Alias : nigro
E-mail : [e-mail]
Születési dátum : 1977-03-19
Lakhely : Budapest
Kedvenc horgászmódszerei : match, rakós, feeder
Kedvenc vízterületei : Velencei-tó
Legnagyobb halai : az egerészés nagymestere vagyok, talán ezért elkerülnek a nagyok
Mióta horgászik : kb. 1983 óta

Szerző írásai

Kölyök akvarisztika Spongya Bob Kockanadrággal és Tapsi Hapsival

Néder Attila 2008-11-26 07:00:00
Lassan ismét beköszöntenek a téli fagyok, megint egyre többször fordul elő, hogy a négy fal közé szorulunk. Jó lenne egy kis természetet becsalogatni az otthonunkba. Akik ismernek már, tudják, hogy nem arra gondolok, hogy hozzuk be a muskátlit az ablakból… Amire én gondolok, az a horgászok igen kedvelt téli hobbija, az akvarisztika. A tavaly megjelent írások főként a tinédzser és felnőtt korosztály számára kínáltak lehetőségeket. Az elkövetkezendő sorokban bemutatásra kerülő akvárium szettet viszont kifejezetten a gyermekek számára kínálja a Haldorádó csapata. A világhírű amerikai Penn-Plax vállalat felmérte azokat az igényeket, melyet egy gyermek egy akváriummal szemben támaszt, és mindezt igényes, használható és megbízható formába öntötte.

Professzionális akvarisztika II.

Néder Attila 2008-03-14 07:00:00
Annak a három kedves olvasónak, akit még érdekel az akvarisztika ;-), szeretnék egy képes beszámolóval szolgálni a nemzetközi akvarista élet legnagyobb versenyéről. Az International Aquatic Plants Layout Contest elnevezésű megmérettetésre a 2007-es évben 52 ország 1142 akváriuma nevezett. Nyugodtan állíthatom, hogy ez az esemény akkora horderejű az akvaristák szemében, mint a horgász VB a pecások körében.

Fox feederbotok tesztje 3. rész - Néder Attila beszámolója

Néder Attila 2007-12-19 07:00:00
Randipeca a Fox nővérekkel - akár ez is lehetett volna ennek az írásnak a címe… Egyszer úgy alakult, hogy összejöttem egy fotómodell lánnyal. Gyönyörű volt, kedves és bájos. Az újságárus standoknál mindig megálltam, mert a lány kacsintott vissza rám a címlapokról. Mérhetetlenül büszke voltam magamra, hogy a világ legszebb nőjével járok. A haverok sárgultak az irigységtől, és én meg tettem is mindig rá egy lapáttal, hadd sárguljanak. A kapcsolat mégsem tartott sokáig.

A professzionális akvarisztika I.

Néder Attila 2007-07-10 08:00:00
Ami az elkövetkezendő néhány sorban olvasható lesz, arról nyugodt szívvel állíthatom, hogy Magyarországon a Haldorádó olvasóin kívül igen kevesen és keveset tudnak. Akit esetleg egyáltalán nem érdekel az akvarisztika, annak is ajánlom, hogy kukkantson bele a cikkbe, és élvezze a képek lenyűgöző látványát. Bepillantást nyerhetünk ugyanis az akvarisztika egy olyan vállfajába, ami néhány év alatt az egész világot meghódította. Ez nem más, mint az akvakertészet.

A díszhalak etetése

Néder Attila 2007-04-05 08:00:00
Mivel ez egy horgászportál, ezért az elején szeretném felhívni a figyelmet három fontos dologra az akváriumi halak etetésével kapcsolatban. Az első számú szabály, hogy ne használjunk csúzlit! Másodsorban, nem kell koncentrált etetést csinálni, végül, de nem utolsósorban, a földes szunyi nem nyerő! A viccet félretéve, az akvarisztikában megvan az a nagy előnyünk a horgászattal ellentétben, hogy saját szemünkkel látjuk, hogy azt, amit etetünk valóban meg is eszik-e a halak. Ezt ugye a tóparton csak sejtjük, vagy inkább csak reméljük. Mivel saját szemünkkel tapasztaljuk mi az, amit szeretnek és mi az, amit kevésbé, gyorsan kialakíthatunk egy változatos, halaink által kedvelt étrendet. Díszhalaink etetése az akvarisztika egyik legérdekesebb mozzanata. Ilyenkor pikkelyes kedvenceink megélénkülnek, még a rejtőzködő halak is előbújnak rejtekükből. Egymás elől kapkodják el az aláhulló, finomabbnál-finomabb falatokat, vagy hosszasan kergetőznek egy-egy csábító darabbal a szájukban. Felemelő érzés azt tapasztalni, hogy az eleinte oly félénk akváriumlakók lassan nem csakhogy megszokják jelenlétünket, de közeledésünkre olyan lázba jönnek, mint az eb, aki hazatérő gazdáját üdvözli. Lássuk tehát, miként tudunk leginkább halaink kedvében járni.

Az akvárium karbantartása

Néder Attila 2006-12-01 08:00:00
Az előző részben megtettük az első lépést az akvarizálás felé. Berendeztünk egy akváriumot, majd gondosan kiválasztottuk a megfelelő halakat. Azonban hogy sokáig gyönyörködhessünk halaink pompájában, fenn is kell tudni tartanunk ezt az „édeni” állapotot számukra. Szerencsére a gondosan összeállított berendezések, a megfelelő mennyiségű és jól összeválogatott fajú halaknál a karbantartás nem igényel sok időt. Nézzük, milyen feladataink vannak.

Az akvárium berendezése

Néder Attila 2006-11-17 08:00:00
Miután szert tettünk az általunk kiszemelt akváriumra, nem árt szakszerűen berendezni azt. A következő sorokat végigolvasva sok kínos és kellemetlen pillanattól óvhatjuk meg magunkat. Az elismerő pillantásokat pedig, amit a berendezés közben és után környezetünktől kapni fogunk, az akvárium mellé ajándékba adjuk mindenkinek :)

Egy csepp Éden

Néder Attila 0000-00-00 00:00:00
A tél közeledtével egyre kevesebb lehetőségünk adódik imádott szenvedélyünknek, a horgászatnak hódolni. A vizek befagynak, a halak elvermelnek, időlegesen a sarokba kerülnek a horgászfelszerelések is. A kemény, téli hidegek a meleg szobánkba kényszerítenek bennünket, s az ablakon kitekintve, látván a szakadó hóesést, elmerengünk az elmúlt év nagy fogásain. Számtalanszor tűnődtünk el a vízparton azon, hogy vajon mi történhetett a vízben, ebben a számunkra láthatatlan világban, mikor akár napokig nincs kapásunk. A mozdulatlan úszókat, kapásjelzőket figyelve, millió gondolat kavargott bennünk. Hol vannak kedvenceink, mikor oly buzgón vadászunk rájuk? Mit csinálnak akkor, amikor éppen nem a horgunkon küzdenek? Számtalan kérdésünkre választ kaphatunk, mivel létezik egy olyan hobbi, mely bizonyos mértékben betekintést enged egy titokzatos világba, a víz alá. Ez pedig nem más, mint az akvarisztika!
Termék katalógus

Haldorádó
Katalógus

Megjelent a Haldorádó 2024 termékkatalógus, lapozz bele!