Horgászkarácsony 2023

Sipos Gábor 2023-12-24
Tavaly karácsonyi írásom elsősorban a horgászat szeretetéről szólt, valamint arról, hogy mit adott nekem, nekünk ez a remek szabadidős tevékenység. Azóta eltelt egy év, és a megannyi vízparton töltött nap sok új élménnyel örvendeztetett meg, azonban most nem ezekről szeretnék beszámolni. Ez az írás sokkal inkább arról szól, hogy ez idő alatt mit tanultam. No, nem a pecáról! Sokkal inkább arról, ami a horgászaton túlmutat. Az emberségről és – sajnálatos módon – ennek egyre gyakrabban előforduló hiányáról. Mivel karácsony van, úgy gondolom, hogy az ilyen mélységű téma is belefér, és nem veszitek rossz néven.

Horgászkarácsony

Sipos Gábor 2022-12-24
A karácsony és az év vége nemcsak a jól megérdemelt pihenést hozza magával, de valahogy ilyenkor érzelmesebbé is válik az ember. Akaratlanul is elgondolkodik, hogy merre is tart az élete, és mi az, amit anno az év ugyanezen időszakában gyerekként gondolt, mit tervezgetett, mire számított, és ebből mi maradt meg? Mi az, ami még most is elkíséri, mikor már a nagybetűs élet által elé gördített akadályokon csetlik-botlik? Biztos vagyok benne, hogy akik e sorokat olvassák, nekik az egyik kapaszkodó, az egyik mankó a horgászat. Ez az a szenvedély, amely révén még meglett emberként is ugyanazt éljük át, mint kisgyermekként.
Videóval

Hogyan csináljunk kedvet gyermekeinknek a horgászathoz?

Döme Gábor 2022-07-08
Kimondva vagy kimondatlanul, biztos, hogy a legtöbb szülő szeretné, ha gyermeke az általa fontosnak tartott munkában (vállalkozásban) vagy éppen kedvenc hobbijában követné őt.

„Tanítsd meg a gyermekeidet horgászni így nem lesz pénzük drogra és italra”

Halengár Zoltán 2018-12-26
Ezt a mondást a Haldorádó Pontyhorgász Napokon hallottam, és nagyon megtetszett. Nem vagyok, profi horgász, egy vagyok csupán a több ezer átlagos (amatőr) horgász közül, de úgy érzem, hogy van mit átadnom a fiamnak. Hisz nincs is annál nagyobb öröm, mint amikor apa és fia együtt horgászik. Kisfiammal, Bendegúzzal egy két nap horgászatot terveztünk egyhetes eltolással, így megcéloztunk két szombatot áprilisban. Bendi karácsonyra kapott egy igazi „tekerős botot”, ép ideje volt kipróbálni. Nekivágtunk hát ennek a közös kalandnak: majd meglátjuk, mennyire lesz sikeres, és hogy ki kitől és mit tanul.

Egy nap, amikor nem te és nem is a halak a fontosak

Katona István 2016-11-08
Pedig fontosak, csak most nem az a kérdés, hogy hogyan és mivel (hiszen itt és most, azt már tudnod kell, Apa!), hanem hogy kinek! Nem vagyok novellista, vagy legalábbis nem gondolom magam annak, de ilyenkor nekem is máshogy dobog a szívem és én is máshogy készülök arra a napra. A „Fiammal” megyek horgászni!

Ha nyár, akkor HOFESZ gyermek horgásztábor!

Nagy Csaba 2016-05-14
2015-ben már 12. alkalommal szervezte meg és bonyolította sikeresen a Horgászegyesületek Fejér Megyei Szövetsége (HOFESZ) nyári gyermektáborát. Tavaly minden korábbi rekordot megdöntve, összesen több mint 160 gyermek vett részt a táborban. 4 x 1 hetes turnusokban váltották egymást. A felemelő hírt Nagy Attila, a szövetség elnöke közölte. 2016-ra 200 gyermek táboroztatása a cél, ami az eddigi tendencia alapján reálisnak tűnik. 2015-ben fontos mérföldkőhöz érkezett a tábor. Összefogással és támogatásokkal elkészült egy részben zárt közösségi helyiség, amely a gyermekek állandó védelmét szolgálja és egyben a bázisukká is vált. Itt zajlanak a különféle előadások és vetélkedők. Itt találnak menedéket a táborozók a szikrázó napfény elől, emellett alkalmas a napi háromszori étkezés helyszínének.

Magányos horgászat?

Békes Norbert 2016-01-09
Horgászni sokan, sokféleképpen szeretnek. Talán a legtöbben magányosan, mint Chuck Norris a híres akciófilmben. Vagyis ő nem horgászott, de egyedül, magányosan oldotta meg a nagyon gonosz ellenfelek ártalmatlanná tételét. James Bond is magányos ügynökként állt bosszút barátjáért. Ők biztosan egyedül, magányosan horgásznának. Vannak azonban, akik barátjukkal vagy párjukkal kettesben veszik üldözőbe a halakat. Vannak, akik kisebb társaságban élvezik a vízpart és a halak által kínált kikapcsolódási lehetőségeket. Szerencsére sokan, sokféleképpen horgászhatunk. Nem kell egy sémát követnünk, nem kell egyfajta módszert elfogadnunk. Sokszínű, változatos, érdekes világunkban mindenki megtalálhatja a lehetőséget, eldöntheti, hogy kivel vagy kikkel és miként tölti el szabadidejét a vizek partján. Testvéreim leggyakrabban a családunkkal horgászunk.

A IV. Zempléni Gyermekhorgász Verseny eseményei

Haldorádó Team 2015-05-23
2015. május 15-én negyedik alkalommal hívtuk meg a környező települések gyermekhorgászait Erdőbényére, a csodálatos zempléni hegyek között megbújó Meszesmajor Horgásztóra. Ezen alkalommal már nemcsak a megszokott 5 község (Bodrogolaszi, Olaszliszka, Szegilong, Tolcsva, Vámosújfalu), hanem Erdőbénye és Sárospatak is képviseltette magát a közel 50 résztvevőt átkaroló versenyen.

Minden jó, ha a vége jó!

Kaufmann Domonkos 2014-09-12
Van az a fajta/féle horgászat, amin több célt tűzünk ki magunk elé, amit persze sokkal nehezebb véghezvinni, mint egy-két hasonlóan elhatározott dolgot. Ehhez viszont nem elég csak az, hogy mi igyekezünk és akarunk, hanem ebbe bizony a természetnek is van beleszólása. Egy nem várt front, kellemetlen időjárás és minden olyan apróságnak tűnő dolog keresztbe tehet a horgászatunknak, amit talán mi észre sem veszünk, de a halak igenis érzékenyek rá. Ilyenkor örülünk, ha egyáltalán kapásig el tudunk jutni…

Gyere velünk horgászni!

Nagy Csaba 2014-08-22
Székesfehérváron és környékén a gyermekek között nagy népszerűségnek örvend a 11 éve futó gyermek napközis horgásztábor. Az 1 hetes turnusokban a résztvevők gyakorlati oktatások mellett szakmai előadásokat, bemutatókat hallhatnak. Megismerkedhetnek különféle horgászmódszerekkel, praktikákkal. Megtanulják a tilalmi időszakok rendjét, a méretkorlátozásokat, a szerelék- és horogkötést. Bemutatják nekik Magyarország halait, köztük a védett halfajokat. Találkozhatnak tapasztalt verseny- és hobbi horgászokkal, teszthorgászokkal.

Gyerekek, horgásszunk együtt! - Horgászik az osztály

Döme Gábor 2013-08-19
Egy nem hétköznapi felkérést kaptam a közelmúltban. Az ötletgazda részben Vanessza lányom, illetve osztálytársai voltak. Kitalálták, hogy horgászni szeretnének velem, közösen. Ilyen felkérésre nem lehetett nemet mondani, így úgy döntöttünk, hogy egy szülői értekezleten meghívjuk az osztályt egy közös horgászatra. Gondoltam, biztosan lesz vagy 6-8 gyerkőc, aki szívesen kijön a vízpartra a halakat kergetni. Akkor lepődtem meg igazán, amikor befutottak a visszajelzések, hogy „igen, én is szeretnék horgászni” és ezen visszajelzések száma elérte a 34-et! Hogy hogyan lett a 26 fős osztályból 34 horgász?

Élni szép, élni jó, Benta partján ringatózik a kishajó…

Kovács Gábor 2013-05-04
Hogy miért lett ez az írás címe? A válasz nagyon egyszerű. Mert élni valóban szép és jó, és csak a természet közelében, tóparton lehet az ember igazán részese egy olyan csodálatos világnak, aminek erői emberfelettiek, álomszerűek, és aminek semmihez sem fogható élményvilágába tényleg csak elvonatkoztatva, képzeletbeli kishajónkon juthatunk el…

Gyerekek, horgásszunk együtt! - A három ifjú reménység

Döme Gábor 2012-10-29
A „Gyerekek, horgásszunk együtt!” filmsorozat első részében egy felhívással fordultam a nézőkhöz, pontosabban a gyermekekhez. Az volt a kérésem, hogy küldjék el bemutatkozó anyagukat és én kiválasztom közülük a három legígéretesebbet. Közel 100 pályamű közül Zergi Dániel, Tátosi András és Nagy Soma pályázata tetszett a legjobban, ők nyertek lehetőséget arra, hogy együtt horgásszunk.

Gyerekek, horgásszunk együtt! - A pályázat harmadik helyezettje - Nagy Soma

Döme Gábor 2012-08-22
Ez év június első napjaiban jelent meg felhívásunk „Gyerekek, horgásszunk együtt!” címmel. Legnagyobb örömünkre a kiírásra több mint 100 pályázat érkezett be. A sok szép pályamű és bemutatkozó írás közül több tucatnyit is ki tudtam volna választani, akikkel örömmel horgásznék, de dönteni kellett. Harmadikként Nagy Soma pályázati anyagát választottam.

Gyerekek, horgásszunk együtt! - A pályázat második helyezettje - Tátosi András

Döme Gábor 2012-08-15
Ez év június első napjaiban jelent meg felhívásunk „Gyerekek, horgásszunk együtt!” címmel. Legnagyobb örömünkre a kiírásra több mint 100 pályázat érkezett be. A sok szép pályamű és bemutatkozó írás közül több tucatnyit is ki tudtam volna választani, akikkel örömmel horgásznék, mégis dönteni kellett… Másodiknak Tátosi András pályázatát választottam.

Gyerekek, horgásszunk együtt! - A pályázat első helyezettje - Zergi Dániel

Döme Gábor 2012-07-27
Ez év június első napjaiban jelent meg felhívásunk „Gyerekek, horgásszunk együtt!” címmel. Legnagyobb örömünkre a kiírásra több mint 100 pályázat érkezett be. Nagyon sok szép pályamű és bemutatkozó írás érkezett, melyek közül több tucatnyit is ki tudtam volna választani, akikkel örömmel horgásznék, mégis dönteni kellett. Következzen az a pályázat, ami talán a legjobban tetszett…

Gyerekek, horgásszunk együtt! - Családi program a vízparton

Döme Gábor 2012-06-04
A megszokottól eltérő módon most nem egy hagyományos horgászfilm elkészítésére vállalkoztunk. Végre itt a nyár, itt a jó idő, amely horgászatra csábít. De most nem egyedül, hanem kis családommal együtt horgásztam. Ennek a filmnek nem titkolt célja, hogy kedvet csináljunk a horgászathoz, főként a gyermekeknek. De ehhez elsőként a szülőket kell meggyőznünk, hogy magukkal vigyék a család többi tagját is a vízpartra. Ebben az írásban és kisfilmben számos tanáccsal és ötlettel szeretnénk szolgálni, hogy végül az a nap, amelyet a család együtt tölt el a vízparton egy felejthetetlen élmény, ne pedig rémálom legyen. Biztosra veszem, hogy sok érdekes dologra derül fény!

A csend, a béke, és a nyugalom szigete

Harter Mihály 2012-02-21
Gondolatban már temettem a telet, mikor egyetlen hétvége alatt közel negyven centiméter vastagságú fehér paplan takarta be a tájat. Ebben a zord időben nem szívesen mozdul ki az ember, amennyiben az nem feltétlenül szükséges. Az ablaküvegen keresztül nézem a hóesést és közben felelevenedik bennem egy számomra igen kedves tavaly nyári emlék, amit most megosztanék veletek.

Női rovat, nem csak nőknek!

Szabó-Petró Henriett 2010-04-15
Horgászfeleségek tipikus életét éltem, vagyis jó időben én is mentem „horgászni”, ami tulajdonképpen a jókora alvásokból, evésekből, olvasgatásból, esetleg napozgatásból állt. Rossz idő esetén otthon tartottam a frontot és egyáltalán nem értettem, mit lehet élvezni azon, hogy szélben, esőben, hóban, fagyban az ember ül a vízparton. Visszagondolva - és most nagyon őszinte leszek - azt hiszem, sokszor előfordult velem is, hogy meggyanúsítottam a párom, nem szívesen tölti velem a szabad hétvégéket, azért ázik, fázik a botja mellett. Egyébként ezzel a jellemző női reakcióval a mai napig sokszor találkozom, és pont ezért szeretném elmesélni, hogyan váltam a horgászat rabjává, hátha másoknál is megoldja a problémát.

Három generáció egy vidám napja

Simon Szelina Erika 2009-08-19
A gyerekek nagyon várták, hogy az idén is eltölthessenek néhány napot a Nagyszülőknél a vakáció ideje alatt. Mami és Papi vadászok. Kislányként engem is kivittek magukkal esténként a lesre és meséltek. Tőlük tanultam meg az időjárásra vonatkozó alapigazságokat, a vad és a madarak szokásait, valamint a természet szeretetét. Mindig nyugodt szívvel hagyjuk náluk csemetéinket, hogy nekik is átadhassák azóta is gyarapodó ismereteiket. Horgászni viszont nem járnak. Megígértük ezért nekik, hogy amikor a gyerekekért jövünk, kirándulunk egyet a közeli horgászvíz partjára. Lássuk, hogy telt az a vidám nap, hogyan horgásztak a vadászok!

Nyár, peca, gyerekek

Harter Mihály 2009-08-18
Itt a nyár, iskolaszünet, bölcsődeszünet, csak a meló nem szünetel, amit nem is bánok. Egy dolgot viszont nagyon nehéz így nyáron összeegyeztetni: a szabadságolást úgy, hogy az mindenkinek, még a „főnöknek” is jó legyen. Természetesen a háromhetes bölcsőde szünet ideje alatt ez nekünk nem sikerült, így aztán gondoltam egy merészet, és a 13 éves fiammal, valamint a közel három éves lányommal nekivágtam egy egyhetes horgásztúrának.

A kihívások hava

Simon Szelina Erika 2009-05-23
Szeszélyes április… Hallottuk már gyerekként is sokszor. Számunkra az időjárás változékonyságán túl valóban olyan sűrű, programokkal tarkított volt a tavasz második hava, hogy alig vártuk, megpihenhessünk egy kicsit. A gyerekek lázasan készülődtek egy - már rég előkészített - kétnapos táncversenyre, mi pedig ugyanazon időpontban egy pihentető, szép fogásokat hozó horgászatra. A gyerekek nélkül horgászni? Ez a felállás teljesen új volt számunkra. De nem láncolhatjuk csemetéinket magunk és a horgászbotok mellé. Engednünk kell, hogy más területen is kipróbálhassák magukat. Lássuk, ki hogy állt helyt saját színpadán!

Hááát… Az úgy volt… avagy 3 nap a Derítőn

Váradi Ferenc 2009-05-05
Sziasztok! Azoknak, akik még nem ismernek, bemutatkozom: a nevem Váradi Ferenc (zerocool), első cikkes Haldorádó „tag”. Magamról annyit, hogy 2 lánygyermekes apa vagyok. 15 éve sorolom magam a horgásztársadalomba, ezen belül 3-4 éve megrögzött bojlisként űzöm a pontyokat kisebb-nagyobb (de inkább kisebb) sikerrel. A munka, illetve a családi élet megtartása miatt évente 2-3 alkalomnál többször nem tudok elmenni többnapos túrákra. Az egynapos horgászatok alkalmával azonban a bojlizás valódi előnyei kiaknázhatatlanok. Az alább „elterülő” írás az idei első, 3 napos túra története, melyen most először a családom minden tagja részt vett.

Végre itt a tavasz!

Simon Szelina Erika 2009-04-07
A hosszas, fagyos napoknak köszönhetően az idei szezon kezdete jócskán kitolódott az elmúlt évhez képest… De mostanra elérkezett végre a várva várt tavasz! Örömünket még teljesebbé teszi a tudat, hogy ezekben a napokban vagyunk időben legtávolabb a következő tél didergető, szeles, fagyos, havas kiszolgáltatottságától. Bátran zárhatjuk magunk mögött hagyva otthonunk ajtaját és indulhatunk feltölteni lelkünk horgászkalandokra éhes, lemerült akkumulátorait.

Horgászik a család - Együtt a vízparton 2.rész

Simon Szelina Erika 2009-03-11
A nyári pecatúrák alapcsomagja a tavaszihoz képest csak tartalmában különbözik. Mennyiségében tökéletesen azonos vele. A legapróbb rés is kihasználásra kerül az autóban, a megfelelő mennyiségű szúnyogriasztó, naptej, különböző hatású tabletták és kötszer által. (Természetesen a halak részére is kéznél a sebfertőtlenítő!) Elmúlt évi első kiruccanásunk Palotásra vezetett, egy hétig élvezhettük a zavartalan nyugalmat…

Horgászik a család - Együtt a vízparton 1.rész

Simon Szelina Erika 2009-03-04
Kedves Horgászbarátaink! Szeretnénk bemutatkozni Nektek, elmesélni és megmutatni az elmúlt horgászszezon legemlékezetesebb fogásait, történeteit. Sokan ismertek már bennünket, hiszen szabadidőnk szinte egészét vízparton töltjük. Négyen vagyunk: Rubina, Xavér, Sanya és Szelina. Mindig történik velünk valami, amit szívesen megosztunk Veletek. A saját példánk, talán majd másoknak is ad olyan tippeket, tanácsokat, amely során nem csak apuka, hanem a család többi tagja is nagy örömmel megy majd horgászni. Mert ugye legtöbb családban a vita egyik lehetséges forrása, hogy „már megint horgászni fogsz…?!”. Ismerős ugye? Próbáljátok meg bevonni a család többi tagját is ebbe a nagyszerű sportba és garantáltan boldogan éltek, amíg meg nem haltok…:)
Termék katalógus

Haldorádó
Katalógus

Megjelent a Haldorádó 2024 termékkatalógus, lapozz bele!