Gyerekek, horgásszunk együtt! - A pályázat első helyezettje - Zergi Dániel

Ez év június első napjaiban jelent meg felhívásunk „Gyerekek, horgásszunk együtt!” címmel. Legnagyobb örömünkre a kiírásra több mint 100 pályázat érkezett be. Nagyon sok szép pályamű és bemutatkozó írás érkezett, melyek közül több tucatnyit is ki tudtam volna választani, akikkel örömmel horgásznék, mégis dönteni kellett. Következzen az a pályázat, ami talán a legjobban tetszett…

Igazi fényképalbummal pályázott Zergi Dániel, és a fotókból kiderül, hogy fiatal kora ellenére egy ügyes kis horgász, aki már számos szebbnél szebb halat tarthatott fényképezőgép elé!

Dani a kis - NAGY horgász!

Tisztelt Döme Gábor!

Láttam a gyerekekkel készült videót és nagyon tetszett! Szeretnék jelentkezni a gyermekhorgász pályázatra, hogy együtt horgászhassak én is Önnel!

Törpeharcsa… hmmm… szúrós egy hal…
Fokozatosan nő az egyedméret!
Na, ez igen, egészséges tőponty a feltolós úszós szereléken
Igazi, őszinte öröm! Ilyenkor még az sem számít, ha a pulóver halnyálkás lesz…

A horgászattal nyolcéves koromban, a nagybácsimnál ismerkedtem meg. Ő egy somogyi tanyán lakik, nyaralásomon vele mentem ki a közeli tóra pecázni. A tavon a fenekezés volt a megszokott, 30-40-es zsinórokkal horgásztak. Egy délelőtt lementünk horgászni, a kezembe adtak egy spiccbotot, hogy fogjak sneciket!

A hűvösebb idő sem zavarja Danit, ha a horgászatról van szó
Mérlegelés pillanatai

Kaptam csontkukacot és gilisztát is. Nekiálltam a pecának: dobtam be egy kis etetőanyagot meg csontit, a horogra csontit tettem, bedobtam, és vártam, hogy kapás legyen. Hirtelen eltűnt az úszóm én pedig erősen berántottam, de a hal nem lett meg. Árpi bácsi azt mondta, hogy kicsit óvatosabban rántsak be. Visszadobtam a szereléket, vártam egy kicsit, és megint jött a kapás. Óvatosan bevágtam, éreztem az ellenállást a horog végén „Ni csak, egy küsz!”, mondta Árpi bácsi. Kérdeztem, hogy még horgászhatok-e? Nagybácsim azt mondta, hogy persze, így a délelőtti pecából egy egész napos lett.

Tavaszi kapásra várás
Igaz, nem sok minden látszik a halból, de Dani fogta!

Mikor hazajöttem a tanyáról, szüleimnek elmeséltem az élményeimet. Egy hét múlva odajött hozzám apa és anya, hogy vettek nekem egy pecabotot. Felkiáltottam, hogy „Imádlak titeket!”. Bementem a garázsba és ott állt egy komplett horgászfelszerelés: teleszkópos bot, orsó, merítőháló.

A szülői támogatással elindult horgászpályafutás
Termetes ponty és már matracon! Kiváló fotó!

Innentől kezdve gyakran kijártunk a közeli zsennyei horgásztóra, ahol rengeteg halat fogtam. Apukámék elvittek a zalalövői Borostyán-tóra is, ahol megfogtam életem első pontyait, amik elérték a 2-3 kg-os súlyt. Szüleim nagyon örültek, hogy végre van egy érdekes hobbim. Eleinte csak elkísértek a horgászatokra, de egy idő után apukámat is megfertőzte a horgászat szépsége, most már együtt megyünk ki a tóra, sőt még anyukám is szokott néha spiccbottal pecázni. Azóta már indultam horgászversenyeken is az ifjúsági kategóriában, eddigi legjobb helyezésem 3. hely volt a 26 indulóból.

Na, ezzel a hallal már küzdeni kellett!
Már felemelni sem egyszerű

Apukám az egyik verseny után meglepett egy feederbotos felszereléssel, amit a Haldorádótól rendelt meg, így belekezdtem a feederes horgászatba. Ezt a módszert nagyon szeretem, még a nagyobb halak kifárasztása és kifogása sem nehéz. Az eddigi rekordom, amit feederbottal fogtam, egy 14,5 kg-os tükrös ponty.

Tok is szerepel már a fogásai között
Hadd ússzon…

Nagyon szeretem az Interneten és a tv-ben a horgászműsorokat nézni, amiből sokat tanulok. Egyik kedvencem Döme Gábor, ezért is nagyon örülnék, ha vele horgászhatnék!

Üdvözlettel:

Zergi Dániel

5. osztályos (12 éves)

Ez Dani igazán nagy fogása

Őszintén kívánunk minden gyerkőcnek hasonlóan szép élményeket, ilyen szülőket, akik megteremtik a feltételeit annak, hogy gyermekeik hódolhassanak ennek a szép hobbinak!