• Afrikaim
Hossz: 65 cm
Csali: giliszta
Módszer: fenekező
Már napok óta készülök erre a horgászatra, sőt. már aludni is alig tudtam :), és ma reggel boldogan ébredtem, hogy VÉGRE ELÉRKEZETT A PECA NAPJA! Jó idejében elindultunk, fél 7 körül már kinn is voltunk a parton. Először pontyra horgásztam, az etetőanyag a következő volt: Maros mix Extra Feeder 1 kg Maros mix XXL magmix 0,3 kg Maros mix főtt búza 0,2 kg A csali pedig kukorica, csonti, giliszta variációi voltak. Eleinte jött egy-egy kapás, és a legmegdöbbentőbb az volt, hogy a kifogott halak 20-30 dekás pontyok voltak! Kárász szinte alig jött! Mivel ez egy viszonylag új tó, biztos hogy nem itt keltek ki, hanem így lettek telepítve. DE ki képes telepíteni ekkor pontyokat?! Egyre melegebb lett, és a tavon még senki nem fogott pontyot. (na, jó, csak mi horgásztunk a tavon :) Fél egy környékén tört meg a jég, amikor is öcsém véletlenül vízben hagyott spiccbotja elindult a víz felé. A zsákmány egy közel kilós méretű ponty volt :), mindenesetre 0,10-es monofillel, nem lehetett egyszerű. Ezután is egy-egy kárász, vagy kisponty jött csupán. Ekkor találta ki Jancsi bácsi ( ő a nagybátyám, vele mentünk horgászni ), hogy menjünk át az afrikai harcsás tóra, ott hátha fogunk valamit! és bár a kifogottat kötelező haza kell vinni ő úgyis szereti a halat! Szóval áttelepülünk az afrikais tóra. Még át sem szereltem teljesen a botomat, amikor nagybátyám mondta hogy nyugodtan dobjam, be az ő PONTYOS fenekezőjét gilisztával csalizva, mert AZ IS JÓ LESZ, és ha kapás van, akkor húzzam ki én, mert neki most nincs kedve hozzá. :) Kicsit meglepődtem, de bedobtam a pontyra felszerelt fenekezőt, de mivel az összes bottartó, kapásjelző az előző helyen volt, visszamentem érte. Nem telt két percbe, éppen visszaértem a kapásjelzőkkel, és bottartó villákkal, mikor látom hogy az ideiglenesen padnak támasztott bot bólint egy hatalmasat! Nagyot bevágtam, és elkezdődött a fárasztás! 10 percig tartott nagyjából, a harcsa hősiesen védekezett, de végül megadta magát. Öcsém segédkezett a szákolásban. Mivel nagybátyám két harcsát szeretett volna, és nagylelkűen felajánlotta, hogy mi foghassuk ki, így öcsém következett, aki úszóval próbálkozott. Neki sem kellett sokat várnia, kapása volt. Neki éppen egy kicsivel nagyobb, 3,5 kilós afrikai akadt a horgára. A nagy fárasztások után megjött a kedve Jancsi bácsinak is, és megállapodtunk, hogy ő még fog egy harmadikat is, és a három közül a legkisebbet elvisszük mi, a többit ő. A harcsa csak nagy sokára érkezett, de ez jóval nagyobb volt mint a mieink. 10 perc fárasztás után, amikorra a másik két harcsa már kint volt, addigra még meg sem pipáltatta a halat. Végül sajnos a nádas vetett véget a fárasztásnak, de ez az afrikai legalább 5 kilós lehetett! És bár pontyra készültünk, és pont azt nem fogtunk, de mégis élményekben gazdag volt a mai nap!