A Sikeres Sporthorgász 2007. októberi tartalmából

Negyedszer is bronz - 54. Felnőtt Horgász Világbajnokság, Magyarország, Velencei-tó, Aranylány villantóval, Válogatott viszontagságok - Műlegyes EB, Norvégia, Pontybarátok - Nomen est omen, Leponyvázva, Mesterfogások - Dunai dévérek nyomában, Alpesi kalandozás, Ez csapóra jött!

Negyedszer is bronz
54. Felnőtt Horgász Világbajnokság, Magyarország, Velencei-tó

A világbajnokságok történetében először fordult elő, hogy negyven ország legjobb férfi versenyzői mérték össze halfogó tudományukat, köztük az évek óta a világ élvonalába tartozó magyar válogatott, mely ezúttal is érem-, de akár világbajnoki címre is esélyesként kezdte a kétnapos küzdelmet. Az olaszok és a belgák mögött megszerzett csapatbronz pedig nem kevesebbet jelentett, mint azt, hogy a magyar férfi válogatott egymás után ötödször állhatott dobogóra!

Aranylány villantóval

Bácskapalánka hangulatos délvidéki település a Duna partján; leghíresebb szülöttje a kétszeres olimpiai, sokszoros világ- és Európa-bajnok Janics Natasa. A családi ház hol másutt, mint a Duna-soron van, néhány száz méterre a folyótól. Natasával való találkozásom apropója kivételesen nem a kajakozás - ami, persze, megkerülhetetlen -, hanem egy hamarosan forgalomba kerülő villantó- és műcsalicsalád, melynek tervezője, megalkotója Dragomir Knez’evic, a család régi barátja. Dragomir gyerekkori barátja Milan Janic’nak, Natasa 2002-ben tragikus gépkocsibalesetben elhunyt édesapjának. 1968-ra datálódik a barátság kezdete, amely tart a síron túl is.

Válogatott viszontagságok
Műlegyes EB, Norvégia

Augusztus 22. és 28. között Norvégiában rendezték meg a 13. FIPS-MOUCHE Műlegyező Európa-bajnokságot. A szervezők a nyugat-norvég Førde város körüli vizeket választották a verseny színhelyének. A versenyre tizenöt nemzet horgászai neveztek. A magyar csapat tagjai - Dénes Ádám csapatkapitány, Farkas Szabolcs, File István, Hárságyi Balázs és Pünkösti Zsombor - számára az Európa-bajnokság az első komoly nemzetközi megmérettetést jelentette.

Pontybarátok
Nomen est omen

Nevében a sorsa vagy végzete - tartja a mondás. A bölcsesség igazát magunk is megtapasztalhattuk Palotáson, a VII. Big Carp Bojlis Kupán. A rangos verseny végeredménye megmutatta, hogy az angol név magyar fordítása - nagy ponty - mennyire találónak bizonyult augusztus 25-31. között a Nógrád megyei halas paradicsomban. A kifogott aranyhasúak átlagsúlya ugyanis 8767 gramm volt! Huszonhat páros, azaz ötvenkét pontybarát 197 nagy halat varázsolt ki az egyhetes versenyen.

Leponyvázva

Nem tudom, mi lehet az oka, de az utóbbi időben mintha valami rontás ülne rajtunk Tomi barátommal. Akárhogy erőlködünk, izzadunk, küzdünk, legtöbbször igen szerény eredménnyel kell beérnünk. Nem volna ez akkora baj, hiszen a horgászat számunkra nem sikerorientált versengés, de természetesen jólesik, ha az ember időnként fogogat is ezt-azt…

Mesterfogások
Dunai dévérek nyomában

Az őszi Duna csodálatos, s évről évre új kalandokra csábít. Ideális vízállás és megfelelő helyismeret mellett ebben az időszakban olyan fogásokban lehet részünk, amelyekről máskor csak álmodunk! A kihívásokat és a természetes vadvizeket kedvelő horgászokat szeretném most egy folyóvízi dévérezésre csábítani.

Alpesi kalandozás

özel tíz éve már, hogy volt szerencsénk a Dráva karintiai szakaszán többször is horgászni. Fantasztikus környezetben csodálatos halakat fogtunk. Dráva menti barangolásaink alatt meseszép patakokkal is találkoztunk - de ekkor még csak gyönyörködtünk mind a vizekben, mind a bennük úszkáló pisztrángokban. Később, műlegyezővírussal már alaposan megfertőzve sokat álmodoztunk a kristálytiszta vizű hegyi folyócskákról, és elhatároztuk, hogy visszatérünk.

Ez csapóra jött!

Soha ennyi harcsával nem találkoztam még megyénk kis folyóin, mint idén. Nem tudom, mi lehet az oka, de bőven van belőlük. Ráadásul épp a „csemegeharcsa" kategória, vagyis a néhány kilós példányok akadnak horogra szinte mindennap. Egy éve persze már sejtettük, hogy az idei szezon az átlagosnál több harcsával fog szolgálni. Tavaly ugyanis feederre, de még úsztatva is meglepően sok harminc-negyven centis apróságot fogtunk. Gyanítottuk, hogy ha ezek „beérnek" - akkor aztán szüret!