A Sikeres Sporthorgász 2017. májusi tartalmából

• „A felhők fölött mindig kék az ég”
  • Feederrel vízközt
  • Színes főzsinórok a modern feederhorgászatban
  • Az aprómagvas bojli
  • Kiskacsa fürdik
  • 3 szuper tipp törpeharcsás vízre
  • Az óvatos oson!
  • Szórj, színezz, édesíts!

A Sikeres Sporthorgász 2017. májusi tartalmából

„A felhők fölött mindig kék az ég”

Talán húsz éve lehetett, hogy Vikidál Gyulával forgattunk Tiszasülyön, ahonnan Gyula sietett tovább találkozni színész kollégájával, a Nagykörűre való Barát Attilával. Mi is mentünk utána, a Tisza nekem nagy izgalmat jelentett, balatoni horgászként elvétve találkoztam a folyóval. A gátőrháznál volt a találkozó, előttünk a Tisza, mellettünk a folyót jól ismerő gátőr meg néhány ismeretlen, köztük Attila. Milyen jó lehetett neki itt élni, gyerekként, közel a folyóhoz… (Zákonyi Botond)

Feederrel vízközt

Bármennyire is csábító a kihívás, új bot és orsó nyúzópróbájához nem ajánlatos ismeretlen vizet választani, mert hatalmas betlibe is beleszaladhatunk – velünk is előfordult már –, de azzal sem vagyunk sokkal előrébb, ha csak néhány kapásunk lesz, és mindössze egy-két halat sikerül zsákmányul ejteni. Ezért is voltam bizakodó, amikor Szabó Bence, az Energofish Feeder Team tagja elmondta, hogy ezúttal olyan horgásztóra látogatunk, ahol korábban két páros versenyen is részt vett az édesapjával, és az egyiken alig maradtak el a 200 kilós eredménytől a 32 óra alatt, míg a másikon 350 kilóig jutottak, mintegy száz pontyot és amurt szákolva. (Szarka László)

Színes főzsinórok a modern feederhorgászatban

A színes főzsinórok térhódítása megállíthatatlan, minden horgászmódszert „megfertőztek” már. Ha szívesen és eredményesen használják a pergetők vagy a nagyponty-horgászok, akkor miért ne használhatnák a feederezők is? (Döme Gábor)

Az aprómagvas bojli

Manapság már rengeteg csalival találkozhatunk a horgászboltokban, a kínálat olyan nagy, hogy ember legyen a talpán, aki eligazodik köztük. Lebegő és süllyedő csalik, bojlik, pelletek, paszták, rengeteg fogós csalétek lehet a segítségünkre egy-egy szebb fogás érdekében. Viszont az aprómagvak valahogy el lettek felejtve. Ennek talán az is az oka, hogy komplett „generációváltás” történt a csalizásban, a bojli és a pellet háttérbe szorította a magvakat. Szerintem viszont hiba elfelejteni a régmúlt „dicső” csalijait, hiszen ha egykor kellettek a halaknak, akkor manapság is nyerők lehetnek. (Ladányi Tamás)

Kiskacsa fürdik

A tavaszi, melegedő vizekben gyorsan beindul az élet. Az élőlények genetikai kódjában pontosan meg van határozva a fajfenntartás és szaporodás módja. A hőmérséklet, illetve fényviszonyok lehetnek meghatározóak, de más fajok aktivitása is létfontosságú inspiráció. Egy teljes táplálkozási lánc szükséges a minden fajt átfogó fejlődéshez, és a következő láncszem gyarapodásához elengedhetetlen az előtte lévők jelenléte. A korai csukaivadék például éhesen várja a később „kikelt” békéshalak raját. Az egyik élete a másik étele. (Kovács Zsigmond)

3 szuper tipp törpeharcsás vízre

Hazánkban az utóbbi évtizedben drasztikusan megnőtt azon vizek száma, melyekben túlszaporodtak a törpeharcsák. Megsokszorozódott egyedszámuk páratlan falánksággal társult, melynek következtében a horgászok által felkínált csalit szinte azonnal megtámadják, ahogy a vízbe ér, esélyt sem hagyva a pontyoknak. Arról nem beszélve, hogy a csalinak huzamosabb ideig kellene érintetlennek maradni ahhoz, hogy az öregebb egyedek megfogására is reális esély nyíljon. Azokra a tippekre próbálok rávilágítani, amelyekkel eredményesebbé tehetjük a pontyhorgászatot ezeken a vizeken. (Haskó Tamás)

Az óvatos oson!

Majdnem minden alkalommal, amikor cserkelni indulok, eszembe jut ez a legendás szösszenet a „Minden lében két kanál” című régi, kölyökkorom kedvenc sorozatából. Bizony, valóban így van, sokszor szükség van a higgadt mozdulatokra, a csendre, ha sikerrel akarunk járni. Még tavakon is gyakori jelenség, hogy a hal egészen a lábunk előtt van, s ha nem ügyelünk, már csak a burványát látjuk. (Jakó László)

Szórj, színezz, édesíts!

Elárulunk egy nagy titkot! Csoda etetőanyag nincs, nem volt és nem is lesz. Olyan sem, ami mindig, minden körülmény között használható. Azonban minden etetőanyag-keverék alakítható, színezhető, vagy éppen az íze is megváltoztatható, az adott víznek megfelelően. Egyszerűen jobbá tehetünk minden keveréket. (Kocsis László)