Tisza-tavi nagyponty-horgászat, IWCC 2023

Ennek is eljött az ideje! Beneveztem életem első bojlis, nagyponty-fogó versenyére. Mivel szeretem a kihívásokat, egyből hazánk egyik legnívósabb, legnehezebb versenyén, az IWCC 2023 By Lake Tisza rendezvényen szerettem volna megmérettetni magamat és lelkes csapatomat. Az egyhetes, embert próbáló túrán nagyon sok új és hasznos tapasztalatra tettünk szert a vadvízi nagyponty-horgászatban, ráadásul az erős mezőnyben még szép eredményt is elértünk! Tarts velünk az újabb nagy kalandra hazánk egyik legnehezebb vadvizére, a Tisza-tóra!

Akik figyelemmel kísérik munkásságomat, rendszeresen nézik filmjeimet, azok láthatják, hogy folyamatosan új kihívásokat keresek. Közel 50 év horgászattal a hátam mögött csak úgy tudom aktivitásomat és motiváltságomat megőrizni, hogy új célokat tűzök ki magam elé a horgászatban. Rendszeresen horgászom bojlis módszerrel nagy pontyokra, ezekről készítettem is már néhány filmet, de nyilván fő „profilom” a feederhorgászat. Azonban csak úgy tudok fejlődni és megújulni, ha olyan technikákat, módszereket is élesben próbálok, használok, amelyekben nincs akkora gyakorlatom, mint a feederezésben. Így nem áll tőlem messze a ragadozó halak horgászata és a bojlis pontyhorgászat sem.
Különösen csábító volt ez a verseny számomra azért is, mert a Tisza-tó egy baromi nagy, tagolt és kiszámíthatatlan vízrendszer, egy olyan „tó”, amely még a gyakorlott horgászoknak is feladja a leckét. Ezeket a kihívásokat szeretem, ezek éltetnek, így nem volt kérdés, hogy legyen bármi is az eredmény, nekem és csapatomnak részt kell venni az I. International Wild Carp Challenge 2023 Tisza-tó versenyen. Szerencsére „őrült” ötletemben voltak támogatók is, így egy remek emberekből álló, igazán elszánt csapattal vágtunk neki a versenynek.

A Haldorádó Team tagjai: Becz Gyula, Csapi Károly, Döme Gábor, Takács Péter

A képes beszámoló és a videofilm remekül visszaadja e kőkemény 1 hét legizgalmasabb pillanatait, miközben megannyi hasznos infóval szolgál a téma iránt érdeklődő nézőknek.

A Sarudi-medencében található C4-es helyet húztuk, amelynek szétszóródott partvédő kövezését a helyére kellett pakolni, hogy megközelíthető legyen a partvonal. Bemelegítésnek nem is kívánhattunk volna „jobbat”!
Szép lassan minden a helyére került, vártuk a szombat reggeli 8 órás kezdetet
Egy nap tavaszias idő után nagyon cudar idő csapott le a Tisza-tóra. Előkerültek a téli ruhák és a mentőmellények a biztonságos vízre szálláshoz
A viharos É-i, ÉK-i szél 50-80 cm-es hullámokat korbácsolt a tó felszínére, ami szinte lehetetlenné tette egyes helyeken a horgászatot, ebben a mi medencénk is vastagon érintett volt
Itt nem tiltott a vízre szállás 2. fokú viharjelzés esetén sem…
… sokat vacilláltunk, de vízre szálltunk és bevittük a végszerelékeket. Döbbenetes, hogy a 3-3,5 méteres kis „szappantartó” gumicsónakok mennyire hullámállók!
A csapat minden tagjának megvolt a feladata, mindenki tudta a dolgát
A szélvihar kellős közepén sikerült megfogni…
… az első értékelhető, 10 kg feletti pontyunkat…
… majd kicsivel később a másodikat
A szabályzat lehetővé teszi, hogy partról is kifáraszthassuk a halat, ha a vízen biztonságosan nem megközelíthető. Éltünk ezzel a lehetőséggel és így fogtuk meg a harmadik, 13 kg feletti pontyunkat is
Gyuszi barátom első, 13,7 kg-os Tisza-tavi pontya
Három különböző fajta bojlival (Édes Ananász, Nagy Hal, Spanyol Mogyoró) kezdtük meg a horgászatot. Etetni is csak bojlival volt szabad, ezért készült 16 mm-es „etető” és 24 mm-es, valamint 30 mm-es csalizó változat is
2 napon belül egyértelművé vált, hogy az új, tesztfázisban lévő Spanyol Mogyoró ad csak halat, így később már csak ezzel etettünk és csaliztunk
Mindig nagyon vártuk az éjszakát bízva abban, hogy meghozza az óvatos nagy halak aktivitását
Érdekes módon a legnagyobb pontyom fényes nappal érkezett
Sokat megélt, vad harcos, amely fél kg híján 20 kg-ot nyomott!
Lassan a vihar is alábbhagyott, normalizálódott az időjárás
A végszerelék, amelyet használtunk
A végszerelék elemei feliratozva
Ezzel a három csalikombinációval fogtuk a halainkat. A túráról készült filmben részletesen bemutatom mindegyiket
A bevált horog és horogelőke
Kizárólag nagy, 400-600 g-os környezetbarát kősúlyokat használtunk, amelyek a kapás során leakadtak a végszerelékről
A legszebb harcosom egy tiszai vad nyurgaponty volt
Garantáltan SOHA nem volt még horgon, minden porcikája ép és hibátlan. Így is került vissza otthonába!
Folyamatosan tesztelem és eredményesen használom az új By Döme BLACK EDITION BC 300 horgászbotot, amely 3 méter hosszú, 2,5 Lbs tesztgörbéjű, csónakos, behúzós, nagypontyos pálca. Az új botcsalád több különböző változatban és hosszban is elérhető lesz majd
A versenyszabályzat szerint csak a 10 kg feletti halak számítottak be az értékelésbe. Jó néhány 6-9 kg közötti pontyot is fogtunk, amelyeket megcsodáltunk, majd visszaengedtünk…
Nem volt könnyű a szelektálás, de azért mindig kivadásztunk egy-egy értékelhető halat
Nagyon fárasztó és megterhelő volt ez a horgászat, de imádtam minden percét!
Egy újabb méretes ponty. Az arcomon már látszik, mennyire voltam fáradt
Az utolsó éjszakánk volt a legaktívabb, ekkor volt a legtöbb kapásunk
Termetes golyóponty az éjszakában
Az utolsó napfelkelte
A hajrában is érkezett még kettő szép ponty. Először egy vadvízi tükrös…
… majd egy tőponty
Az egész rendezvény nagyon színvonalas volt, amit megkoronázott a záróünnepség
Nagyon szép fogások születtek a Tisza-tavon, versenykörülmények között
Életem első bojlis nagyponty-fogó versenyén csapatunk, a HALDORÁDÓ TEAM egy kőkemény 1 hetes versenyen, nagy csatában a harmadik lett szektorában!
Nagyon büszkék és boldogok vagyunk!!!