Alias : sanyamester
E-mail : [e-mail]
Születési dátum : 1971-05-24
Lakhely : Budapest XI.
Kedvenc vízterületei : Mindegy, csak ne legyen kibetonozva, és ne tudjam átdobni
Legnagyobb halai : ponty 20,20 Kg Palotás (bojlival), ponty 14,94 kg Maconka (feederrel, élő csalira), harcsa 21,50 kg Tiszakeszi, amur 15,80 kg Hotedra, márna 4,27 kg Dráva, sügér 0.58 kg Csővári-tározó
Mióta horgászik : kb. 1975 óta

Szerző írásai

Ártani nem árt! 3. rész

Nyika Sándor 2007-11-21 07:00:00
A nyár sajnos már rég elmúlt, de talán annál kellemesebb lesz visszatekinteni és felidézni hazánk egyik legrangosabb bojlis versenyének: a IX. Maconka - K-Karp - Mosella Nemzetközi Bojlis Kupa legizgalmasabb, legforróbb pillanatait… Talán hihetetlenül hangzik, de mégis igaz, a felkészülésünk az augusztusi versenyre már a tavaszi bojlis kupa után 1 nappal megkezdődött! Csigával (alias Csirmaz Gáborral), már akkor azon tanakodtunk, hogy a következő versenyen mit, hogyan, miként fogunk cselekedni. Rengeteget tervezgettünk, képtelenebbnél képtelenebb, idétlenebbnél idétlenebb, no és persze zseniálisnál zseniálisabb ötletekkel, praktikákkal kápráztattuk el egymást. Mivel minden csak nézőpont kérdése, ki-ki egyéni ízlés szerint dönthet arról, hogy szerinte mely kategóriát erősít egy-egy ötlet. Hozzátenném, van, amit inkább nem is mesélek el, mert még bolondnak nézhetne minket a tisztelt nagyérdemű.

Halászhajón az Adrián

Nyika Sándor 2007-09-13 08:00:00
Miközben a bolygónk felszínén túlnyomórészt sósvizű tengerek, óceánok vannak túlsúlyban, mi, édesvízi pecások vajmi keveset tudunk ezekről. Sem horgászati, sem halászati szempontból. Elárulom, eget rengető újdonságokról, döbbenetes dolgokról én sem tudok beszámolni, sőt még nagy igazságokra sem tudok rávilágítani, ám egy érdekes kis történetet szívesen elmesélek.

Ártani nem árt! 2. rész

Nyika Sándor 2007-06-01 08:00:00
Míg az első rész a versennyel foglalkozott, most inkább a bojlikészítést, a bojlik receptjét, no meg a rengeteg kínlódást szeretném elmesélni nektek. Hihetetlen, hogy szinte semmi nem úgy jött össze, ahogyan azt elterveztük, megálmodtuk. Nem volt olyan dolog, ami elsőre sikerült és működött volna. Néha olyan érzésünk volt, hogy jobb lenne leülni egy nyugis sarokba, és kivárni, hogy kedvezőbbre forduljon felettünk a csillagok baljós állása. De nem tettük, hisz nem adunk fel soha semmit sem!

Ártani nem árt! 1. rész

Nyika Sándor 2007-05-31 08:00:00
Ez volt a mottónk. Mikor? Mindig. Miért? Csak… Na jó, egy kicsit bővebben leírom, mire gondoltam. Nem kell senkinek megijednie az elkövetkező írástól. Bár egy bojlis versenyről, nevesítve a VIII. Maconka - K-Karp - Mosella kupáról, illetve az azt megelőző felkészülésről szeretnék mesélni, említek pár terméktípust, márkát, nevet, de nem szeretnék senkit semmire sem rábeszélni, csupán a viszonyítás, az ötletadás és egy verseny elbeszélése az írásom célja. No meg örömünk veletek való megosztása!

Óóóó, mi babonás horgászemberek…

Nyika Sándor 2007-04-10 08:00:00
Űrtechnológiából származó ultramodern anyagokat, computer segítségével kifejlesztett eszközöket használunk, és olyan dolgok gyarapítják horgásztáskánk, botzsákunk, pecaszekrényünk, netán pecaszobánk belsejét, amelyeket egy 1900-as években élő sporthorgász nagy bizonyossággal az ördög keze művének tartana. Azonban hiába állnak rendelkezésünkre a legcsodásabb felszerelések, ezek megvásárlásával még nem mindig érezzük azt, hogy az égiek kegyeikben részesítenek minket, és talán épp ezért fura dolgokkal igyekszünk elnyerni az „felsőbb erők” kegyeit.

Gyönyörködtető változatosság

Nyika Sándor 2007-01-18 08:00:00
Az augusztusi amurparádés horgászat után vérszemet kapva, ősszel is több horgászatnak ejtettük szerét a Dráván. De mint minden élővíz, „Ő” is szeszélyes, akár egy szépasszony. Egyszer kegyes az őt körül udvarló lelkes férfiemberhez, és bőkezűen osztogatja simogatásait, kincseit. Kényezteti, ajnározza, tenyerén hordozza az udvarlóját, csak hogy kedvében járjon. Máskor meg rideg, morcos, megközelíthetetlen fensőbbséggel utasít el minden közeledési kísérletet, és kíméletlenül adja az ember tudtára, hogy nincs számára hely mellette.

Karácsonyi tengerihal-ételek 1. Sajtos tejfölös hekk filé

Nyika Sándor 2006-12-22 08:00:00
Karácsony közeledtével egyre több családnál felmerül a kérdés, hogy mi is kerüljön az ünnep estéjén az asztalra. Mivel a karácsonyi asztalra tízből nyolc esetben halétel kerül, ezért a horgászember célzásokat (talán találatokat) kap, hogy horgász lévén igazán gondoskodhatna a megfelelő halellátmány beszerzéséről, hazafuvarozásáról. Nagyon sokan vallják már-már szélsőséges módon a Catch and Release, azaz a fogd meg és ereszd el elvét. Még többen vannak azok, akik nem kedvelik a zsíros pontyot, ám annál jobban a soványabb húsú édesvízi és tengeri halakat.

Karácsonyi tengerihal-ételek 2. Hekk vega dunyha alatt

Előző részben egy jó kis sajtos-tejfölös filézett hekk elkészítését írtam le. Most egy ettől erősen eltérő ízvilágú ételt szeretnék bemutatni. Egy igazi reformkonyhai érdekességet. Természetesen ennek az alapját is a filézett hekk adja. Nagyon sokan vannak, akik a könnyebb ételeket szeretik. Kerülik a zsírosabb tejtermékek fogyasztását, azonban zöldségekre minden mennyiségben vevők. A mostani receptem egy ilyen, az úgynevezett reformtáplálkozás egyik fogását képező halas-zöldséges étel elkészítését mutatja be.

Amurozás a Dráván

Nyika Sándor 2006-09-18 08:00:00
Sokunk szemében a Dráva egy legenda. Misztikus ködbe burkolózó, titokzatos, kiismerhetetlen, vadregényes, nehezen megközelíthető, halban bővelkedő csodafolyó. Mivel 45 évig - lévén határfolyó - egyszerű, halandó horgász ritkán, a környező települések lakója meg engedélyek tucatjainak kiváltása után tehette csak partjára a lábát, vizére csónakját, csak a hírét hallhattuk, és néha-néha horgászújságokban olvashattunk róla. Gyerekként, 12 évesen láttam meg először, amikor Somogy-Zselic vándortáborunk útvonala Barcson keresztül vezetett. Akkor csak félve, óvatosan pillantottam a rohanó, sebes vízre. Másodjára 34 évesen… és ez már szerelem is lett, bár második látásra.

Örömpeca és teszt, az-az two in one

Nyika Sándor 2006-09-15 08:00:00
A tavaszi, jól sikerült teszthorgászatunk után újra lehetőséget kaptunk arra, hogy a Maconkai-víztározó újabb területét tesztelhessük, próbálgathassuk a Mosella K-Karp bojlis verseny ideje alatt. Míg tavasszal a 3-as tórészlet volt soron, most a csónakkikötő jobb oldali részét vallattuk. Kérdezősködésünkre erről a helyről azonban mindenki másképpen nyilatkozott, két hasonló információt nem kaptunk. Így aztán a terepet szemlélve nagyot nyeltünk Csirmaz Gábor barátommal, majd kidolgoztuk az előttünk elterülő terület etetési és horgászati stratégiáját.

Balatoni nyaralás, némi horgászattal fűszerezve

Nyika Sándor 2006-08-17 08:00:00
Gyermekként és kamaszként valamiért lényegesen többet horgásztam a Balatonon, mint felnőttként. Sajnos ugyanez igaz a tanulóvizeimre, a Dunára, az Ipolyra, a Tassi csatornákra, a Duna-Tisza-csatornára, a Kunsági-csatornára. No meg a nevesincs hajdú-bihari és szabolcs-szatmári apró kis patakokra, kubikgödrökre, öntözőcsatornákra és vízelvezető árkok tucatjaira. Ezek a „mini vizek” kiapadhatatlan élményforrást jelentettek a sokszor egész nyarat betöltő nyaralások (nagymamánál üzemelő, „lightos” gyerekmegőrző, ami a szabadság csodás élményét adta nékünk, unokáknak) során. Ezekre az élményekre emlékezve próbáltam összehozni egy olyan nyaralást, ahol gyermekeimmel akkor horgászunk, amikor akarunk (a horgászbot bármikor kézbe vehető legyen), s ha fürdeni szeretnénk, az is másodperceken belül megvalósítható legyen.

Bojlis versenyen voltunk, ám versenyen kívül „játszottunk”…

Nyika Sándor 2006-05-26 08:00:00
Tizedikek lettünk volna a 191,8 kg-os fogásunkkal, ha élesben megy a játék.Sokféle versenyen jártam, de bojlis versenyen még soha. Így örömmel éltem a lehetőséggel, hogy egy igen rangos, komoly magyar és külföldi neveket felvonultató verseny ideje alatt tesztcsapatot állíthassak össze, s velük indulassak. Bevallom, az is erősen befolyásolt mindnyájunkat, hogy amatőrként igenis, letegyünk valami kézzelfogható eredményt az asztalra. Nem akarom, hogy szerénytelenül hangozzék, de úgy érzem, a rengeteg befektetett energiánknak meglett az eredménye.

Készítsünk csali-kukoricát otthon!1. rész. A legegyszerűbb, s talán a legnagyszerűbb: natúr pálinkás kukorica

Nyika Sándor 0000-00-00 00:00:00
Ha a hatvanas, hetvenes évek boldog horgászembere az általa kifogott aranyhaltól azt kívánná, hogy szeretne a jövő, például 2006-os esztendő csoda-csalijaiból egy horgászboltnyit a garázsa polcaira, azt hiszem, nagyon megbánná ezt a kívánságát. Hiszen ma már alig tudunk kiigazodni, olyan nagy a kínálat. És azt is természetesnek vehetjük, hogy a jó termékeknél már csak jobbak vannak, s ennél még jobbak készülnek. A rengeteg kiváló csali ott van a boltok polcain, nekünk csak érte kell nyúlnunk, s amint markunkba szorítjuk választottunkat, szinte már a vele megfogott halat érezzünk kezeinkben… De a pénztár felé haladva elfog minket a kétség. Tekintetünk vissza-visszarebben a csalik, aromák polcaira. Álmélkodva hallgattuk a polcok előtt összetevőkről, illatokról beszélgető horgászokat, akik maguk készítik a csalikat, a bojlikat. Eszünkbe jut, hogy jó a gyári csalival eredményt elérni, de még jobb lenne valami mással, valami olyannal halat fogni, amit mi készítünk el… Ami a mi kezünk munkáját, a mi találékonyságunkat dicséri.

Feederbot rod-podon?

Nyika Sándor 2006-01-10 08:00:00
Pár hete a feederbotos topicban, megkérdezte egy feeder és picker botokért rajongó horgásztársunk, hogy milyen módon lehetne rögzíteni feeder botját a vízparton, ahol köves a talaj. Leszúrót leszúrni nem lehet, sőt, még leütni sem. Mivel szokott bojlizni is néhanapján, érdemes-e a rod-podot megpróbálni, vagy csak szimplán hülyének nézhetnék érte? Érdemes komolyan átgondolni ezt a kérdést! Kissé utánajárva - és nem kis meglepetésünkre - azt tapasztalhatjuk, hogy több felszerelés vagy kiegészítő bizony egy egészen más stílusnál tett szert népszerűségre s lett lényegesen nagyobb a sikere, mint amihez eredendően szánták.

Tatai örömpeca

Nyika Sándor 2005-12-21 08:00:00
2004. november 28-án több „ősfórumos” összefogott, s leszervezett egy jó kis horgászatot a Tatai Derítő-tóra. Idén páran úgy gondoltuk, hogy ippeg itt az ideje hagyományt teremteni, s megszerveztünk november 20-ára egy újabb pecát a Derítőre. Tavaly a tó teljesen befagyott, csak a be- illetve kifolyó rész maradt részben jégmentes, ezért igencsak leszűkült a meghorgászható terület. Azóta is azt hallgatom, hogy „Na, Sanya jó kis pecát szervezett le nekünk…” Még ha nyárra szervezek horgászatot, akkor is többen megkérdezik: -Ugye nincs befagyva? Az idei horgászatunkkor még jégmentes tó november végére már megint befagyott, tehát az időpont kiválasztásával szerencsénk volt, nagyjából…

Kárászdömping, avagy ki a kicsit nem becsüli…

Nyika Sándor 2005-05-11 08:00:00
Eldöntöttem, hogy következő horgászatom alkalmával csak és kizárólag a finomszerelékes módszereket fogom erőltetni. De azért nem tudtam teljesen ellenállni Strategy botom csábításának, és azt is becsempésztem a bottartó zsákomba. Éjfélig készülődtem, pakolgattam cuccaimat, és a pihentető álom igencsak nehezen akart megérkezni hozzám. Nem tudom, hogy ki hogyan van vele, hiába horgászom sokat, mind a mai napig óriási várakozással tekintek minden egyes horgászat elé. Félálomban már hatalmas pontyokkal és amurokkal küzdöttem, óriási kitartással, és 6-os főzsinórral… És bár az esélyek nem voltak egyenlők, mindig diadalmas mosollyal arcomon kerültem ki a „harcból”, hogy aztán gyakorolhassam a C&R nemes gesztusát, ami nálam minden nagyobb, szebb vagy csak reám bánatosan pislogó halat megillet…

AQUAREFLEX, egy új márka a horgászeszközök piacán

Nyika Sándor 0000-00-00 00:00:00
Minden kezdet nehéz. Vannak a jó ötletek, van az álmodozás, de a végén marad minden a megszokott kerékvágásban. De nem kötelező ennek így lennie! Ötletei mindenkinek vannak, családunkban a lavinát drága feleségem indította el, tavaly nyáron, pedig nem is sejthette… Mérgelődtem, hogy miért nincs ilyen meg olyan eszköz, s Ő csak annyit mondott, viccből: „Akkor gyártsál”! Nagyjából ekkor kezdett el kattogni kobakomban a fogaskerekek hada! Nyitó termékeimen erőteljesen látszik, hogy nem csak feederezni szeretek, hanem bojlizni is. Na és persze ezeket kombinálni!
Termék katalógus

Haldorádó
Katalógus

Megjelent a Haldorádó 2024 termékkatalógus, lapozz bele!