A Sikeres Sporthorgász 2012. februári tartalmából

[f]A türelem NAGY halat terem! Az adrenalin az oka mindennek Drop-shottal - kicsit mésképp Balinpergetés IV. rész Hideg örömök Ragadozó halak nyomában Jeges kokTÉL Maty-éri délután Novák Jánossal[-f]

Feederakadémia

A türelem NAGY halat terem!

A sikeres kanadai túrán felbuzdulva dr. Pulai István barátommal úgy döntöttünk, próbára tesszük magunkat az Amerikai Egyesült Államokban is. Volt szerencsém már többször ellátogatni és horgászni az USA-ban, így jól tudom, idehaza sokan azt gondolják, hogy felhôkarcolók és „betondzsungel” uralja az egész országot. Ezzel szemben - a nagyvárosokat leszámítva - az igazi Amerika olyan, mint egy végeláthatatlan kertváros, ahol rengeteg erdô, folyó és nagy tó található, megszámlálhatatlan horgászhellyel… A modern felfedezôk most is számos kincsre lelhetnek e hatalmas országban, ha nyitott szemmel járnak!
(Döme Gábor)

Az adrenalin az oka mindennek

Még az ôsszel történt, hogy egy Pest környéki tóra kellett mennem forgatni, ahol Kozma Tamás és Csörgô Tamás horgásztak egy mindannyiunk számára teljesen ismeretlen vízen. A Kiskunságban - ha repülôvel jár arrafelé az ember - számtalan apró víztükör csillanása jelzi, hogy azokban a bányákban, ahol felhagytak a mûveléssel, a területet elárasztotta a víz, a természet teszi a dolgát, nádassal, hínárral, fûzekkel gyarapítja a területet, gyógyítja a táj sebeit. Ezekbe a tavakba aztán hal is kerül, van, ahol az elsôket a madarak hozzák ikra formájában a lábukon, késôbb aztán különféle bérlôk, halas szakemberek veszik kézbe a telepítést. Van néhány olyan tó, ahol a tulajdonos semmit sem tesz éveken keresztül, míg aztán egyszer csak megdöbbenve tapasztalja, hogy tavában rekord méretû halak úszkálnak.
(Zákonyi Botond)

A versenyhorgászat varázsa

Drop-shottal - kicsit másképp

Ahogy a decemberi számban ígértem, ebben az írásban Palotai Kristóf süllôzô tudományának érdekes és újszerû részleteivel ismerkedhetnek meg. Kristóf ízig-vérig versenyzô - ami esetünkben azért fontos, mert rájuk fokozottan jellemzô az állandó törekvés a még jobb és hatékonyabb módszerek keresésére, vagy a jól bevált megoldások további finomítására. Szerencsére nincs ez másképp Kristóffal sem, és igaz akkor is, amikor nem a versenyzés, hanem a süllôzés rejtelmeiben merül el.
(Szarka László)

Balinpergetés IV. rész

Az elôzô írásokban szinte valamennyi mûcsalitípust körbejártuk. Egyetlen lényeges változatot hagytunk ki a felsorolásból: a balinólmos-mûlegyes összeállítást. Ezenkívül van még néhány apróság, amit nem árt, ha tudunk, így a mozaikokat megfelelôen összerakva bátran nekivághatunk a balin pergetô horgászatának.
(Lukácsi Béla)

Pontybarátok

Hideg örömök

Talán most is, amikor a kedves olvasó a meleg szobában épp ezen sorokat tallózza, akadnak olyan pecások, akik hideg sátorban vagy egy rozoga lakókocsi oltalmában kucorognak valahol a vízparton. Fogadni mernék, hogy Birki András is köztük van. Elôször azt gondolhatnánk, hogy ellenállhatatlan férfias kihívás ez, vagy valami különös erôpróba - netán feltûnési viszketegség. Nos, Andrissal egészen más a helyzet. Két alkalommal is horgásztunk-filmeztünk együtt. Az idôpont pedig egyáltalán nem kedvezett a sörös-pálinkás leülôs pecának.
(Kátai Róbert)

Ragadozó halak nyomában

Tavaly szinte kizárólag pontyra és amurra horgásztunk, ami tulajdonképpen nem meglepô, hiszen megrögzött pontyhorgászok vagyunk. Persze mindenkinek kell egy kis változatosság, ezért néhány óra erejéig többé-kevésbé ismeretlen útra léptünk. Az ország számos kisebb-nagyobb állóvizét bejárva sok békéshalat tereltünk szákba, azonban eljött az a pillanat, amikor az esély egy szebb ponty megfogására szinte a minimálisra csökkent. Persze ekkor sem adtuk fel, és megszállítottan kerestük a víz alatti lakókat a néhány Celsius-fokos vízben. Utolsó pontyos kirándulásunkon viszont úgy döntöttünk, a következô horgásztúránkon a ragadozó halakat is célba vesszük.
(Csákány Attila)

Jeges kokTÉL

Soha nem kedveltem a telet. Amellett, hogy a halak sem esznek olyan intenzíven, mint a melegebb évszakokban, még kényelmetlen is a horgászat, hiszen vagy a rengeteg ruhától nem tudok rendesen mozogni, vagy az ujjaim fagynak lilára. Emlékszem, amikor egy elképesztôen fagyos februári napon elmentünk csukázni. Hát, barátaim, olyan hidegben horgásztunk, hogy kompletten megfagytak a szavak a levegôben! Tavasszal, az olvadásnál vissza kellett mennünk, hogy megtudjuk, mirôl is beszélgettünk voltaképpen!
(Jakó László)

Versenyen innen és túl

Maty-éri délután Novák Jánossal

Nem ígérhetem, hogy új rovatunkban egyetlen egyszer sem fogunk jelentôs versenyekrôl, az azokon mutatott kiemelkedô teljesítményekrôl és nagyszerû eredményekrôl beszámolni, sôt, nagyon bízunk abban, hogy erre többször is lesz okunk. Sorozatunk célja azonban még ezekben az örömteli esetekben is több mint szimpla tudósítás. Minden alkalommal igyekezni fogunk, hogy a versenyzés világából, az ott összegyûjtött tapasztalatokból és a felhalmozott tudásból adjunk át minél többet és hasznosabbat, fôleg a finomszerelékes hobbihorgászok számára. Vagyis nagyon sokat fogunk arról írni, ami a versenyen innen és túl van.