A Sikeres Sporthorgász 2007. decemberi tartalmából

Amerikából jöttünk…, A horgászó brazil, A versenyhorgászat varázsa - Pontyos versenyre hangolódva, A legyezés Mekkája, Pontybarátok - Napelemes Vince, Pergető-útmutató - Spontán siker, Mesterfogások - Márnát akarok!, Una Kupa

Amerikából jöttünk…

Az USA édesvízi horgászkultúrájáról, a helyi sajátosságokról, az ott zajló versenyekről a magyar horgászoknak vajmi kevés fogalmuk van. No, de miért is érdekelné honfitársainkat, hogy mit csinálnak a gazdag és pazarló amerikaiak hazájukban, míg érintetté nem válnak a dologban? Így voltunk ezzel mi is mindaddig, míg meg nem kaptuk az Amerikai Versenyhorgász Szövetség (AMEA) hivatalos meghívóját, amivel jogot nyertünk az USA Országos Nyílt Egyéni Bajnokságán (2007 US Open Matchfishing Championships) való részvételre. Újabb óriási lehetőség előtt álltunk, amit szerettünk volna sikerrel kihasználni, ezért a lehető legkomolyabban álltunk neki a szervező és előkészítő munkálatoknak. Akik most velünk tartanak, egy nem hétköznapi utazás és kaland részesei lehetnek. Garantálom, hogy megéri!

A horgászó brazil

Welton Silva korábban az MTK, jelenleg a Lombard Pápa labdarúgója. Napjai nagy részét most rehabilitációs kezelésen a Sportkórházban tölti, az egyik bajnoki meccsen ugyanis szalagszakadást szenvedett. A hétvégeken kiengedik a kórházból, ilyenkor alig várja, hogy végre elmehessen horgászni. Péntek este felhívott, hogy másnap menjünk pecázni egy barátja tavára.

A versenyhorgászat varázsa
Pontyos versenyre hangolódva

Akik figyelmesen olvasták az előző részt, emlékezhetnek rá: Nagy Attila többek között azért vállalta örömmel a négyszer hatórás versenyt Erdei Attila párjaként, mert úgy érzi, van még mit tanulnia a pontyhorgászatban. De már akkor utalt arra, hogy tapasztalatgyűjtés ide vagy oda, azért a pillanatnyi esélyeiket sem szeretné rontani. Nos, időközben lebonyolították a versenyt, ahol a gyirmóti horgásztavon 19 páros - köztük sok jó nevű pontyhorgásszal - mérte össze tudását.

A legyezés Mekkája

… olvastam nagy szemekkel a sajnos már elhunyt, legendás Jens Ploug Hansen Új-Zélandról szóló, mesés képekkel illusztrált cikkében, melyben egy hatalmas és gyönyörű pisztránggal pózolt. Valószínűleg e sorok elolvasása, akarom mondani, többszöri elolvasása után világosodott meg előttem, ha egyszer Mekka, akkor oda, ugye, el kell zarándokolni.

Pontybarátok
Napelemes Vince

Mindenkivel megesik, hogy a vízpartot járva megakad a szeme egy különös felszerelésen. Egy-egy szebb peca, sátor vagy valami újdonság képes mágnesként vonzani a tekintetet. György Vincét azonban motyók nélkül is muszáj észrevenni! Hát még, ha alaposabban szemügyre vesszük elengedhetetlen rekvizitumait.

Pergető-útmutató
Spontán siker

Mint az élet oly sok területén, a horgászatban is igaz, hogy néha a legmegtervezettebb, legfelkészültebb kirándulások is kudarcba fulladnak, míg a sebtében rögtönzött akciókat siker koronázza. Az előbbiből jócskán kijutott már nekünk a szezonban, ezért különösen szívmelengető volt, hogy legutóbbi vízen tett látogatásunk alkalmával végre kellemes meglepetésben volt részünk.

Mesterfogások
Márnát akarok!

A márna olyan nemes halfajunk, mely év közben szinte teljesen eltűnik a horgászok elől. Főként a kitartó, ősszel, késő ősszel, sőt télen is szerencsét próbáló horgászokat jutalmazza kapásaival. Ez nem jelenti azt, hogy nyáron nem lehet márnát fogni - de az esélye a legmelegebb hónapokban igen kicsi. A márna ekkor a legnagyobb sodrásból, a meder közepéről nemigen merészkedik a partközelbe, vagy egyszerűen mire eljutna a felcsalizott horgunkhoz, valamilyen mohóbb keszegfajta megelőzi az óvatos „nagyvadat”. Késő ősszel azonban „elkopnak” az apróságok, és a lényegesen ritkább kapások mellett jelentősen megnő a halak egyedsúlya. Ha ekkor kedvére való táplálékot talál a márna koma, nagy biztonsággal fogható.

Una Kupa

Kulen Vakuf az Una folyó egyik kedves városa, ahol egy évtizede minden júniusban nagyszabású műlegyes versenyt rendeznek bosnyák, horvát, szerb, szlovén, szlovák, lengyel és magyar részvétellel. Népszerű verseny, mely méltán öregbíti a folyó péreinek, pisztrángjainak hírnevét. Hogy a Műhosz a nemzeti bajnokságának negyedik fordulóját éppen itt rendezte, nem véletlen, hiszen a szövetség hónapról hónapra építi nemzetközi kapcsolatait.