A Diana-tó Legendája

Hosszas tervezés után, az idei év nyarán végre sikerült összehoznunk Rokolya Péter barátommal egy olyan közös horgásztúrát, ahol együtt próbálhattuk becserkészni a termetes pontyokat, illetve amurokat és köztük is megcélozni egy olyan legendás példányt, amely minden túlzás nélkül mondhatom, hogy országos szinten is párját ritkítja. Rendkívül összetett, taktikás és a jó sorsnak hála nem kevésbé eredményes horgászatot tudhatunk a hátunk mögött, amely olyan élményekkel ajándékozott meg bennünket, amilyenekre mindig emlékezni fogunk. Tartsatok velünk erre a nyári kalandra, irány a Diana-tó!

Információ a vízterületről
Közös horgásztúránk helyszíne a Diana és Zoltán tórendszer volt. Ez a vízterület Etyeket elhagyva, gyönyörű környezetben, dombok, erdők ölelésében található, és abszolút nem ismeretlen pálya már számunkra, hiszen mindketten többször horgásztunk itt az elmúlt évek során. E horgászatokból jó néhány horgászfilm, illetve élménybeszámoló írás készült. Én anno, még 2016 szeptemberében jártam ott először, aztán 2018-ban Sipivel forgattunk a Diana-tavon egy izgalmas feederes filmet, majd az idei esztendő tavaszán sokat horgásztam a Zoltán-tavon ragadozóhalakra, közülük is elsősorban nagy csukákra, amelyek bemutató írásait úgyszintén már láthattátok. Azóta viszont szépen nyárba fordult a természet, végre elérkezett a nagy amurok és pontyok igazi időszaka, s éppen ezért érkeztünk Petivel a Diana-tó 6-os állására. Ez a rész a tó mélyebb része, úgy gondoltuk, hogy ebben az időszakban, a felmelegedett vízben a tó nagyobb testű halai és remélhetőleg a hőn áhított fekete amurjai is nagyobb eséllyel tartózkodnak ott. Peti az állás bal oldalát foglalta el, illetve onnan a túlpart köves peremét, valamint a zsilip oldalát horgászta meg, én pedig jobb oldalon foglaltam helyet a szemközit nádfalat megcélozva.

Közös horgásztúránk helyszíne a Diana-tó volt
A tó hátsó régiójában választottuk ki a horgászhelyünket…
… mely a sarokban lévő 6-os állás volt
Csodálatos, természetes környezetben bújik meg itt egy komfortos kis faház…
… amelyben kényelmesen tölthettük napjainkat
A helyhez tartozik egy tágas stég is, amelyről szépen végig tudtuk pásztázni a túlpart ígéretes részeit
A tópart állandó lakói az alpakkák, amelyek nagyon barátságosak, mindig megmosolyogtatják a horgászokat

Felszerelések összeállítása
Peti egy általa favorizált, „behúzós” bojlis felszereléssel készült erre a túrára, én pedig kedvenc távdobó nagyhalas feeder felszerelésemet vittem magammal. Íme, repertoárjaink részletes felépítése a botoktól a horgokig:
Rokolya Péter bojlis összeállítása:

• PB PRODUCTS Jelly Wire – 25 Lbs Weed
  • KORDA Dark Matter Tungsten Anti Tangle Sleeve Long
  • GARDNER Covert Mugga Micro Barb 4

Kedvenc távdobó nagyhalas botjaimat hoztam magammal, melyek a By Döme TEAM FEEDER Master 430-as pálcák
Tökéletes társ hozzájuk a By Döme TEAM FEEDER Master Long Cast 6700-as orsó
Az orsóim dobjaira By Döme TEAM FEEDER Camou Green Line 0,30 mm-es főzsinór került
Egy egyszerű, inline rendszerű ólmos végszereléket használtam

Csalogatóanyagok kiválasztása
Elsősorban a tó nagy pontyait, illetve amurjait terveztük megcélozni, ezért olyan keverékeket készítettünk és olyan csalikat alkalmaztunk, amelyekkel mindkét célhalunk eredményesen horgászható. Peti egy édes, Kókusz & Tigrismogyorós vonallal, valamint egy csípős-fűszeres ízvilágú egyveleggel készült, jómagam pedig a jól bevált fermentált magvakra, illetve az édes, gyümölcsös aromájú csalikra alapoztam a taktikámat. Lássuk őket részletesen!
Rokolya Péter alapozó etetése + csalik:

• Kókusz & Tigrismogyoró bázis
  • HALDORÁDÓ Carp Boilie Főzött - Kókusz & Tigrismogyoró 24 mm
  • HALDORÁDÓ Balanszírozott főzött csalizó bojli - Kókusz & Tigrismogyoró 24 mm

Peti nagy kedvence a Kókusz & Tigrismogyoró bojli, amely ezúttal is eredményesnek bizonyult. Őszintén szólva én nem igazán hittem benne, hogy ez a szénhidrátos, lágy, édes ízvilágú csali jól fog menni a felmelegedett vízben, de ennél nem is tévedhettem volna nagyobbat…
Csalizáshoz a 24 mm-es Big Wafters verziót használta

Csípős-fűszereres vonal

• HALDORÁDÓ Big Feed - C21 Boilie - Fűszeres Kolbász 2,5 kg
  • HALDORÁDÓ Carp Boilie főzött - Fűszeres Vörös Máj 24 mm
  • HALDORÁDÓ SpéciAdditive - Fűszeres Vörös Máj
  • HALDORÁDÓ SpéciAdditive - Csípős paprika kivonat
  • HALDORÁDÓ MONSTER Pop Up Big Carp - Hot Mangó

A két legeredményesebb csalivariáció Hi-Vis Tiger csalizó tigrismogyorókból, illetve TORNADO Pop Up XL és LEGEND PELLET Pop Up csalikból állt
Ennél az összeállításnál egy szem 17 mm-es MONSTER Pop Up Big Carp - Hot Mangó csalit kínált fel Ronnie-rigen

Putz Tamás alapozó etetése:

Balanszírozott Hi-Vis Tiger füzérek

• HALDORÁDÓ Hi-Vis Tiger - Kiwi + HALDORÁDÓ LEGEND PELLET Pop Up - Kiwi
  • HALDORÁDÓ Hi-Vis Tiger - Nagy Ponty + HALDORÁDÓ TORNADO Pop Up XL - Mangó

A két legeredményesebb csalivariációm Hi-Vis Tiger csalizó tigrismogyorókból, illetve TORNADO Pop Up XL és LEGEND PELLET Pop Up csalikból állt
Imádták őket a termetes pontyok és amurok

A Diana-tó legendája

Peti már egy nappal előttem megérkezett a tóhoz, és egy rapid pecára csatlakozott hozzá Szoják Benedek is, akivel hamar elcsíptek néhány termetes pontyot… Mondanom sem kell, tűkön ülve vártam, hogy indulhassak én is horgászni!
Másnap este értem a Diana és Zoltán tavakhoz, ahol Peti épp egy kis pergetéssel múlatta az időt a naplementében. Nem bírtam magammal, pár dobásra gyorsan elkértem a botját… Harmadikra rá is vágott a gumihalra ez a süllőifjonc. Soha rosszabb kezdést! :-)
Éjfél környékén járt az idő, amikor az először görbült a feederbotom, az akció végén pedig ennek a szép tőpontynak örülhettem
Aznap éjszaka Peti fogta a következő halat, méghozzá túránk első amurját
Másnap reggel egy igazán különleges fogás indította a napunkat, Peti egy hatalmas F1 kárászt csalt horogra
Micsoda méretek, ilyet bizony nem mindennap látni e halfajból!
Kora délután megérkezett számomra is az újabb kapás, a fárasztás végén pedig ezt a gyönyörű, nagy tőpontyot tarthattam a kezeim között
Ezzel a fogással számomra meg is érkezett az, amiben reménykedtem a horgászat előtt, nagyon örültem neki
A délután későbbi óráiban az amuroké volt a főszerep
Az ezüst torpedók kedvence egyértelműen a kivis tigrismogyoró és pop-up kombinációja volt
Minden csalit frissítettünk, készenlétben vártuk a naplementét és az éjszaka óráit
Nagyon kíváncsi voltam, hogy milyen meglepetéseket tartogat számunkra a víz
Az éjszaka első hala egy érintetlen, bivalyerős ponty volt…
… amelyet Petinek sikerült horogra csalnia
Hamarosan beérett az etetésem is, megérkezett az újabb termetes amur
Micsoda vaskos test, micsoda hátúszó!
A Diana-tó mindig is híres volt gyönyörű amurjairól, nem véletlenül!
Imádok ezekre a halakra horgászni, fantasztikus élmény a fárasztásuk
Hosszú évek próbálkozásai és rengeteg belefektetett munka után megérkezett az álomhal!
Petinek sikerült becserkésznie a Diana-tó Legendáját, a tó legnagyobb fekete amurját!
Elképesztő méretű, vaskos szája volt…
… és valami hihetetlen hajtóműve. Nem csoda, hogy a fárasztása felért egy bokszmeccsel
Egy közös álmunk vált valóra ezzel a fogással, nagyon boldog voltam, hogy részese lehettem ennek az élménynek
Egy utolsó fotó után Peti a vízben búcsúztatta el ezt a fantasztikus halat
A következő éjszakát ismét Peti nyitotta, ráadásul egy különleges ghosty ponttyal
Túránk utolsó éjszakáján sikerült megfognom a legnagyobb amuromat
Az utolsó nap késő délutánján tisztelt meg az egy termetes tükörponty…
… az izgalmakat pedig tovább fokozta, hogy a fárasztás közben Peti jelzőjét is elhúzta ez a szép nyurgaponty
Ennél méltóbb zárást el sem tudok képzelni, mint ez a közös pontyos akció

Összegzés
Most is beleborzongok, amikor felidézem e horgásztúra pillanatait. Minden belefektetett munka, minden nehézség és minden fáradozás maximálisan megérte, hiszen olyan élményekkel gazdagodtunk, amilyenekről talán csak álmodni mertünk. Nagy pontyok és amurok reményében érkeztünk, melyekből egyaránt bőven jutott, ráadásul sikerült megfognunk a tó Legendáját is, egy csodaszép, 23 kg feletti fekete amurt. Ennél többet aligha kívánhattunk volna, így hát hulla fáradtan, de széles mosollyal az arcunkon pakoltuk össze felszereléseinket.

Köszönjük az élményt, ide még biztosan visszatérünk!

A horgászatról készítettünk egy hangulatos, izgalmas filmet is, amely még látványosabban mutatja be az eseményeket, részleteket. Ez a film egyaránt hasznos segítséget nyújt majd azoknak, akik a nyár folyamán életük első amurjait szeretnék horogra keríteni, valamint azoknak a tapasztaltabb horgászoknak is, akik újabb rekordjaikat döntenék meg! Érdemes megtekinteni, jó szórakozást kívánunk hozzá!