Pergető kalandok 3. rész - Csuka rekordom története

Elérkeztünk a sorozat harmadik részéhez és egyben a tavaszi Zoltán-tavi pergető kalandjaim utolsó állomásaihoz. Úgy hiszem, minden horgásznak van egyfajta „bakancslistája”, mindenkinek vannak olyan céljai, vágyai, amelyeket életében legalább egyszer szeretne átélni és megtapasztalni. Számomra pontosan ilyen gyermekkori álomhal volt egy méter feletti, kapitális csuka trófea, amivel az idei év áprilisában megajándékozott a sors. Tartsatok velem, és az alábbi írásban megosztom veletek csukarekordom történetét!

Felszerelés összeállítása

A kora tavaszi pergető élmények és tapasztalatok után egyre inkább körvonalazódott bennem, hogy fejleszteni szeretném a felszerelésemet, s azon belül is a botomat egy magasabb szintre emelni, hogy még jobban kiszolgálja egyéni igényeimet. A Haldorádó Centrumban nézelődve sok típust volt lehetőségem szemügyre venni, próbálgatni, a bőséges repertoárban pedig sikerült rátalálnom egy pálcára, amely túlzás nélkül mondhatom, hogy szerelem volt első látásra. Ahogy a kezemre állt, amilyennek akkor az akcióját, feszességét megítéltem, illetve amilyen gyönyörű kidolgozással rendelkezik, rögtön tudtam, hogy ez kell nekem! Ez a modell a Shimano egyik jelenlegi zászlóshajója, a Sustain Extra Fast széria tagja 234 cm-es méretben, Medium-Heavy erősséggel, 14-42 g dobósúllyal. Azóta rengeteg peca és élmény van mögöttünk, ezek birtokában pedig bizton állíthatom, hogy ha a sokoldalú teljesítmény és a szenzációs megjelenés a fő szempont, akkor a Sustain pergető horgászbot család a legjobb választás. A méretek széles választéka mind az extragyors, mind a mérsékelten gyors spicc tartományában egyaránt elérhetők, így bárki megtalálhatja köztük a számára ideális pálcát. Az első szembetűnő dolog e botcsaládnál a kifinomult, modern, szemet gyönyörködtető dizájn. A selyemfekete blank ezüst és arany betétekkel, eloxált fém díszítéssel kiegészítve, valamint egy prémium minőségű parafa markolattal válik teljessé. A Sustain High Modulus Full Carbon blank a Spiral X technológiát használja, mely még közvetlenebbé teszi a kontaktust a vezetett műcsalival, majd a megakasztott hallal. Ennek eredményeként pontosabb dobás, nagyobb erőátvitel, jobb csalivezetés és jobb fárasztási élmény érhető el. Minden bot Fuji K Alconite gyűrűkkel, valamint CI4+ orsótartóval van szerelve. A most következő horgászataim során ezt a japán mesterművet használtam a jól bevált, szintén Shimano Stradic 4000FL orsómmal, melyet a korábbi írásaimban már részletesen bemutattam. Felszerelésem elemei az alábbiak voltak:

• Bot: Shimano Sustain Spinning Fast 234MH

• Orsó: Shimano Stradic 4000FL

• Zsinór: Sufix 131 G-Core X13 Braid Green - 0,148 mm (PE 0,8)

• Előke: Sufix Super 21 Fluorocarbon 35 m - 0,60 mm + Savage Gear Needle EggSnap S 24 kg + Guru Rig System Swivels 11

• Rögzítő elem: Korda Krimpelő fogó (L-es rész) + 0,70 mm átmérőjű, dupla csövű hüvely

Ezen a túrán, illetve a következő horgászataim során ezt a Sustain - Stradic MH Shimano összeállítást használtam
Harapásálló fluorocarbon előkém alkatrészei

A nagybetűs csukaCSALI

Savage Gear Cannibal Shad 15 cm

A Savage Gear egyik első számú műcsalija, a Cannibal Shad gumihal széria népszerűsége már több mint egy évtizede töretlen. Ez a típus elsősorban a csukahorgászok nagy kedvence, mert elképesztően attraktív, valósággal megbabonázza a ragadozót, így nagyon jó eséllyel váltja ki a krokodilfejűekből a támadási reakciót. Ennél azonban lényegesen sokoldalúbb, nem véletlenül használják egyre többen süllő és harcsa horgászatához is. Sőt, utóbbi halfaj abszolút világrekordját konkrétan ezzel a csalival és ezzel a mérettel fogták 2023-ban az olaszországi Pó folyóból. Az anyagválasztás és a kiválóan tervezett forma miatt korongja már lassú bevontatásnál is jól mozog, ezért állóvízen kifejezetten átlag feletti teljesítményre képes. Ahol a ragadozók a magasabb profilú táplálékhalakat fogyasztják, pl. bodorkát, dévért, vörösszárnyút, ott a Cannibal biztosan a legjobb csalik egyike lesz!

Számomra három színváltozat vált be ebből a csaliból, melyek közül toronymagasan kiemelkedik a Fire Tiger. A Zoltán-tó kissé zavaros, opálos vizében, egyértelműen ez a fluo zöld hátú, fluo sárga oldalú, fluo narancssárga hasú, markáns fekete csíkokkal kiegészített modell volt az a favorit, amely minden alkalommal támadásra ingerelte a ragadozókat. Hozzá kell tennem, hogy minden alkalommal több bizalmat is kapott, mint a többi csali, ám erre az első próbától kezdve alaposan rá is szolgált. A kisebb, 2-3 kg-os, mohó növendékcsukák épp oly vehemenciával raboltak rá, mint a termetesebb „krokodilok”. Sőt, mindennél többet mond, hogy ennek köszönhetem életem csukarekordját is, amelyre kisgyerek korom óta vágytam! A másik két fogós színváltozat a Golden Ambulance, illetve Red Head, melyeknek szintén köszönhetek néhány gyönyörű ragadozót a fotóalbumomban.

A Zoltán-tó kissé zavaros, opálos vizében egyértelműen ez a fluo zöld hátú, fluo sárga oldalú, fluo narancssárga hasú, markáns fekete csíkokkal kiegészített modell volt az a favorit
Nemcsak a gumihal kategóriát tekintve, hanem a komplett műcsali repertoáromat is beleértve e csalival fogtam a legtöbb csukámat. A kisebb, 2-3 kg-os, mohó növendékcsukák épp oly vehemenciával raboltak rá, mint a termetesebb krokodilok
Ennek köszönhetem életem csuka rekordját is, amire kisgyerek korom óta vágytam!
A 15 cm-es Cannibal Shad gumihalakhoz, illetve a Zoltán-tó vízmélységéhez, egyéb körülményeihez ez a 8/0-s, 5 grammos, kerek BKK jigfej bizonyult ideálisnak

Zoltán-tó – Felejthetetlen áprilisi tavasz

Egy hét múlva ismét a Zoltán-tó partján álltam és próbáltam becserkészni a tó ragadozóit
Borús, szürke napot sikerült kifogni, de a komor idő ellenére nagyon izgatott voltam, alig vártam, hogy felavassam az új pergető botomat
Nagy reményekkel vallattam a tó hátsó szekcióját, ami már többször adott gyönyörű csukákat
Talán 20 perce vallattam a nádas, illetve a szemközti sziget peremét, amikor megérkezett az első rávágás!
Felszerelés-avató csuka a horgon
Már csak néhány centiméter…
… és megvagy!
Nem nagy példány, de annál nagyobb örömöt szerzett
A falánk kis kroki felülről támadta meg a csalit
Tökéletesen akadt a jighorog
Gyönyörű, formás csukesz, remekül indult a nap
A reggeli szemerkélő eső után a nap folytatásában olykor előbújt a nap a felhők mögül, ami alaposan feltolta a légnyomást, borzasztóan kellemetlen, fülledt, fejfájós időt teremtve
Hosszú órák után végre újra kapásom volt, méghozzá nem is akármilyen! Akasztás után elképesztő erővel rohant el oldalra a hal
Le sem tagadhatná, milyen csalival sikerült becsapni, szépen visszahozta a Fire Tiger Cannibal Shadet
Nagyjából 10 perc fárasztás után adta meg magát
Az eső miatt a merítőm egy pár állással arrébb lemaradt, ezért a halat a tarkójánál megragadva emeltem ki
Csodálatos ragadozó, amely megkoronázta e napomat
Ússz szabadon!

Zoltán-tó – Csukarekordom története

Néhány nappal később ismét a Zoltán-tó partján álltam, az esőből pedig akkor is jutott jócskán… Kb. 1,5 órára be is kényszerített az egyik fűzfa lombjának takarása alá
Amint elállt az első, meg is érkezett az első kapás, bődületes erővel tekerte el a botot
Nem kicsi és annál kellemesebb meglepetésemre egy harcsa rabolt rá a csalimra
Fantasztikus fogással indult a horgászat, nagyon örültem neki
A késő délutánban jártunk, amikor a következő akció történt, hosszú órák után végre merítőbe került egy termetes csuka
Csodaszép színekben pompázó, 7-es forma példány
Néhány gyors fotó után természetesen visszakapta szabadságát
Szoják Benedek barátom a nap végén csatlakozott hozzám és harmadik dobására el is csípett egy szép csukát!
Sőt, a következő fogást szintén ő jegyezhette, alig fél órával később, a tó középső szakaszán
Belepróbáltunk az éjszaka óráiba is, melyek sokáig eredménytelenek voltak, ám éjfél körül egy újabb szép harcsát sikerült fognom. Ezért bizony megérte kint maradni!
Másnap reggel a tó hátsó részében, a 16-os állásnál indítottam a napot, nagyon bíztam ebben a vadregényes, zegzugos szakaszban
Folyamatosan vallattam az akadók, nádasok környezetét
Nagyjából egy óra próbálkozás után hihetetlen erővel érkezett egy rávágás, majd a fárasztás is olyan halat ígért, amelyhez foghatóval még soha nem volt dolgom!
Több, mint 20 percig küzdöttünk egymással. Elképesztően izgalmas fárasztás volt, még most is libabőrös leszek, ha felidézem az emlékét…
Az akció végén óriási örömmel konstatálhattam:SIKERÜLT!
Teljesült a vágyam, egy métert meghaladó, kapitális csuka feküdt a matracon
Kedvenc csalim sokszorosan beváltotta a hozzá fűzött reményeket, illetve a belefektetett bizalmat, meghozta életem rekordcsukáját!
Eddig sem volt kérdés, hogy hosszú lesz a közös utunk, de ezután el sem tudok képzelni jobb társat ezekhez az élményekhez, mint ez a felszerelés!
Fenségesen szép, kapitális csuka, nagyon boldog voltam, hogy a kezemben tarthattam!
Egy gyermekkori álmom vált valóra ezzel a csodálatos csuka trófeával, örök emlék marad!
Épp olyan öröm volt szabadon engedni, mint megfogni
Micsoda fej, micsoda vaskos test!
Néhány percig oda-vissza úsztattam, mindenképp meg akartam várni, hogy erőre kapjon és biztonságosan elússzon
Nem reméltem már semmit az aznapi pecától, de volt még néhány szabad órám a tervezett déli hazaindulás előtt, ezért tovább dobáltam
Nem is hiába, hiszen sikerült még egy bónuszhalat akasztanom
Ez a gyönyörű ráadás csuka zárta a napot