• Az első
  • Elcsípte a gilit
  • A második is dagadt az ikrától
  • Mint egy karácsonyfadíszt
  • Amíg pecáztam, csajom lepihent. Még ágyat is talált :)
Fogás ideje: 2011-04-02 13:38:00
Hossz: 9 cm
Csali: giliszta
Módszer: úszós ponty
Medvehagymázással egybekötött kis túrára indultunk kora reggel. Miután letrappoltunk a hegyekben vagy 12 km-t, és medvehagymával is megszedtük magunkat, levonultunk a patakhoz enni-inni-pihenni. A patak mentén sétálva több helyen is láttunk apró halivadékokat. Gondoltam, ha ivadék van, akkor van valami horogérett is. A hátizsák szerencsére ritkán van kiürítve (néha durva dolgok is akadnak benne), és most is benne lapult egy kis minire csukható rövid teleszkópos bot. Gilisztát az erdőben nem kunszt szedni, így hamar be is lógathattam. Több helyen is próbálkoztam, de mindenhol csend fogadott, míg végül találtam egy kis kanyart, ahol mély(70-80 centis) víz volt. Egy nagy gyökér mellé engedve hirtelen eltűnt a kis úszó, és már tekerhettem is ki az első halat. Csak amikor kézbe vettem, jöhettem rá, hogy ez a hal nem csak aznap volt első, mivel fürge cselle volt! Hiába apróság, de eddig nemhogy nem fogtam, élőben nem is láttam soha ilyen halat. Nagyon boldog voltam, örömömben gyorsan fogtam még egyet. :) Ez a 49. halfaj, amivel találkoztam horgászataim során. Remélem, lassan kerekítek! :) Plusz egy kis érdekesség: Szeretek a hazai élővilágról, faunákról vizsgálatokat, tanulmányokat olvasgatni. Egyik ilyenből tudom, hogy a fürge cselle mecseki előfordulásáról a közelmúltig nem is tudtak. 1998-ban fedezték fel először ebben a patakban, és azóta se került elő más vízből. Ezzel a két példánnyal jelentem én is, van még fürge cselle a Mecsekben. :) Zsóti