A Sikeres Sporthorgász 2011. októberi tartalmából

[f]A folyóvízi horgászat új alapjaiSzázon túl, feederrelSzínháztól a vízpartigIsmét a kövesek!„Mindenki hozzon magával egy embert!”Túra a Jurassic parkbanNógrádi paducokHínárosban[-f]

Feederakadémia

A folyóvízi horgászat új alapjai

Ôsz van, a folyóvízi horgászat legjobb idôszaka. Kedves folyóm, a Duna alacsony vízállása horgászatra csábít. Az ordasi Duna-partot céloztam meg. Ezen a partszakaszon minden év májusában és szeptemberében tartjuk nagy népszerûségnek örvendô rendezvényünket, a Haldorádó Duna Netbarát Horgásztalálkozót. A verseny fôszervezôjének, Jeszynek köszönhetôen idôjárástól és vízállástól függetlenül minimum 50-60 horgász méri össze itt alkalmanként a tudását és szerencséjét. Sok embert vonzanak a vad dunai halak, a csodálatos környezet, a remek társaság, és természetesen szeretnék

a verseny trófeáit is megnyerni.
(Döme Gábor)

A versenyhorgászat varázsa

Százon túl, feederrel

Eszemben sincs vitatni a legkiválóbb feederhorgászok által is hangoztatott véleményt, hogy a klasszikus feederezés legfeljebb ötven méter körüli távolságig gyakorolható, annak a kritériumnak is megfelelve, hogy az érzékeny spiccen észlelt kapásra jó ütemû bevágással reagálva, ténylegesen a horgász akasztja meg a halat. Most mégis olyan horgászatra invitálom az olvasókat, ahol a pontyok legjavát néhány méterrel száznál is nagyobb távolságról fogták energós barátaim.
(Szarka László)

Színháztól a vízpartig

A Fishing&Hunting Channelnél eltöltött két évem alatt sok jó riporterrel dolgoztam együtt, rengeteg kiváló munkatárssal hozott össze a sors. Közülük is kiemelkedik Csôre Gábor színmûvész, akivel már az elsô munkáink alatt gyorsan közös hullámhosszra kerültünk. Öröm olyan emberrel dolgozni, aki a szakmája mestere. Gábor 14 éve a Vígszínház tagja, munkáját több társasági díjjal, többek között Ruttkai Éva Emlékgyûrûvel és Hegedûs Gyula Díjjal jutalmazták. Ám Gábor nemcsak jó színész, hanem kiváló horgász is! Ha szabadideje engedi, rohan a vízpartra, ahol kedvenc módszerének, a pergetésnek hódolhat.
(Ladányi Tamás)

Ismét a kövesek!

Az elmúlt idôszakban már volt szó a kôsüllôkrôl és horgászatukról. Ám a jóból nem árt meg a sok… Természetesen regényt is lehetne írni a kôsüllô horgászatáról - még akkor is, ha csupán a pergetésrôl, az én kedvenc módszeremrôl beszélünk.
(Lukácsi Béla)

Pontybarátok

„Mindenki hozzon magával egy embert!”

Nem áll szándékomban utalni a hajdani kampányszlogenre, de öröm hallani, ha valaki teljes mellbedobással közénk áll. Egyre fogyatkozó táborunkból leginkább a fiatalabb generáció hiánya érezhetô. Bízzunk benne, hogy elôbb-utóbb az internet virtuális tébolyából, a plázamozik pop-corn és kóla szagú világából sikerül a vízpartra csábítani a srácokat is. Hogy mi kell egy „fertôzô betegség” elterjesztésére, megtudhatjuk Birki Andrástól, akit a pontyhorgászok nemcsak jól ismernek, de elismerik sportszerû magatartását és kitûnô eredményeit. Ô nem a gyerekekkel kezdte, hanem apósát oltotta be a nemes szérummal.
(Kátai Róbert)

Túra a Jurassic parkban

Augusztusi túrám helyszíne egy számomra teljesen ismeretlen bányató volt. Hallomásból annyit tudtam, hogy eddig nem nagyon horgászták, vagy akik horgászták, a szép halakat hazavitték, esetleg - ami mostanában nagy divat lett az országunkban - eladták egy másik vízbe. Mivel a tó rendkívül változatos mederrel rendelkezik, reméltük, hogy él még benne egy-két öreg ponty, ami túlélhette a húshorgászok és rapsicok támadásait. Csapattársunk, Bundik Zsolt elôttünk pár héttel volt ezen a szeszélyes vízen, igen jó eredménnyel: az egy hét alatt rengeteg szép amurt és pontyot zsákmányolt. Így tehát nagy reményekkel indultunk Kozma Tomival a Budapesttôl körülbelül húsz kilométerre, Bugyi község mellett található Jurassic-tóra. A víz közel negyven éves múltjára visszatekintve bíztunk benne, hogy szép élményekkel fogunk gazdagodni.
(Csörgô Tamás)

Nógrádi paducok

Talán már 15 éve, hogy az egyik legrangosabb hazai mûlegyessel, Demus Péterrel együtt horgásztam. Pár hete újra találkoztunk Nógrádszakálban, szûkebb pátriájában. Sok emlékezetes régi horgászat - Viszló-patak, Una folyó, Pinka, Ipoly, Duna, Által-ér - fûz össze bennünket, és most, közel másfél évtized után megint találkoztunk, az Ipoly paducai kapcsán. Filmet kellett forgatnom a sokat változó folyóról, melynek sok évvel ezelôtt az ipolytarnóci szakaszán nem volt ritka a sebes és szivárványos pisztráng, esetenként a pénzes pér, és ott fogtam életem elsô pethényi márnáját is.
(Zákonyi Botond)

Pergess, magyar!

Hínárosban

Sokunk bosszúsága, amikor kedvenc helyeinken szinte a víz felszínéig érô hínárerdô ágaskodik. Az átlag horgász ilyenkor úgy véli, bizony lôttek a pergetésnek. Támolygót, körforgót, pláne twistert, gumihalat vontatni ezen a terepen szinte lehetetlen. A hínár sajnos ilyen huncut élôlény, kivált a nyári idôszakban képes hihetetlenül rövid idô alatt magáévá tenni egyes tavak összes vízrétegét. Egy szerencsénk van csupán: így ôsz tájékán nemsokára megszabadulunk tôle. Ahogy jönnek a hidegebb napok, úgy esik össze ez a leveles-száras vízi átok.