Mozgássérültek 6. Tartományi Horgászversenye, Palics, 2012. szeptember 1.

Elérkeztünk a mozgássérültek hagyományos szeptemberi, már hatodik alkalommal megrendezett tartományi szintű horgászversenyéhez. Tíz csapat érkezett palicsi versenypályára, a 30 versenyzőt és kísérőiket igen szép, napos idő fogadta (persze ez le volt zsírozva a fentiekkel :)). De lássuk csak szépen, sorjában az eseményeket…

Elsőnek érkeztünk meg a verseny színhelyére, mivel akadt még tennivalónk… A szerelések be súlyozását odahaza nem szoktuk elvégezni, és a halvonzó etető anyagot is a vízparton a legjobb bekeverni. Kipakolás után rögtön neki is láttunk a teendőinknek…

Megérkezés

Nem nagy, komoly felszereléssel készültünk, de a rakós és a spiccbot mellé a matchbotot is elvittük. Az időjárás szépnek ígérkezett, így úgy gondoltuk, hogy kétfajta etetéssel, kétfajta csalogatóval fogunk próbálkozni, és egyben teszteljük is a két etetőanyag hatását (erre a cikk végén még visszatérek). Miközben mi készülődtünk, lassan érkeztek a többiek is, én meg kattintgattam egy pár foto erejéig.

Sirályparkoló
Érkeznek…

A mai délutánra frontbetörést jeleztek a meteorológusok, ezért úgy gondoltuk az öcskösömmel, Adriánnal, hogy két etetést fogunk készíteni. Két jól bevált típusról van szó, egyik a Haldorádó Nagy Dévér névre hallgat, a másik a Top Mix Economic. E kétféle etető már sokszor adott sok apróbb és termetesebb halat is privát horgászataink során - most versenykörülmények között leteszteljük a két, jó árfekvésű halcsemegét.

Haldorádó Nagy Dévér
Top Mix Economic
Haldorádó vs. Top Mix

Remélem, megbocsájtják az olvasók, hogy egy versenybeszámolóba egy teszthorgászatot is belevegyítek! Nem a reklám miatt teszem, csupán egy célja van. Versenykörülmények között sem kell mindig a legdrágább etető és felszerelés, és ha valaki szeret kísérletezgetni, versenyezgetni, nem kell súlyos összegeket költenie ebben a válságos és szűkös időkben! Mi most ezt a kétfajta etetőt készítettük elő a mai versenyre. Íme, beszéljenek a képek:

Fogós lesz, az tuti!
Egy kis tunningolás
Top Mix
A kísérletezés a horgászat lényege
Haldó Nagy Dévér vs. Top Mix
Meg egy pici tuning
Ennyi is elég ma a versenyre…
… és már úszik is

Hát mindezt előkészíteni azért időbe kerül… Közben sorban, egymás után érkeztek a résztvevők, a rég látott ismerősök üdvözölték egymást. Az idei versenyre 10 csapat jelezte érkezését, a 30 versenyzőnek három szektort mértek ki a bírók. A regisztráció után mindenki kapott reggelit, majd következett a sorsolásra.

Kezdődik a sorsolás

A sorsolást követően, mindenki elfoglalta helyét és készülődhetett a nagy megmérettetésre… Csapatunk az A-7, B-7 és C-7 helyet kapta. Információink szerint az előző hétvégén tartott horgász-Marathón versenyzői 40 kiló körüli fogásokat produkáltak. Mi is reméltük, hogy szép halakban gazdag verseny elé nézünk, és hogy szép fogások születnek… De tudjuk, hogy a remény hal meg utoljára, így ki kellett várni a verseny végét. A közelgő front és a verseny kezdetére feltámadó nyugati szél még növelte a reményeinket.

Lassan mindenki a helyére kerül
Fújhatom a sípot?

A sípszó elhangzását követően beindult a gombócröpködés. Mindenki az előre eltervezett stratégiára alapozott. Mi is két etetést csináltunk, egyiket egy hatméteres spiccbotra, a másikat kb. 20 méterre a parttól matchbotra alapoztuk. Csapattársaink csak a 6-7 méteres etetést favorizálták, mert a spiccbottal gyorsabb a halfogás, pörgőssé fokozható a horgászat, nagyobb lehet a haltartóba kerülő halak száma…

Ízletes, kóstoltam!
Azonosítatlan repülő objektum (UFO)
… mert horgászni JÓ!
Nem görbülnek a botok

A verseny kezdetén nagyon nehézkesen indult be a halfogás, az első óra elteltével alig pár halacska került a haltartókba. Sem a kinti, sem a távolabbi etetésen nem jött kapás. Teljes volt a tanácstalanság, mindenki próbálkozott, szenvedett, de a halak csak nem ettek valamiért. A „C” szektorban azért néha-néha akadt hal a horogra, így szép csendesen akkora előnyre tett szert az utolsó szektor, hogy tudtuk, ott fog eldőlni a mai verseny.

A második óra is alig pár halat hozott az első két szektornak, a csaliarzenál teljes palettáját csatába küldtük, ám néma csend honolt… Ekkor a „C” szektorban már nagy volt az öröm, mert igaz, nem 40 kilós fogások születtek, de már látszott, hogy a dobogóra onnan fognak kikerülni a győztesek.

Meg érkeztek ők is
Ilyenek…
… meg ilyenek
Pillanatkép a versenyről
Szemben a „C” szektor

Az utolsó óra vége felé egyre többen már feladták a reményt, hogy a mai napon halat sikerül fogniuk, ám a végeredményre azért még picit várni kellett, mert 20 perccel a vége előtt többen is kezdték fogni a halacskákat.

Méretes es súlyos fogás
Minden halra szükség volt
A nagyja a végén jött

Volt, akinél a lefújás pillanatában került merítőbe a hal - aki szerencsés volt, az foghatott pár gramm halat és nem nullázott… A három szektor közül az utolsó, a „C” szektor volt a több halat adó, bár semmi logikus magyarázat nincs rá, miért ott volt a legtöbb kapás. De a horgászat csodákra képes, ezt minden horgász tudja. Megkezdődött a mérlegelés, és igen érdekes, mondhatni kaotikus eredmények kerültek a jegyzőkönyv soraiba.

Ez már szép fogásnak számított
Dobogós fogás
Ő is dobogós
Az első hely

A harminc versenyző több mint fele nullázott, ami egy igen szomorú adat, mivel mindenki szeretett volna bizonyítani, hogy ő lesz a bajnok 2012-ben.

Az etetőanyagokról röviden írnék egy pár sort.

Az „A” szektor versenyzői igen kevés halat fogtak, a mi két etetőnk viszont a szektorgyőzelmet hozta számunkra. A Haldorádó Nagy Dévér adta a legtöbb kapást, de a beljebb kialakított etetés is hozott pár apróbb halat - igaz, mi is inkább a spiccbotos gyors horgászatot próbáltuk erőltetni, de csak a verseny vége felé érkeztek meg a kapások. Ez részben az időjárás szeszélyére, illetve a halakra viselkedésére fogható. Szerintem mindkét etető jól működik, talán annyit megjegyeznék, hogy a Nagy Dévér gyorsabban és nagyobb súlyú halakat csalogatott a horgunk közelébe.

Az Economic is egy jó és árban szolid etető, és hogy mennyire eredményes is lehet, azt jól jelzi, hogy a „C” szektorban hozta a dobogó mindhárom fokát! Az ott dobogóra kerülő horgászok mind Economic etetővel horgásztak.

A díjak

Az eredményhirdetésre, ismét egy kis vendéglőben került sor. A versenyzők és kísérőik kellemes és jó hangulatban tölthették el ezt a szép szeptemberi szombatot. A köszöntök után következett az eredményhirdetés, először a csapateredményeket díjazták.

Csapat végeredmény

1. SUBOTICA 1 Csapat
  2. KIKINDA
  3. ÚJVIDÉK 1 Csapat

Csapatunknak sikerült újra megnyerni az első helyet, így idén is bizonyítottuk, hogy azért ez a csapat tud valamit…

A harmadik hely
A második hely
Az első hely

A csapateredmények után következtek az egyéni díjazottak. Ök. Mind a „C” szektorban horgásztak.

Egyéni végeredmény

1. Markovic Krsto 2.040 g
  2. Moldvai Irina 1.600 g
  3. Curlic Pedrag 1 100 g

A teljes végeredmény itt tekinthető meg.

Gratulálunk a győzteseknek és mindenkinek, aki eljött és jól érezte magát ezen a rendezvényen.

Reméljük, jövő szeptember első szombatja ismét itt talál bennünket a palicsi versenypályán és mindenki újra megérzi az adrenalint, a versenyzés csodálatos érzését…

Egyéni harmadik hely
Egyéni második hely
Egyéni első helyezett
A győztesek
A csapat győztesek
Kis csónakom ring a Palics vízén

Reméljük, 2013-ban is folytatódik ez a rendezvény, és lesznek támogatók, akik segítik és támogatják, hogy ez a hagyományos szeptemberi első szombat a rokkantaké legyen!

Jövőre veletek ugyanitt! :)

Mert horgászni jó.

Írta: Baté Nándor (Bagoj)