A Sikeres Sporthorgász 2010. szeptemberi tartalmából

[f]Match feederrel a pesti Dunán Feederbottal a NAGY halak birodalmában A színek jelentôsége a mûcsalik világában II. rész Túra a Móri-víztározón Megkésett riport Szenzációs balatoni napok Hárman sárban Miklósi furcsaságok[-f]

A versenyhorgászat varázsa

Match feederrel a pesti Dunán

Halász Zolival még a télen megbeszéltük, hogy amikor eljön az alkalmas idô, feederezünk egy jót a pesti Duna-szakasz valamelyik nagydévéres horgászhelyén. Aztán július végén úgy alakult, hogy kétszer is horgásztunk - aminek pedig az a magyarázata, hogy az elsô, késô délutánra szervezett alkalommal hiába kezdtünk nagyon jól, a folytatásban borzasztó nagyot hibáztunk, és a halak otthagytak bennünket. Pedig úgy indítottunk, hogy minden dobás után alig ért be a szerelék, már el is ütötte egy jobb dévér, de akadt szép karika és kisebb-nagyobb kárász is. Egyszer-egyszer még az is elôfordult, hogy az élelmes és falánk garda vízközt ragadta el a többnyire gilisztacsalit.
(Szarka László)

Feederakadémia

Feederbottal a NAGY halak birodalmában

A Harsányi-tó már nem ismeretlen a tájékozott, új vizek felé nyitott horgászok számára. Aki egyszer ellátogat ide, mindig vágyik vissza! Én már csak tudom, hiszen 2009 késô ôszén jöttem ide elôször, és azóta az egyik kedvenc vizemmé vált. Mint megrögzött finomszerelékes azért szeretem ezt a tavat, mert partról horgászva is lehetôség nyílik olyan méretû halak kifogására, ami a legtöbb helyen csak álom marad!
(Döme Gábor)

A színek jelentôsége a mûcsalik világában II. rész

Az elôzô részben a halak látásának elméletével foglalkoztunk, sok érdekes dolgot tudtunk meg a látásról, a fény víz alatti láthatóságáról. Most néhány hazai ragadozó halunk látását is górcsô alá vesszük. Sajnos pontosan alkalmazható tanácsot ezúttal sem adhatunk, mert minden víznek megvannak a sajátosságai, ám figyelmesen olvasva mindenki hasznos ötletekre lelhet. Ezeket helyesen alkalmazva pedig még eredményesebbek lehetünk…
(Lukácsi Béla)

Túra a Móri-víztározón

2010 sok horgászegyesület, tógazda és a horgászok számára is emlékezetes marad. Hihetetlen esôzések, hatalmas áradások, gátszakadások történtek az év elsô felében. Még a legkisebb erek, patakok is hömpölygô áradatként vágtattak medrükben, nem kegyelmezve senkinek és semminek. Sok víztározón okoztak kellemetlen napokat a horgászoknak, s nem egyszer tragédia is történt. A mindenki által retteget gátszakadás több helyszínen is bekövetkezett…
(Ladányi Tamás)

Pontybarátok

Megkésett riport

Becskereki Katit és Imrét - ahogy Zákonyi Botonddal tízen évvel korábban a Kapásjelzôben elneveztük: az Amur házaspárt - ma már hiába keresnénk szeretett vizeik partján, nem leljük. Utolsó horgásztúrájukat talán egy álmos kamion- vagy teherautósofôr hiúsította meg, amikor a hajnali pirkadatban motorkerékpárjukon kedvenceik nyomába eredtek… Közel négy esztendô múlt el máig ôrzött utolsó levelük óta. Az általuk megfogott és visszaengedett halak bizonyára még szebbek lettek, és talán jóval nagyobbra nôttek azóta. Az elveszített barátok sztorija lehetne csupán egy szomorú hétköznapi történet, ám a természet, a halak-vizek szeretete és ahogy mindezt videóra és képekre rögzítették, mindnyájunk számára szép üzenet.
(Kátai Róbert)

Szenzációs balatoni napok

Júniusi horgászatom nyaralásnak indult, de felejthetetlen kalanddal végzôdött! Párommal hétvégi kiruccanásra készültünk egyik kedvenc horgászhelyemre a Balatonon. Mivel az indulás elôtt kiderült, hogy hat napig tudunk maradni, semmi esetre sem hagyhattam otthon a horgászfelszerelést…
(Csörgô Tamás)

Hárman sárban

Egy kora hajnali órán Repka Attilával ülök Harsányban, és pontyozunk. Jobban mondva pontyoznánk - ha ennének. Néhány nyamvadt kis keszegen kívül azonban semmi egyebet nem sikerült fognunk. Annál inkább felfigyeltünk arra a párosra, akik csónakba szállva dobáltak csukára. Amikor aztán két órával késôbb, a reggeli órákban összefutottunk velük, elárulták, 17 csukát fogtak, közöttük két hatosat és egy hétkilósat is. Egy héttel késôbb Attila ismét hív telefonon. Közli, a ragadozók azóta is ugyanolyan hevesen esznek, egy ismerôse kint volt a napokban, és hasonló eredménnyel járt. Aztán hozzáteszi:
- Madár épp itthon van! Fel kéne hívni, hogy jöjjön le, ha egy jót akar pergetni. Biztosan régen horgászott egy izgalmasat…
(Jakó László)

Miklósi furcsaságok

Az idei év nemcsak az idôjárásban, de a Ráckevei-Duna-ági halak szokásaiban is különös. Legalább is itt, a szigetszentmiklósi szakaszon, mely a Duna-ág legkeskenyebb, ezáltal legsebesebb folyású területe. A gyors áramlásnak vannak hátrányai, például késôbb jelenik meg a hal, és ôsszel hamarabb tûnik el; az etetés hatékonysága az elmosódás miatt kevésbé sikeres. Ívás idején és a nyári kánikulában viszont szívesen és néha nagy tömegben keresik fel az oxigéndúsabb áramlást a halak.