Harcsanézőben

Hajnalban érkeztünk az etyeki Diana-tóra. Harcsát szerettünk volna fogni, de az időjárás nem sok jóval kecsegtetett. Orkánerejű szél, szokatlan hideg, és ímmel-ámmal permetező eső fogadott minket. Valljuk be, nem optimális harcsázó idő, mégis úgy döntöttünk, hogy megúsztatjuk műcsalinkat.

A teszthorgászat élvezetes és szórakoztató dolog, különösen akkor, ha a megcélzott vízben van elegendő hal, és ha az időjárás, sem tesz keresztbe. Kis csapatunknak most mindkettőben volt része. Hal volt a vízben, ám az időjárás már hagyott kívánnivalót maga után. Orkánerejű szél tépte a fákat, a hőmérséklet tíz fokkal csökkent, és az sem könnyítette horgászatunkat, hogy óránként kisebb-nagyobb zivatarok érkeztek a tó fölé. Harcsázni indultunk Koós Feri barátunk remekével, a 280 cm hosszú új Banax Koós Senso Spin bottal, és a hozzá illő Banax SI1300 orsóval melyre magas szakítószilárdságú, elnyűhetetlen Sufix Matrix Pro zsinór került. Szerintünk remek párosítás, hiszen az IM12-es anyagból készült bot, melynek teljes hosszát kevlárszál merevíti, kimagaslóan erős, amelyhez dukál ez a csupa fém orsó, melynek nemcsak fékrendszere különleges, de a zsinórt is úgy rakja fel, ahogy a nagykönyvben meg van írva!

Koós Senso Spin bot, Banax SI1300 orsó, Sufix Matrix Pro zsinór - kapitális harcsa méltó ellenfelének szántuk, de csak „ovis” süllő jött helyette. Esélye sem volt! Sebaj, „aki a kicsit nem becsüli…”

Felvonultattuk a teljes harcsafogó műcsalis készletünket a népszerű Predatektől a legújabb Salmo csodákig. Hajnali ötkor kezdtünk, de ez a harcsákat nem hozta lázba, még csak rávágásunk sem volt órákon át. Nem úgy a süllők, melyek közül már fél hatkor szákban volt egy hat kiló körüli gyönyörű példány, amelynek átmeneti vesztét egy mélyre törő Hornet wobbler okozta.

Ezért már megérte dacolni az elemekkel! 6 kilós süllő, Roland barátomnak eddig a legnagyobb
A Salmo Hornet új színekben is elérhető

Már magasan járt a nap, amikor végre erős rávágás akasztotta meg a fekete-sárga Predatek Jindivik wobblert. Rövid fárasztás után a parton volt a kb. 5,5 kg-os harcsa, mely sajnos nem tette próbára az új botot. A viharos szélben nem volt egyszerű a horgászat. Számos, harcsafogásra kiváló wobblert kipróbáltunk, a Predatek Jindivik mellett az szólt, hogy a viharos szél ellenére is nagyokat tudtunk dobni vele, valamint az a különleges mozgás, amely speciális hidrodinamikai kialakításának köszönhető felkeltette a harcsa érdeklődését. Valljuk be férfiasan, mind a süllőt, mind a harcsát simán kitekertük. Ezek a halak igen mutatósak voltak, de nem tartoztak abba a súlycsoportba, amire ezt a botot kifejlesztették! Reméljük, hogy idővel lesz alkalmunk e remek pergetőbot méltó ellenféllel való kipróbálására.

Délutánra a napsütéssel együtt megérkezett a „becsület-harcsa” is. A fenéken „kapirgáló” Predatek Jindivik okozta vesztét. Természetesen a fotó után amnesztiában részesítettük és visszahelyeztük a tóba az 5,5 kilós bajuszost

TIPP!

Kezd twisterrel és érzékeny bottal a horgászatot, a mederfenéken vezetve megtalálhatod a töréseket, akadókat, itt nagy eséllyel számíthatsz halra. A tartások gyakran a befolyóknál (1; 2) található mélyedésekben (3; 4) találhatók. Ha megtaláltad a megfelelő helyet, akkor érdemes a wobblerrel kissé „megkaparni” a mederfeneket (5). Ahogy leért a csali (a botspicc mozgása ilyenkor megváltozik) állj meg, engedd, hogy a csali felfelé emelkedjen (6).

Dobálj legyezőszerűen és törekedj arra, hogy a vízoszlop minél nagyobb szeletét fürkészd át a műcsalival!