Rendezés

Haldorádó új termékek 2022

Döme Gábor 2022-01-22
Nagy tisztelettel köszöntök mindenkit a Haldorádó 2022. évi újdonságait bemutató írásunkban és filmünkben. Szerencsére bármilyen nehéz évet hagyunk is magunk mögött, mindig születik olyan különleges fogás, versenyeredmény vagy egyéb megtiszteltetés, amelyekre joggal lehetünk büszkék! Nekünk szerencsére ezek mindegyikéből jutott 2021-ben is! Lássuk hát ezeket!

Fagyos bányatavi pontyok az év első hónapján

Erdélyi Róbert 2022-01-21
Beköszöntöttek a mínuszok, és velük együtt elkezdődött az év első horgászata is. Szlovákiában, Felvidéken, azon belül is Feketenyéken vettem üldözőbe a kedvenceket. Amit a bányatóról tudni érdemes, hogy mintegy 6 hektáron terül el, brutális mélységekkel, ami elérheti akár a 15-18 métert is. Aki ismer engem, az tudja, hogy szeretem a vadvízi horgászatot és legfőképp a kihívásokat. A hőmérő a kora reggeli órákban helyenként -4,5 Celsius-fokot mutatott, így forró teával, meleg öltözettel vágtunk neki a kora reggeli túránknak.

Spinmad műcsali-különlegességek a Haldorádó kínálatában

Haldorádó Team 2022-01-20
Örömmel értesítjük a pergető horgászat szimpatizánsait, hogy újabb nagyszerű termékekkel bővítettük áruházunk kínálatát, mégpedig a neves Spinmad cég speciális műcsalikreációival! A horgászokat egy fiatal és energikus lengyel csapat által megálmodott műcsali paletta várja, melynek tagjai okkal vívták ki a bizalmunkat, mivel egytől egyik igényes, minőségi munka testesül meg bennük és nem utolsósorban rendkívül fogósak! Kattints az írásra és ismerkedj meg velük Te is!

Süllőszagú őszi esték

Bottyán Marián 2022-01-19
Kopaszodó fák, elnyúló éjszakák, fagyos hajnalok, egyre ritkább sárkányok, napközben a szorgos csalihalfogás, ám minden estében ott a bukás. A jó öreg Zsitva gyakran mostoha, mégis villant olykor egy szép fogast. Megtanultam a leckét, tudom a megoldást, gyakorolni kell a végtelen kitartást.

Téli ruhaválasztási tanácsadó 3. rész – Kesztyű, zokni, sapka

Haldorádó Team 2022-01-18
Mint azt az előző részekben láthattuk, télen a jó minőségű thermo ruházat és a meleg lábbeli szerepe meghatározó, és valószínűleg nem árulunk el nagy titkot azzal sem, hogy először végtagjaink és a fejünk kezd el fázni, ha nem védjük megfelelően. Épp ezért legalább ennyire fontos szerep jut a kesztyűnek, a zokninak és a sapkának is. Nézzük hát, milyen kiegészítők közül válogathatunk!

Pergetés hóban-fagyban, gödörről gödörre

Energo Team 2022-01-17
Beütöttek a kemény mínuszok, és a pergetéseim száma is negatív tartományba fordult. Az eddig ismertnek vélt haltartó helyek is napok óta üresnek bizonyulnak. Újra útnak is indultam és elkezdtem helyeket keresni. Ezt a legjobb még világosban megtenni. A természetes fénynél megfigyelhetjük a partszéli medertöréseket, púpokat, padkákat és végül, de talán a legfontosabbakat: a kishal-rajokat!

Téli ruhaválasztási tanácsadó 2. rész – Alsóruházat és thermoruha

Haldorádó Team 2022-01-16
Mindenki tudja, hogy télen fontos a réteges öltözködés, viszont azt már sajnos annál kevesebben tudják, hogy a megfelelő minőségű ruházat nélkül „mit sem ér” ez a több réteg. Ruhaválasztási tanácsadó írásunk első részében a csizmákról és a bakancsokról esett szó – ahol a témát részletesen körüljárva kiderült, hogy mely körülményekre kinek melyik lábbelit ajánljuk –, most pedig következzenek az alsóruházatok és thermoruhák, valamint a közöttük található polár felsők!

Szilveszteri pontyok

Rokolya Péter 2022-01-15
Az időjárás-előrejelzés télhez képest enyhe időt jósolt egy erőteljes felmelegedéssel, így nem volt kérdés, ki kellett használni ezt a ritka alkalmat, és barátaimmal áthorgászni magunkat az óévből az újévbe. Erre tökéletes lehetőség nyílt a Dunavarsány határában elterülő egyesületi vízen, a Petőfi-tavon. Tartsatok velünk erre a különös szilveszterre!
Videóval

Téli ruhaválasztási tanácsadó 1. rész – Bakancs vagy csizma?

Haldorádó Team 2022-01-14
A téli horgászatok alkalmával egyáltalán nem mindegy, hogy milyen lábbeli mellett dönt a horgász. Egy rosszul megválasztott csizma vagy bakancs bizony igencsak el tudja venni a kedvét az embernek attól, hogy kedvenc hobbijának hódoljon a téli hónapokban. Mi most – a teljesség igénye nélkül – összegyűjtöttük egy írásba azokat a csizmákat és bakancsokat, melyeket mi is bátran merünk ajánlani a horgászok részére.

Hideg vízi pontyhorgászat feederrel 23. rész – Januári pontyok

Döme Gábor 2022-01-13
Január van, a tél közepén járunk, és tél tábornok bekeményített. Nappal sem enged a szorításából és a környékünkön található összes tó felszínét vastag jégpáncéllal fedte be. De bármilyen hihetetlenül is hangzik, van az országban néhány olyan mély vizű bányató, amelyek még nem fagytak be, és most is meghorgászhatók!

Gumihalakkal a csukák nyomában

Fehér Boga Pál 2022-01-12
A lehűlő vizekben napról napra egyre aktívabbak a csukák. Megfelelő időben és helyen, a megfelelő módszerekkel és csalikkal igazán feledhetetlen élményekre tehetünk szert. Úgy gondolom, hogy egy őszi eseménydús csukapergetést minden horgásznak át kell élnie. Ennek külön szépsége, hogy csupán egy botra, egy táskára, valamint néhány szabad órára van szükségünk, és indulhatunk is a krokodilok nyomába. Az elmúlt évek alatt számtalan különböző csalit kipróbálva bátran állíthatom, hogy a legeredményesebb csukázó technika a gumihalas pergetés.

Az orsókarbantartás alapjai 2. rész

Járfás Dávid 2022-01-11
Sorozatom második részében az orsók belső szerkezetének felépítéséről, tisztításáról és karbantartásáról lesz szó. Egyes típusok igen komoly műszaki tartalommal rendelkeznek, rengeteg alkatrészből állnak, ezért bizonyos esetekben érdemes szakszervizhez fordulni!

Egy őszi Villantós pontyozás története

Bodnár Zsolt 2022-01-10
Az igazat megvallva a cím elsőre talán kattintás vadászatnak tűnhet, mégsem az! Az ősz egy kifejezetten ragadozó halas szezon, azonban nem céltudatosan pontyra szokás ezt művelni, pláne nem villantó csalikkal. Én sem tettem így, ugyanis egy kellemesnek ígérkező október végi napon a Villantó Horgásztó halait vettem ezúttal üldözőbe, nem kevés sikerrel.

Megjelent a Magyar Horgász 2022. januári száma

Magyar Horgász 2022-01-09
Örömmel adunk hírt a HALDORÁDÓ horgászportál látogatóinak a Magyar Horgász legújabb számáról. Már az újságárusoknál a Magyar Horgász januári száma!

Vadvízi kalandok 48. rész – 12 hónap a Dunán 1. rész – januártól áprilisig

Döme Gábor 2022-01-08
Nagy „szerelmem” a Duna. Régi vágyam volt, hogy egy profi horgász szemével mutathassam be a rendkívül szeszélyes folyó életét, végigkísérve annak életét, változását az ÉV MINDEN HÓNAPJÁBAN. 2021-ben (is) nagyon sok időt töltöttem az öreg folyón, így született meg a 12 hónap a Dunán c. új filmsorozatom.

Téli BlendeX method az ivacsi Haldorádó-tavon

Holler Imre 2022-01-07
Az esztendő talán utolsó jégmentes időszakát kihasználva egy olyan vízterületre látogattam el, ahová több mint két évtized után térhettem vissza. Ifjúsági horgászként szerzett élményeim helyszíne az évek alatt alaposan megváltozott, azonban nagy reményekkel és boldogan foglaltam el horgászhelyemet a vízparton. December végén, az erősen lehűlt vízben, gyakorlatilag mindenféle helyismeret nélkül vágtam neki a horgászatnak...

Feeder fortélyok hideg vízi horgászatokhoz

Bugyinszki Gábor 2022-01-06
A hideg vízi horgászataimat mindig kiemelt figyelemmel, alapossággal tervezem meg, legyen szó bármilyen jellegű vízterületről. Ebben az időszakban tényleg minden az apró részleteken múlik, éppen ezért érdemes a horgászatunk minden – jelentéktelennek tűnő – komponensét (is) a hideg vízi körülményekhez igazítani. Ebben az írásban olyan technikákat, csalogatóanyagokat, kosártípusokat mutatok be, amelyek használatával a leghidegebb időszakban sem kell lemondanunk a halfogás öröméről…

Horgászbottisztítás és -karbantartás lépésről lépésre

Holler Imre 2022-01-05
Érdemes volt az idei fagyos napokat is kihasználni és az otthon melegében elvégezni a botjaim tisztítását. Az első részben az orsótisztítás műveleteit ismertettem lépésről lépésre, most pedig a horgászbotok kerültek napirendre. Szánjatok rá ti is egy kis időt, és higgyétek el, a szezon kezdetén a botjaink hálásak lesznek mindenért!

Az orsókarbantartás alapjai 1. rész

Járfás Dávid 2022-01-04
A mai, modern orsók komoly szerkezetek, jóval több alkatrészből állnak, mint régebbi társaik. Legyen szó olcsóbb vagy drágább tekerőről, mindegyik csak akkor szolgálja hűen és sokáig tulajdonosát, ha időnként karbantartásban részesül. A szakszervizekben precízen elvégzik a munkálatokat, mégis egyre többen próbálkoznak meg az orsójuk karbantartásával otthonuk kényelmében. Akik rendelkeznek elég tapasztalattal, azoknak aligha okoz gondot ez a feladat, azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy nem mindegyik megoldás tesz jót ezeknek a precíz szerkezeteknek!

Téli merengő 2. rész – Élménypeca a csatornán

Bottyán Marián 2022-01-03
A hideg és zord januárban sikerült néhány keszeget és pontyot kivarázsolnom az egyesületi tóból. Embert próbáló időjárás ide vagy oda, csak nem nyughattam, nagy késztetést éreztem, hogy valamirevaló eredményt érjek el egy vadabb jellegű vízterületen is, nagy kedvencemen, a Zsitván.

A 2021. év legszebb fogásai 2. rész – egyéb halak – Szavazz az év fogására!

Haldorádó Team 2022-01-02
Ma a Fogási naplónkból a 2021. évi „egyéb” halak közül válogatott fogásokat mutatjuk be. Kérésünk ugyanaz, mint tegnap: nézzétek meg e halakat és megfogásuk körülményeit, majd válasszatok! Szavazzatok arra a horgászra és fogására, akinek szívesen átnyújtanátok a „2021. év fogása – egyéb hal kategóriában” díjat! Válasszuk ki az év fogását!

A 2021. év legszebb fogásai 1. rész – nemes halak – Szavazz az év fogására!

Haldorádó Team 2022-01-01
Szokás szerint áttekintettük a Fogási napló tavaly összegyűlt bejegyzéseit, hogy kiválasszuk a legszebbnek tartható fogásokat. Szavazásra biztatjuk olvasóinkat: válasszátok ki a jelöltek listájából a nektek leginkább tetsző halakat, fogásokat! A „legszebb fogás” címet látogatóink választása alapján kaphatja majd meg az egyik jelölt. Ma a „nemes” hal kategóriára kerül sor, holnap pedig az „egyéb” halak válogatott fogásaira lehet majd szavazni. Nézzétek meg és szavazzatok arra, ami számotokra a legszebb!

Mi se mindig vagyunk normálisak, avagy Haldorádó bakiparádé 2021

Haldorádó Team 2021-12-31
2021 vége… csak úgy repül az idő! Így, év végére egy kis mosolyt csalnánk az arcokra a 2021-es bakiválogatással!

Etetőkosár módosítási praktikák 3. rész

Járfás Dávid 2021-12-30
Az etetőkosár módosítási praktikák című sorozatom első és második részében a drótos, a bordás és a method feederkosarak átalakításával ismerkedhettek meg a kedves olvasók. Ahogy telik az idő, úgy találkozunk újabb és újabb termékekkel, majd ezek közül néhány hamar a kedvencünkké válik. Ha időm engedi, mindig barkácsolok valamit, hiszen szeretem saját igényeimnek megfelelően átalakítani az etetőkosarakat. A mostani írásomban új ötleteket és praktikákat szeretnék megosztani a kísérletező kedvű horgászokkal.

Téli merengő 1. rész – Egyesületi tavak varázsa

Bottyán Marián 2021-12-29
Gyakran hangzik el, hogy az enyhe télnek meglesz a böjtje, azonban nekünk, horgászoknak megannyi eséllyel is kecsegtet, ami a halfogást illeti, hiszen vizeink nagy részét egyáltalán nem, vagy pedig csak részlegesen borítja jégtakaró.

Őszi nagy pontyok bűvöletében 2. rész

Putz Tamás 2021-12-28
A tegnapi első részben végigkövethettétek a 24 órás őszi pontyos túrám félidejét és megmutattam a használt felszereléseket, etetési praktikákat. Ahogy ígértem, ma következik a folytatás és együtt vághatunk bele az éjszakai horgászatba, valamint megismerkedhettek a leghatékonyabban működő csalikkal, csalizási módszerekkel is, melyekkel ezúttal eredményes voltam. Érdekességekből most sem lesz hiány, klikk az írásra!

Őszi nagy pontyok bűvöletében 1. rész

Putz Tamás 2021-12-27
A pontyhorgászok legjobban várt időszaka az ősz, aminek a miértje elsősorban abban rejlik, hogy a termetes bajszosok ez idő tájt csalhatók horogra a legeredményesebben. Az már csak édes ráadás, hogy mennyi sajátosságot, egyedi szépséget is hordoz az év e periódusa, ami minden vízparton töltött percben körülvesz bennünket. Bár a hideg éjszakák, a didergős, párás hajnalok meg tudják nehezíteni a hosszabb pontyos kalandokat, egyre több feederhorgász szán akár több napot a nagyponty-horgászatra ilyenkor is. Magam is így vagyok ezzel, ha egy jó horgászat van kilátásban, nem igazán érdekelnek a körülmények, a lényeg, hogy esélyt adjunk az élményeknek! Nos, ezúttal egy olyan késő őszi, 24 órás kirándulásra invitállak benneteket, ahol a fő cél a nagy pontyok horogra csábítása volt. Tartsatok velem, és megmutatom, mire érdemes figyelni, hogy ez a cél elérhető legyen!

Vadvízi kalandok 47. rész – 4 évszak horgászbottal a Tisza-tavon – NYÁR

Döme Gábor 2021-12-25
A Tisza-tó a Balaton után hazánk második legnagyobb állóvize, de kétségkívül a legváltozatosabb és legvadregényesebb! Egyetlen hazai vízterületünk sem kínál annyi fajta horgászati lehetőséget, mint ez a különleges TÓ. Számos olyan módszer van, amely sehol máshol nem fellelhető, nem művelhető, csak itt! Ami itt még szokványos, az máshol már régen eltűnt… Egy igazi KINCS, egy hungarikum, vagy inkább „tiszatavikum”!

Téli mese

Polyák Csaba 2021-12-24
A nagy hegy magányosan állt. Körülötte csak apró, siheder ormok magasodtak, velük nem sok közös téma akadt. Szürke bazalt homlokát az idő már rég barázdássá tette, és az oldalát is leborotválta már rég az idő s az ember. Egy aprócska fenyőcsoport tartotta még magát, dacolt a széllel, hóval évtizedek óta. A hegy szerette ezt a kis társaságot, mert tavasszal és nyáron, de még időnként ilyenkor, télen is madarak hangoskodtak a ritkás fenyőágak között. A völgyben egy kis tó tartott tükröt a hegynek, aki tiszta időben élvezettel nézegette önmagát a kisimult víztükörben…
Termék katalógus

Haldorádó
Katalógus

Megjelent a Haldorádó 2022 termékkatalógus, lapozz bele!