A Sikeres Sporthorgász 2012. decemberi tartalmából

Partszéli pontyozásCserháti csukákFehér tokok nyomábanÉvadzáró horgászat a nádudvari Tőzeges-tavonÚjra az Ebrón! II. részJobb-e a vadászat a horgászatnál?Lázbérci lazulásMeglepetések az őszi Nagy-Dunán

Feederakadémia

Partszéli pontyozás

Ahány ház, annyi szokás - tartja a mondás. Igaz ez vizeinkre is: ahány tó, annyi szokás, annyi különleges halfogási technika. Minden vízterületnek megvan a maga sajátossága és a módszer, ami ott kiemelkedő fogásokkal kecsegtet. Azon a kellemes nyári napon, amikor ez az írás és film készült, a Szeged mellett található Maty-éri evezőspályán horgásztam, mely számos rangos horgászversenynek is helyszínéül szolgál. 2012-ben itt rendezték meg a II. Országos Feeder Horgász Bajnokságot, ahol nagy csatában végül a második lettem.
(Döme Gábor)

A versenyhorgászat varázsa

Cserháti csukák

A meghívás jókor jött, mi pedig kapva kaptunk a lehetőségen, és még az sem szegte kedvünket, hogy a cserhátsurányi csukák egy megtévesztően lelkesítő bemutatkozás után nem adták túl sok jelét a vendégszeretetüknek. Igaz, nem is ők hívtak bennünket. Ráadásul mi nemcsak reggel, hanem egész nap azon fáradoztunk, hogy megtévesszük őket, és közben elég sok mindent elkövettünk ellenük a minél jobb hatásfokért.
(Szarka László)

Fehér tokok nyomában

A tokfélék horgászatáról sok évvel ezelőtt a mi baráti társaságunk adott hírt. A túráról filmek készültek, és egyre többen indultak Oroszországba, Kazahsztánba, hogy nagytestű tokhalakra horgásszanak. Tagadhatatlan, hogy életre szóló élmény megakasztani egy kétszáz kilós vagy annál is nagyobb példányt, különösen az akkori - fogalmazzunk finoman - „sajátos” orosz és kazah viszonyok között. Nekünk ez már történelem, az idő múlásával egyre kedvesebb emlék, amit jólesik felidézni. Hallottunk róla, hogy van a tokfélék között egy ritka jószág, nevezetesen a fehér tok, de az csak a világ - mondjuk így - gazdagabb felén fogható. Horgászata akkoriban csak álomnak tűnt, legalábbis a mi pénztárcánkhoz képest…
(Zákonyi Botond)

Évadzáró horgászat a nádudvari Tőzeges-tavon

A horgászok többségének általában van kedvenc vize, amihez valamely különleges esemény, fogás miatt ragaszkodik. Bár az évek során több tóval megismerkednek, és horgásznak is rajta, azért a nagy kedvenchez mindig visszatérnek. Az elmúlt években hírnevet szerző Tőzeges-tóra többen is rendszeresen lejárnak, akik szinte szerelmesei lettek e csodálatos víznek. Ragaszkodásuk valószínűleg köszönhető a kapitális méretű halaknak, a tó szépségének vagy a példaértékű vendéglátásnak. Ezért a vizet kedvelő horgászok maroknyi csapata úgy döntött, hogy az idényt méltóképpen, a Tőzeges-tavon kell elbúcsúztatni, a tógazda, Tallabér Krisztián társaságában.
(Ladányi Tamás)

Újra az Ebrón! II. rész

Az előző részben kimaradt egy lényeges elem a beszámolómból: az a hal, amelyik a legnagyobb meglepetést okozta számunkra, vagyis a csapósügér. Szándékosan nem csak simán sügérnek nevezem, mivel fekete sügér is él az Ebró vízrendszerében, olyannyira, hogy nemzetközi feketesügeres versenyeket szoktak itt szervezni. Természetesen bennünket sokkal jobban érdekelt a „mi” sügérünk.
(Lukácsi Béla)

Éjszakai röfögés

Jobb-e a vadászat a horgászatnál?

Baradlai, néhány többéltű horgásztársát követve (például Sanyika és Józsika, a túrkevei cigányprímás fia, akik nagy vadászok is), letette a vadászvizsgát. Kíváncsiságból. Ezt követően nekilátott a fegyverelhelyezés gyakorlati részét intézni. Vásárolt egy bádog fegyverszekrényt, felfúrta a gardróbba, bejelentkezett az illetékes rendőrkapitányságon, ahonnan ki is jöttek ellenőrizni. A puskát már korábban megkapta ajándékba Józsikától, a túrkevei cigányprímás fiától, csak az engedélyt kellett megszerezni. Addig egy közös vadászbarátnál parkoltatták. A felül sörétes, alul golyós puska kicsit koppottasnak tűnt, de első fegyvernek jó lesz, gondolta Baradlai.
(Bodolai László)

Lázbérci lazulás

Ismét utazgattam egy keveset, hogy áldozzak hobbim azon szegmensének, amit csak ritkán űzök - nevezetesen: a pontyozásnak. Talán már mondanom sem kell, hogy megint csak Donát komám volt a fő bűnös, aki rávett, hogy látogassak el Lázbércre. Sokat noszogatnia persze nem kellett, mivel egyike kedvenc vizeimnek a hangulatos, hűs erdővel körülölelt tó, melynek tükre alatt temérdek hal lakik. Soha még olyan nem fordult elő, hogy eredmény nélkül múlt volna el egy nap. Szép dévérekből, fürge pontyokból mindig akad a horogra, s olykor egy-egy amur is megtiszteli az embert.
(Jakó László)

Meglepetések az őszi Nagy-Dunán

Úgy kezdődött, hogy paducozni indultam a Dunára - ami önmagában is gyönyörűség az aranyló októberi napsütésben -, de a sors aznapra még ritka ajándékkal is meglepett. A nyár végi, őszi kis vízállásoknál szárazra kerülnek azok a sóderzátonyok, melyeken az én nagyorrú, vésettajkú barátaim szokták csipegetni a moszatokat, algákat. Ha olyan helyre akadunk, ahol az egyébként lapos kavicsosok meredek eséssel lejtenek a meder felé, nagy eséllyel számíthatunk rájuk, főleg, ha egy kis kenyeret is áldozunk az összeismerkedésre csalogatónak.