A Sikeres Sporthorgász 2009. novemberi tartalmából

- Süllővártán Zamárdi előtt - A versenyhorgászat varázsa - Megcsillantott lehetőség - Duna-deltai horgászatok - A Chilia-ág - Svéd csukák nyomában I. rész - A legyező dobás kórtana elszántaknak - Zavarosban horgászva - Kihaló ételközösségek - Pelletes percek - Mesterfogások - Vigyázz rám!

Süllővártán Zamárdi előtt

Az idei süllős szezonomat barátokkal kezdhettem vitorlásról, a déli part közelében. A szezon kifejezés némi magyarázatra szorul, hiszen fogják már a fogast augusztusi kánikulában is, de az igazi kezdet az, amikor beköszönt a vénasszonyok nyara. Elég nagy illetlenség ez a kifejezés, hogy vénasszonyok nyara, mégiscsak hölgyekről van szó, akik ugyan kenyerük javát már megették, de bizony ők is voltak szerelmet, szenvedélyt keltő fiatal lányok, akik után bomlott a férfinép…
(Zákonyi Botond)

A versenyhorgászat varázsa
Megcsillantott lehetőség

Azt már az egyéni bajnokság középdöntője után sejtettük, hogy az EnergoTeam csapatának versenyzői közül legközelebb Lőrincz Dénessel fogunk horgászni és beszélgetni, csak azt nem tudtuk, mi lesz az írás apropója. Dínó ugyanis magabiztosan, már-már fölényesen nyerte a bajai Sugovicán megrendezett négy fordulót, és nem elhanyagolható előnnyel készülhetett, majd érkezett a férfibajnokság Maty-éri döntőjének négynapos versenyére.
(Szarka László)

Duna-deltai horgászatok
A Chilia-ág

2003 nyarán ellátogattam a Duna-deltába, mégpedig a Sulina-ágra. Tíz napot töltöttem ott horgászattal, de sajnos nem a legjobb élményekkel gazdagodtam. Eldöntöttem, hogy egyszer visszatérek, bízván abban, hogy a Duna-delta megmutatja igazi arcát. Erre idén adódott lehetőségem, s közel egy hónapot töltöttem a Duna-deltában, a Chilia-ágon, a Chilia Fénye Horgásztanya vendégeként. Vendéglátóimnak, Kóta Péternek és Kóta Csongornak köszönhetően felejthetetlen volt a horgászat. A delta varázsa, az érintetlen természet meggyőzött arról, hogy érdemes komolyabban is foglalkozni az itteni horgászattal, hiszen óriási lehetőségek rejlenek benne.
(Ladányi Tamás)

Svéd csukák nyomában I. rész

Friss szellő fúj az arcomba, de nem megszokott az illata, valamiért frissebb… Fenyőillat keveredik a tenger illatával. A szememet kinyitva egy kisebb csoda tárul elém: hatalmas sziklák, teletűzdelve fenyőfával, a sziklák sok helyen hegyet alkotnak, melynek völgyében hosszan elnyúló öböl húzódik, s a túlsó végén a Balti-tenger apró részlete látszik. Igen, ez már Svédország, ahol egy hetet fogunk horgászni - de találóbb a csukákat kergetünk pergetve kifejezés.
(Lukácsi Béla)

A legyező dobás kórtana elszántaknak

Nem véletlen, hogy azok a szabályok, melyek jelenlegi tudásunk szerint meghatározzák a zsinór viselkedését a dobás során, a közelmúlt hozadékai. Ez az írás segítséget próbál adni az alapvető fogalmak megértéséhez. Nem az a célja, hogy útmutatást adjon a dobáshibák „öngyógyításához”, ellenkezőleg, arra buzdít, hogy aki csak tud, kérjen képzett dobóoktatóktól gyakorlati segítséget.
(Dénes Ádám)

Zavarosban horgászva
Kihaló ételközösségek

Másról sem hallani, megépült az új szennyvízvezeték, hamarosan már nem ömlik a Dunába Buda mocska. Tehát nem lesznek szennyvízkifolyók sem, így nem lesz miért odaállni a halaknak. S most, az őszi szezon közepén-végén szembesülhetünk a ténnyel: megszűnhet egy műfaj. Sírhatunk is, de inkább örüljünk!
(Pásztor István)

Pelletes percek

A Sajó aznap üres volt. Hiába érkeztünk korán, hiszen hajnali ötkor már az első gombócok csobbantak a nagyon lassan csorgó vízen, majd a felcsalizott készségek is egymás mellé kerültek, harci pózukat felvéve. Ideális helyet találtunk a horgászatra, mintegy másfél méteres víz vánszorgott előttünk, sőt a part közelében enyhe mederesés is volt, ahol a víz bágyadtan áramlott visszafelé.
(Jakó László)

Mesterfogások
Vigyázz rám!

A bojlisoknak sokkal többet köszönhetünk, mint gondolnánk! Mondom mindezt úgy, hogy nem is bojlizok! A halakkal való kulturált és kíméletes bánásmód, az ehhez kötődő számos segédeszköz használata, megismertetése és mind szélesebb körben való elterjesztése egyértelműen az ő érdemük. Az évek folyamán a „golyósok” számos eszköze és technikája átszivárgott más horgászmódszerbe is. Közülük a legnagyobb elismerés a bojlisokra nézve, hogy - horgászmódszertől függetlenül - már Magyarországon is sok vízterületen kötelező a pontymatrac, pontyzsák, pontymerítő és sebfertőtlenítő használata.