• Nagy nehezen, de kijött.
Fogás ideje: 2009-09-08 16:30:00
Hossz: 53 cm
Csali: kukorica (erjesztett)
Módszer: úszós ponty
Délután punnyadtunk, ezért úgy döntöttünk, kiugrunk kicsit pecálni, valamivel üssük el az időt. A kukoricánk elfogyott, ezért etetés nélkül, csak úgy üresbe ültünk le, bedobtuk a botokat és kész. Halban így nem igazán bíztunk, ennek ellenére 10 perc múlva beesett egy kilós kárász, amit hamarosan követett egy valamivel kisebb társa is. Volt egy óra csend, majd egy nagyon óvatos kapásra vághattam be. Az amur abban a pillanatban vágott egy jobbos kanyart egy bedőlt fa felé. Ahogy aláért, ugrott egyet és gyönyörű szépen átfűzte a zsinórt a faágak között. Legalább 20 percig próbáltam kifűzögetni, lerángatni a zsinórt, de nem sikerült. Lazára engedtem a féket, hogy hadd menjen kedvére, hátha kihúzza a zsinórt, de az se hozott sikert. Egyik havert, Krisztiánt beküldtem a fára, hogy próbálja meg letörni az ágat, de azt mondta, hogy a vékonyabb ágakat már nem éri el. Én erre leugattam, hogy ne legyen már ilyen szerencsétlen! Átadtam neki a botot, és bemásztam én is fára. Akkor láttam, hogy a vékonyabb ágakat valóban nem lehet elérni. :-) Találtunk a kocsiban egy metszőollót, azzal próbáltam nekiesni az ágaknak, de túl vastagok voltak. Bemásztam majdnem a fa végére, ekkor megláttam, hogy mit kellene még ott a halig lebontani, és inkább visszamentem a partra. Tanakodtunk, hogy mit kellene csinálni, és ekkor beugrott: a kocsiban van a pergetőbot! Megvártuk, hogy a hal a helyünk felé próbáljon elindulni. Mikor ez bejött, Krisztián kiengedte a féket, az amur megindult felénk, én pedig a pergetővel rádobtam a zsinórra. A hal már elég fáradt volt, a Rapalán már alig húzta átfelé a zsinórt, így ki tudtam terelni vele a partig, ahol a másik haver, Ádám megszákolta. Kb. ¾-ed órát szenvedtünk a hallal, ráadásul 3 emberes buli volt. Emlékezetes fogás marad. :-) Zsóti