A Sikeres Sporthorgász 2018. januári tartalmából

• A csapatjátékos
  • A megújult MOHOSZ

Ponty minden hónapban!
Lassan negyven éve horgászom, de olyanra még nem volt példa, hogy az év minden hónapjában tudtam volna pontyot fogni – ráadásul feederbottal. Nem tudom, másnak sikerült-e már ez. Bizonyára igen, de olvasni még soha nem olvastam róla, így örömmel osztom meg az én 2017-es évet átölelő pontyfogásaim legérdekesebb történeteit. (Döme Gábor)

Harcsák harcosa
Birinyi István földimet egyre többet látni irdatlan nagy harcsákkal a ZanderTime háza táján. Sokan, még a nagyhírű spílerek is irigykedve csettintenek fogásai láttán, ám azok hátteréről egyelőre keveset tudunk. Nemrégiben azonban szerencsém volt beszélgetni vele, amikor is hosszan mesélt nemcsak a sikerekről, de az első lépésekről is, melyek a hosszú, élményekkel teli életúton végigvitték. Na meg, persze, legfrissebb élményéről, ami az európai harcsahorgászok körében is tetszést aratott! (Jakó László)

Rablóhalak nyomában
Lassan vége az évnek, és a tél teljesen bekebelezi a vizeinket is, de addig, amíg nem fagynak be a tavak, minden adandó alkalmat ki kell használni, hogy kicsit pergessünk. Pergetés! 2017-ben nagyon sok időt szántam erre a horgászmódszerre. Az első siker élményeimet az egyik tavaszi lapszámban olvashatjátok majd, ezért erről nem beszélnék most. Abban az esetben, ha gyönyörű süllőket akartok látni, és megtudni, hogyan is kell megfogni őket, akkor mindenképpen olvassátok el azt az írásomat is. (Költő Géza)

Sárkányok földjén
Késő ősszel, amint beköszöntenek a reggeli fagyok, és a vizeink hőfoka 6 Celsius-fok alá csökken, egyre nehezebbé válik a békéshalak horgászata. A víz lehűlésével a halak testhőmérséklete is csökken. Életfolyamataik, anyagcseréjük lelassul, egyre kevesebbet mozognak és táplálékot is ritkábban vesznek magukhoz. Csapatokba verődve vermelőhelyeket keresnek, és együtt vészelik át a téli időszakot. Ezzel szemben a süllők és csukák táplálkozása a hideg beálltával is aktív marad. Ebben az időszakban a méret szerint összerendeződött fehérhal csapatokat követik táplálék reményében. Ilyenkor jön el számomra a pergető horgászat ideje. (Jankovich Krisztián)

Nagykövet főzőkanállal
Én ahhoz a generációhoz tartozom, akik még a Venesz József-féle szakácskönyvön nevelkedett séfek éttermeibe jártak és szenvedő résztvevői lehettek annak a gasztronómiai ámokfutásnak, amely, hála istennek, kihalóban van. A helyzet tarthatatlanságát jelezte, hogy a szakmában forradalom kezdődött és a Magyar Gasztronómiai Egyesület alapításában teljesedett ki. A megújult magyar vendéglátás jeles képviselője Széll Tamás, akivel Hold utcai éttermében, a Stand 25-ben beszélgettem. (Zákonyi Botond)

Havas pontyozás
Mindent elkövettünk, hogy ne az év első havas napján kelljen horgásznunk, ezért még a Tisza-tó vízeresztéstől meglóduló keszegeinek is megpróbáltunk nyomába eredni. Nagy bánatunkra igencsak szerény eredménnyel zártunk, bár a ködös napon hó tényleg nem esett. Amikor pedig néhány nappal később Szabó Bencével újra elfoglaltuk horgászhelyünket, de már nem a Kis-Tiszán, hanem a Budapest közeli Harcsa-horgásztavon, amint bevetette barátom a készségeit, az előrejelzéseknek megfelelően tényleg szállingózni kezdett a hó. A kedvünket azonban ez sem szegte, s talán örültünk is, hogy mi legalább találtunk olyan vizet, ami nemcsak teljesen jégmentes, de még pontyok fogásával is kecsegtetett. Szép, havas pontyokéval. (Szarka László)

A csapatjátékos
A Vidám Színpad december 16-án mutatta be fergeteges sikerrel Ray Cooney „Délután a legjobb” című komédiáját. Egy tüneményes fiatalember „törött lábbal, állandóan elesek” figurájában teszi próbára a nézők nevetőizmait. Dányi Krisztián ő, akit először színpadon a Karinthy Színház „Nyitott ablak” című vígjátékának főszerepében láthattam. Már ott is nagyon meggyőző volt a kedves, kérdőjel-szemű fickó, Balázs Andrea partnereként! Mert Dányi Krisztián bájosan naiv tekintetében mindig ott bujkál a kérdés: „Gyerekek, hogy kerülök én ide?”. Ez a tekintet pedig egy nevettetésre specializálódott színháznak nagyon értékes kincs! Mert ha valaki ezekkel a képességekkel a világot jelentő deszkákat nem a fatelepen keresi, előbb-utóbb remek és sikeres színésszé válhat! (Straub Dezső)

A megújult MOHOSZ
Három év nem sok idő, de a megújult Magyar Országos Horgász Szövetség életében jelentős, hiszen több minden történt az eltelt időben, mint a megelőző 15-ben. Ennek kapcsán kerestem meg dr. Szűcs Lajost, a MOHOSZ elnökét, hogy számvetést készítsünk a vezetése alatt eltelt időről. (Zákonyi Botond)