap folyamán 6 (méretes) pontyot, és 7 méreten aluli pontyot sikerült fognom. A legnagyobb halam súlya 2,30 kg volt. Mit ne mondjak, érdekes horgászat volt ez, néhol egy kis időutazással a modern pontyhorgászatból évekkel visszább, egészen addig a pontig, ahol a pontyra még nem mint nemes ellenfélre gondolnak a horgászok...

A nap folyamán elért 13 kapásra pozitívumként tekintek, ilyen körülmények mellett, azt hiszem, ez korrekt eredménynek számít.

Messzemenő következtetéseket nem szeretnék levonni ebből a horgászatból, de az tény, hogy ezen a napon még egy kisebb halsűrűségű tavon is kapásokban gazdag horgászatot varázsoltak a Haldorádó termékei.

Olykor kevés voltam egyedül a kapások üteméhez. Az apróságok egész nap foglalkoztattak, hiába, nem kell mindennek a nagyhal-fogásról szólnia, hogy jól érezze magát az ember. Mi jól éreztük magunkat!

A cím kapcsán bárkiben esetleg felmerülő kérdésre, azt hiszem, tökéletesen megadta a választ ez a horgászat, ahogyan arra is, hogy megfelelően alkalmazott method technikával nincsenek üresen eltöltött órák a vízparton… Eredményes horgászatot kívánok Mindenkinek!

A Kék Fúzió ezúttal sem okozott csalódást, pedig az igazán eredményes időszaka még csak most következik! Ha hideg vízi horgászatra indultok, ne hagyjátok otthon…!