• Egyik compóm :) (A kíméletes bánásmód, és a halak egészségének megóvása kulcsfontosságú !)
  • Egyik gyönyörű fél kiló körüli dévérem (C and R!!)
  • Ilyen kispontyból sokat fogtunk :)
  • Ez volt a csalogatóanyag, Amurcsemege ! :) (a fenti leírásban kifelejtettem leírni hogy VDE carp és micropellet is került a keverékbe epres ízben)
  • És végül de nem utolsó sorban, a nap legszebb hala, Gyuri 6 kg-os pontya :)
Fogás ideje: 2009-05-16 00:00:00
Időjárás: Tiszta
Napszak: Nappal
Horgász: van_den93
Fogás helye: Szászpa Horgásztó
Súly: 0.4 kg
Csali: kukorica (üveges)
Módszer: feeder
Hello Mindenki! Aznap szombaton, az új helyszínre, ismét barátommal, Kakuk Györggyel eredtem a halak nyomába. Reggel negyed 7-kor, a tó nyitása után már negyed órával lent voltunk a parton, elkezdtünk kipakolni, versenyládát felállítani, a csalogatóanyagokat bekeverni stb. Eredeti tervünk az volt, hogy egy Heavy feederbottal, a tó nagyjait, a nagy amurokat vesszük célba, míg egy másikkal, pontyozunk/keszegezünk. A keszegezős pontyozós bottal különböző ízesítésű Cukk és VDE kukoricákkal, csontival, és gilisztával csaliztunk (a létező összes kombinációban) és ezzel fogtuk a kisebb-nagyobb pontyokat dévéreket, compókat... az etetőanyag ami ennek a botnak az etető kosarába került az Maros Mix XXL Light. Egy kellemes mogyoró illatú, univerzális kaja, teljesen natúran. Na most, az elképzelés félig meddig jött be, ugyanis az amurozó taktika, mint utólag kiderült, némiképp hibás volt, de gyönyörű dévéreket és compókat, valamint rengeteg, 0,5 és 1 kg közötti kis pontyot sikerült fogni, míg az amurozó szerelékekre, amelyeken a csali fűzött erjesztett kukorica, valamint fűzött tigrismogyoró és ananászos pop-up bojli volt, csak 1-2 retúr ponty jött (2-3 kg). A tavon összességében véve nem sokan horgásztak (a nagy tavon ami 6 hektár mindössze 5 horgász ült) közülük 2 közvetlenül a mellettünk lévő két állást foglalták el. Ők együtt érkeztek, csak úgy mint Gyuri és én. A távolabbik srác (bojlizott) a tó sarkánál lévő nádas mellett horgászott, sikerült is fognia egy 15 és egy 9 kg-os pontyot, valamint egy 3 m-es pickerbottal akasztott egy hatalmas amurt, ami sajnos 40 perc kemény küzdelem után a nádasban végezte, és sikerült kereket oldania. Nem értettük mi is lehetett a probléma, de annyira nem is foglalkoztatott bennünket, mivel a kishalazó bottal mindketten folyamatosan fogtuk a szép dévéreket, compókat kispontyokat, stb. Hogy mivel etettünk ? Házilag főzött 1 éves erjesztésű kukorica, tigrismogyoró, csicseriborsó, kendermag, lucernapellet, és CSL pellet került be az etetésre, PVA csomagocskák formájában, valamint, agyaggal gombócok formájában. Reggel csináltunk egy alapozó etetést PVA-csomagocskákkal, de mivel fújt a szél, eléggé megnehezítette a pontos etetést, és a kívántnál - a pillekönnyű PVA csomagokkal - nagyobb területet etettünk meg, de még ez sem jelentett nagy problémát. Olyan 2 és 4 óra között nagy csend volt. Szinte semmi nem akarta felvenni csalijainkat, pedig (mind fűzött, mind horogra tűzött csalik esetén) a világ minden csalivarioációját kipróbáltuk. Olyan délután 5 óra környékén barátom apukája hozott nekünk egy hatalmas pizzát, és itt meg is tört a jég. A mellettünk jobbra ülő két horgász (akikről fentebb már említést tettem) elmentek, és próbából (barátom javaslatára) a kishalazó bottal eldobtam arra a nádas felé, ahol a srác fogta a nagy halait, egy szem hatalmas erjesztett kukoricával csalizva,, 8-as Gama 2210B horoggal, 14-es Spro Vision Line előkével és 16-os Spro Carp Maxx főzsinórral. A bot maga egy Shimano Catana 330-as light feeder volt. Amíg ettünk egyszer csak megszólal barátom nyeletőféke, majd kb. 10 perc fárasztás után partra került a nap legnagyobb hala, egy 6 kg-os gyönyörű tőponty, ami egyben Gyuri egyéni rekordja is. A felszerelés amellyel kifárasztotta: Spro Sensitive Carp feeder by Döme Gábor 25-ös Haldorádó Pellet Line főzsinór 20-as Trabucco előke Tört gubancgátlócső, rajta egy 50 g-os körteólommal Horog: 2-es méretű Strategy D-Hook Csali:3 szem fűzött erjesztett kukorica, technopufival meglebegtetve A vicc, hogy miután Gyuri megakasztotta ezt a halat én is akasztottam valamit, de azt már sosem tudjuk meg, hogy mi is volt az mert közben sajnos elment. Ahogy ez a ponty visszaengedésre történet, ismét érdekes fordulatot vett: A találomra a nádashoz bedobott light feeder szerelékemet azt a kis leheletfinom keszegezőt, felvette egy hatalmas amur, amely meglehetősen megtréfált minket. Kb. 20 percig fárasztottam, de nem nagyon mertem erőltetni, nehogy véletlenül elszakítsa a vékony zsinórt (eközben a nagyhalas bot be volt dobva a délelőtti etetésre és ott feküdt mozdulatlanul). A hal egy hirtelen kirohanásában, hirtelen megcélozta ugyanazt a nádast amelybe szomszédunk amurja is bemenekült. Megállítani nem mertem így hát úgy voltam vele, majdcsak kiszedem valahogy. Bement hát a nádasba, de sajnos onnan már soha többé nem jött ki: feltekerte magát egy kévényi nádra aztán leszakította magát. Mondanom sem kell, nem kis csalódottság lett úrrá rajtunk (főként rajtam:) Innentől kezdve már halat sem igazán fogtunk, és közeledett az indulás, lassan 7 óra volt és 7-kor legkésőbb el kellet hogy induljunk haza. Mérgemben még egyszer bedobtam ugyanabba az irányba, ugyan azzal a csalival, addig amíg pakoltunk. Miközben a versenyládámmal mókoltam megláttam, hogy a kis feederbot spicce ismét karikába hajlik, nem hittem a szememnek. Gyorsan eldobtam mindent a kezemből, felkaptam a botot, bevágtam, és még erősebb ellenállást éreztem mint az előző halnál. Ez is rögtön elindult a nádfal felé, én meg mondom azt ugyan nem ! Hűbelebalázs módján behúztam a féket, mondván hátha sikerül megfordítani, de sajnos a makacs nagy amur ezúttal is megmutatta, az lesz, amit ő akar, és kb. 10 másodperccel a fék behúzása után, szerelékestől távozott. Aznap kifogott összes hal természetesen a pontymatracon történő fertőtlenítés, mérés és fényképezés után egytől egyig visszakerültek a SZÁSZPA tóba ! :o) Végül azt tudom mondani, hogy egyértelműen Kecskemét (hol lakom) környékén ez a legkiválóbb horgászvíz. Számomra nem kis csalódással ért véget a nap, de Gyuri eredményei mindenképpen figyelemre méltóak (már csak a nap legnagyobb hala kifogásáért is) Gyuri által a nap végéig kifogott halak: - 8 db ponty - 1 db compó - 2 db dévérkeszeg - 1 db ezüstkárász (ez az egy kárász jött ma és nem is volt kicsi, olyan 60-70 dkg) és 1db apró bodorka Az általam kifogott halak: - 5 db ponty - 2 db dévér - 4 db compó (egyenként átlag olyan fél kilósok) - (és 2 db akasztott amur ami sajna kereket oldott) :( Hasonló szép fogásokat kívánok minden kedves sporttársnak: Paróczi Tamás /van_den93/