A Sikeres Sporthorgász 2010. decemberi tartalmából

[f]Pontyos kalandok a Dunán I. részMártogatós finomságokGreen Hell 2010Kôsüllôk nyomában!Csalafinta csegei csukákMorvaországi kalandokÉszak Dél ellenÁrral szemben[-f]

Feederakadémia

Pontyos kalandok a Dunán I. rész

A késô ôszi, téli idôszak - ha a vízállás lehetôvé teszi - számomra egyet jelent a dunai horgászattal. Az öreg folyó rendkívül változatos és kiszámíthatatlan, így minden horgásznap új kihívás! Semmi garancia nincs rá, hogy ahol tavaly halat fogtam, ott idén is sikeres leszek. Sôt, egyáltalán nem lehetek benne biztos,hogy ahol tegnap eredményes voltam, ott ma is horogra keríthetek néhány pikkelyest… A horgászat magasiskolája a folyóvízi - aki a vad, természetes vizeken is tud halat fogni, mindenhol megállja a helyét!
(Döme Gábor)

A versenyhorgászat varázsa

Mártogatós finomságok

Nem is olyan régen a Spro-Exner Team két versenyzôjével, Tremmel Balázzsal és Milkovics Péterrel szerveztünk egy késô ôszi match- és feederbotos horgászatot, és amikor a vízpartra érve felvetôdött, hogy miért esett a választás az egyébként szép környezetben lévô, kellemes körülményeket és jó fogási esélyeket garantáló Csömöri-horgásztóra, Peti jegyezte meg széles mosollyal, Balázshoz fordulva:
- Nem baj, ha nem fogunk, csak neked közel legyen, mi?
(Szarka László)

Green Hell 2010

Tavaly egy rendkívüli versenyen vettem részt, amire idén is meghívást kaptunk. Nem sok versenyen indulunk, de erre azonnal igent mondtunk, mert az egyik kedvenc vizemen rendezték a Green Hellt. Aki járt már Háromfán, annak nem kell bemutatnom ezt a csodálatos, de nagyon nehéz vizet. Az elsô itt horgászott napok után mindenkiben kialakul a „szerelem elsô látásra” vagy a „soha többet látni sem akarom” érzés. Tipikusan olyan víz, ahol minden kapásért meg kell dolgozni. Nem elég olyan helyet találni a sûrû töklevelek között, ahol kapást érhetünk el, de ki is kell szedni a halat. Itt sokkal több az esélye a halnak, mint a nyílt vízen. Tehát nem egyszerû és semmiképpen sem egyszemélyes a horgászat Háromfán.
(Csörgô Tamás)

Kôsüllôk nyomában!

Ragadozó halaink közül van néhány, amelyik háttérbe kerülhet hasonló társával szemben. Egyikük a kôsüllô, amit sokszor a fogassüllô miatt hanyagolnak. A fogassüllô és a rendkívül hasonló kôsüllô gyakran együtt fogható, és sokan össze is keverik ôket. A kôsüllô elsôsorban kishalas módszerrel akad horogra, de pergetve is rendkívül élvezetes horgászatban lehet részünk, ha elsajátítjuk a plasztik csalik vezetésének titkait.
(Lukácsi Béla)

Csalafinta csegei csukák

A legendák szerint Tiszacsege híres, egyben csodaszép holtágán nem lehet pergetve megfogni a csukát. Kell-e ennél több hír ahhoz egy magamfajta vérbeli és már-már mániákus pergetônek, hogy utána járjak a híreknek? Igen, kell! Méghozzá egy partner, aki hozzám hasonlóan bolondja a csukahorgászatnak, s nem utolsósorban kellôen ismeri a nevezett vizet. Mert bizony csak úgy, találomra megállni egy helyen nem feltétlenül ígér biztos fogást. Ezen felül még szükségeltetik némi speciális mûcsali, aminek a krokodilpofájú rablók semmilyen körülmények között nem tudnak ellenállni.
(Jakó László)

Morvaországi kalandok

A külföldi túráknak a különleges élményeken kívül van még pár elônyük. Idegen horgászkultúrákat, új technikákat ismerhetünk meg, és az új barátságok kialakulása sem elhanyagolható szempont. Idei Duna-deltai horgászatom alatt cseh pecásokkal ismerkedtem meg, s lettünk jó barátok. Nem is váratott magára sokáig egy közös horgászat, amikor a Prágához közeli Hradec Kralovéban találkoztunk egy hétvégi pontyozás alkalmából. A horgászaton kívül egyik vendéglátónk, Karel Dunas haltenyészetét is felkerestük. Rengeteg halfajjal találkoztunk, és Karel segítségével betekintést nyerhettünk a haltenyésztés és -nevelés rejtelmeibe is.
(Ladányi Tamás)

Észak Dél ellen

Meglehetôsen ritkán megyek külföldre - bár tetszenek az egzotikus horgászatok, de azt tartom, hogy a jó öreg Dunát megismerni is vagy hat teljes élet kellene, még ha mindet folyvást horgászattal tölthetném is. Tavaly mégis eljutottam kétszer is idegen vizekre: egyszer a Duna-deltába (még a háromfai verseny különdíjaként), egyszer pedig Finnországba, ahol ott dolgozó apámat látogattuk meg. Oda is vittem magammal botot, hiszen Turku tengerparti város, és Finnország egyébként is tele van vizekkel. Úgy gondoltam, rendhagyó módon, összevetésként tárom tapasztalataimat az olvasók elé - talán tanulságos lesz, de mindenképpen más, mint egy megszokott horgásztúra-beszámoló…
(Tihanyváry Boldizsár)

Pergetô-útmutató

Árral szemben

Az utóbbi idôben barátaim révén egymás után többször is ellátogathattam a magyar tenger partjára. Már-már bûntudat ébredt bennem, hogy ilyen kevéssé ismerem azt a vizet, ami valamennyi látogatásomat halfogással hálálta meg. Ez nagy szónak számít a mai világban, pláne, ha az ember alkalomszerûen próbálkozik. Mindemellett ez a néhány horgászat arra is rávilágított, hogy a Balaton milyen sok lehetôséget kínál a horgászok, különösen a pergetôk. Sôt legutóbb további tanulsággal is szolgált a smaragzöld tó, azzal, hogy bizonyos szokások nem véletlenül alakulnak ki egyes helyeken…