A Nagy Ausztrál Horgásztúra 1. rész – Horgászat a Murray folyón

Több éve terveztem, szerveztem, hogy végre eljussak Ausztráliába. Az elutazásom előtt sok elkeserítő és rémisztő hír érkezett a távoli fölrészről, mint például a megállíthatatlannak tűnő erdő- és bozóttüzek vagy az egyre terjedő koronavírus. De ezek sem tudtak eltántorítani attól, hogy útnak induljak!

És milyen jól tettem, mert egy életre szóló élménnyel és sok új horgászbaráttal gazdagodtam. Összesen 16 napot töltöttem kint és több különböző helyszínen horgásztam, amelyből végül 4 önálló filmet készítettünk. Most a Nagy Ausztrál Horgásztúra c. sorozat első részét láthatjátok.

Ausztrália nem csupán egy ország, hanem egy földrész, egy nagy sziget, amely 82-szer nagyobb, mint Magyarország
Hosszú út vezetett idáig. Budapestről Dohába, majd onnan Adelaide-be repültünk
A célállomásig (két részletben) majd 20 órát repültünk

A számomra totál ismeretlen földrészen, a Murray folyón kezdem meg a horgászatot, amely az ország legnagyobb folyója, hossza 2508 km – hasonló, mint a mi Duna folyónk, csak az még egy kicsit hosszabb, 2850 km.

Ausztrália legnagyobb folyóján, a Murray folyón kezdtem a horgászatot
Gyönyörű ártéri erdő szegélyezi a partját
Itt azért még a vad természet az úr!

Mi, magyarok szerintem nagyon keveset tudunk Ausztráliáról, hiszen nagyon messze van hazánktól. A Google Maps kiírta: 15.000 km-re voltam légvonalban Kiskunhalastól. Ilyen messze még soha sem jártam. Az időeltolódás 10 óra volt (ennyivel járnak előttünk). Ausztrália nagyságát jelzi az is, hogy 4 időzónájuk van.

Vigyázat, itt nem őzek, hanem kenguruk ugrándoznak az út mentén!
Van belőlük bőven

Nem akarok földrajzórát tartani, de néhány adatot hadd osszak meg erről a kontinensről. A világ 6. legnagyobb országa, amely egy nagy sziget, egy önálló kontinens. Mérete: 7.692.024 km2, míg Magyarország 93.030 km2, tehát hazánknál 82-szer nagyobb. Ezzel szemben nagyon ritkán lakott, és mindössze 25.000.000 lakosa van. Magyarországnak ugye 10.000.000. A főváros Canberra, amely nem a legnépesebb városa, mert az Sydney. Az országról az első benyomásaim nagyon pozitívak voltak. Rendkívül kedvesek és segítőkészek az emberek, a horgászatban is gyorsan megtaláltuk a közös nevezőt. Nagyon tiszta és rendezett minden lakott rész. Nagyon óvják, védik a természetet és a mezőgazdasági kultúrát. Soha olyan szigorú vámvizsgálatnak és beléptetésnek nem voltunk tanúi, mint itt.

Valaki mindig figyel… Ausztráliában sok mérges kígyó, pók, krokodil és jó néhány egyéb más állat veszélyezteti akár az ember életét is. Ez nem vicc!!!
Az állatvilág nagyon különleges. Láttál már fekete hattyút? Itt hétköznapi!

Nem véletlen, hiszen nagyon nagy értékeket képvisel a mezőgazdaság, amely világszínvonalú. Számunkra elképzelhetetlenül magas szinten van a növénytermesztés és állattartás. Ausztrália belső része tulajdonképpen sivatag, mégis él és virágzik. Szó szerint! Vannak olyan területek, ahol 2 vagy akár már 5 éve nem hullott egy szem csapadék, mégis élnek és dolgoznak ott is. A titok a vízgazdálkodás. A folyók által szállított víz minden cseppjét megbecsülik és megtartják, majd hatalmas csővezetékeken akár több száz km-re is elvezetve olyan öntözéses kultúrát hoznak létre vele, hogy tátva marad az ember szája! Jó ezeket látni, mert ezek a példák is mutatják, hogy MINDIG van megoldás!
No de térjünk rá a horgászatra! A Murray folyón kettő napot horgásztam két különböző helyszínen, két különböző stratégia alapján.

Az első napi horgászhelyem
A folyó kegyes volt hozzám és megmutatta gyönyörű pontyait!
Erős, vad nyurgapontyok lakják a Murray folyót
Az ausztrál pontyok is imádják a Haldorádó Fluo Oldódó Lebegő Pellet Édes Ananász csalit!
A legendás csali immár az ötödik földrészen is adott nekem pontyot!
És nem is egyet…!
Újabb erőgép
Vendéglátóm is kipróbálta, és ez lett az eredménye
A sokadik szép ponty

Az első napon csalogató etetés nélkül, kereső horgászattal próbáltam a területet feltérképezni és pontyokat fogni. Ugyanis egyértelmű, előre meghatározott céllal érkeztem Ausztráliába. Nem egzotikus, helyi halakat, hanem pontyot akartam itt is fogni a saját módszeremmel, saját csalikkal és etetőanyagokkal.

A magyar finomságok Ausztráliában is ízlettek a pontyoknak
A legfogósabb csalik
A magyar method MINDENHOL működik!
By Döme TEAM FEEDER Long Cast LCS 6500, amely mindent (is) kibír!
A viharos szél hatalmas homokvihart zúdított a nyakunkba, így korábban be kellett fejezni a horgászatot

Nos, ez már az első napon sikerült, ráadásul meglepően gyorsan, és bekövetkezett az, amelyre már oly régóta vágytam! Minden túlzás nélkül mondhatom, hogy ez egy történelmi pillanat volt a saját és a Haldorádó termékek életében is. Ugyanis a Haldorádó Fluo Oldódó Lebegő Pellet Édes Ananász csalival immár az ötödik földrészen is sikerült pontyot fogni!!! Eddig Európa számos országában, majd Amerikában, Afrikában, Ázsiában és végül most Ausztráliában is adott pontyot. Nem tudom, hogy van-e hazánkban még egy olyan csali, amely 2012-es megjelenése óta, tehát 8 éve ilyen folyamatos, töretlen népszerűségnek örvend, mint ez! Bár már az is csoda, hogy ebben a gyorsan változó világban megél egy csali ennyi időt.

Másnap egy tartalmas alapozó etetéssel nyitottuk a napot
Egy vödörnyi, magvakkal gazdagon dúsított etetőanyagot kevertünk be, amelyből gombócokat formáltunk
Elegendő lesz?
Andy és Stewart beetettek, én közöttük ültem és egyetlen gombócot sem dobtam be
Lassan, nagyon lassan indult ez a nap, csak óvatosan merészkedtek a horgászhelyünk közelébe a halak. Vélhetőleg a becsapódó gombócok hangja riasztotta el őket

És nem tudom, hogy van-e még egy olyan csali, amellyel ugyanaz az ember a föld minden részén fogott pontyot? Nem tudjuk, de ami már biztos, hogy az Édes Ananász Pellet garantáltan tudja ezt, amivel beírta magát a Haldorádó történelemkönyvébe! Nyugodtan nevezhetnénk már ezt Legendás csalinak, vagy Legendás Pelletnek is. Hihetetlenül büszke vagyok rá, hogy Takács Péter kollégámmal és ezzel a nagyszerű csalival közösen megélhettük ezt!

Jól megfigyelhető volt, hogy amíg kevés hal volt előttünk – és azokat is távolról kellett „összevadászni” –, termetes egyedek akadtak a horogra
Az etetés közelébe merészkedő első halak kisebb méretű pontyok voltak
Én mindent megtettem annak érdekében, hogy szelektáljam a halméretet, nagy csalikombinációkat használtam
Ez időnként jól működött, de önmagában nem hozott tökéletes megoldást
Az viszont tény, hogy a legnagyobb halaimat…
… nagy csalikkal fogtam
Íme, teljes terjedelmében a legnagyobb vad, horgot soha nem látott ausztrál nyurgapontyom
Ahogy nőtt a kapások száma, úgy aprózódtak el újfent a halak
Gyakorta a két bot soknak bizonyult…!
Minden halnak együtt örültünk, hiszen tudtuk, közös munka gyümölcse
Egyik kedvenc képem
By Döme TEAM FEEDER Master Carp Pro 420LC botokkal horgásztam, ezekkel a veszélyes akadók mellől is el tudtam vezetni a halakat
Sok ponty kötött „barátságot” ezzel a felszereléssel
Vendéglátóm, Stewart Eason végszereléke
Én a Pellet Feeder Complete kosárral kombinált végszerelékkel fogtam a legtöbb halat
Andrew Moorhouse végszereléke

A második nap egy másik helyszínen jelentős alapozó etetéssel indítottuk a horgászatot bízva abban, hogy össze tudjuk gyűjteni a környék pontyait, amelyek között egyre nagyobb és nagyobb egyedeket is tudunk fogni. Nos, ez részben sikerült is, de kellett hozzá néhány apró trükk, hogy végül célt érjek. A képek és az erről készült látványos film remekül bemutatják a sikeres horgászatok minden fontos mozzanatát.

Ahogy az aprónép jóllakott, a nagyobb, termetesebb halak is újfent megjelentek előttünk

Köszönet vendéglátóimnak, Stewart Eason-nak és Andrew Moorhouse-nak a segítségért és a közösen átélt fantasztikus élményekért! „It was a fantastic day!” :)