• Bognár László barátom eddigi legszebb tiszatavi süllőjével
  • így ment el a nagy csuka
Fogás ideje: 2006-12-21 15:00:00
Kerület: 48 cm
Csali: villantó
Módszer: pergetés
A vízügyi hírekben olvastuk, hogy 22-én bezárják a tározó zsilipjeit, ezért az utolsó idei alkalmat megragadva kishalakkal és műcsalikkal megpakolva indultunk horgászni gyönyörű borult, de enyhe (2 fokos) csendes késő őszi időre emlékeztető télben. A víz 5 fokos volt. Reggeltől folyamatosan pergettünk, változtatgattuk a helyünket és a műcsalik mellett a kishalas úszós készségeket is egyfolytában sétáltattuk. A víz átláthatósága az előző napokban történt visszaduzzasztás és az élénkebb szél miatt meglehetősen rossz volt (kb. 25-30cm) ez egy kicsit elvette a hitünket és a halak étvágyát is, mert kapásunk egészen 10 óra 20-ig nem volt, amikor is egy kb. 100 cm-es 9-10 kg körüli csukát sikerült 10 perces fárasztás után a csónak mellé vezetni. A hal 5-ös körforgóra kapott és a kiemelés előtt a lipgripről szabadult el. Sajnos csak a videofelvétel maradt belőle. Szomorúan és bosszúsan folytattuk rendületlenül a pecát, de délután már a tározó egy nyíltabb részét vettük célba, ahol keményebb az aljzat és emiatt a víz tisztább maradt. Sajnos kapásunk itt sem volt egészen 15 óráig, amikor is Boci barátom Orcla villantóját egy csodálatos süllő kapta el. A ragadozó meglepően agresszíven védekezett és csak 7-8 perces fárasztás után adta meg magát. Ezúttal nem kísérleteztünk az ajakfogóval, hanem szépen megszákoltuk a ritka zömök felépítésű erőteljes állatot. Szépen búcsúztunk a Tisza-tó tározói területeitől, ahol sekélyebb részeken már beindult a jégtáblák képződése. Januárban talán majd lékről sikerül elkapnunk a nagy csukát is.