Tévhitek a bojlizásban 4.rész - A nagy lehetőség kapujában…

Az előző rész végén olvashattátok, egyetlen cél lebegett a szemünk előtt, hogy miként tudjuk SBS receptjeinket és horgász technikánkat minél magasabb szintre emelni. Ennek egyik legegyszerűbb módját választottuk: irány a világbajnok! Az általa ajánlott receptek alapján majd bevásárolunk a termékekből… Tudtuk, hogy a Vajdaságban élő Király Ivánra most is számíthatunk.

Mellesleg jegyzem meg, hogy ekkor volt már olyan horgász Magyarországon is, aki hallott az SBS-ről, de bevásárolni csak egyetlen embernél lehetett. Ezt a helyet Szegeden lehetett megtalálni, egy garázsban. Viszont Szegedtől a szerbiai Palics, ahol a világbajnok Iván lakik, kb. 30 percnyire van. Így talán már érthető, ha már ilyen messzire kell menni, az a 30 percnyi távolság már nem távolság. Nem beszélve arról, hogy hátha elcsípünk egy kis okosságot is tőle. Szépen le is csorogtunk hozzá az összekuporgatott kis pénzemmel, amit beváltottam euróra. Nekem az akkor nagyon komoly összeget jelentett, főleg ha azt vesszük figyelembe, hogy a hobbimról van szó. Barátomra, Andrisra most is számíthattam, a biztonság kedvéért ő is váltott egy kevéske eurót. Tudni kell, hogy mi minden horgászatot és versenyt közösen finanszírozunk, így egy kicsit kedvezőbben jönnek ki a horgászatok. Időközben nagyon összeszoktunk a közös horgásztúrák során. Ha mégis előfordult, hogy egymás nélkül mentünk el horgászni, az soha nem volt olyan eredményes, mint amikor közös erővel dolgoztunk a jó fogásokért. Ezt azért osztom meg veletek, mert akinek nincs horgásztársa, az soha nem fogja megtudni, milyen az, amikor a társad 16 kg-os pontyának úgy örülsz, mintha te fogtad volna. Nálunk soha nincs irigység! Mi megbeszéltük, hogy a versenyen is mindegy ki fogta a nagy halat, az nem az ő vagy az én érdemem, hanem az SBS SziKo Teamé. Érdekességként megjegyzem, hogy a teszthorgászatokon túlnyomó többséggel Andris szokott több halat fogni, a versenyeken én. De ennek az okát máig sem tudjuk…

Ha lehetőség van rá, még a halakkal is közösen fényképezkedünk. Minden hal a közös munka gyümölcse!

De térjünk vissza Palicsra, ahová megérkeztünk, hogy ellessünk egy-két kulisszatitkot az általunk Istenként tisztelt világbajnok pontyfogótól és bojlis mestertől. Nem csalódtunk most sem, olyan barátságos fogadtatásban volt részünk, mintha csak haza érkeztünk volna. Rövid beszélgetés után Iván egy megdöbbentő lehetőséget kínált fel nekünk. Az ajánlat a következő volt: „Mit szólnátok hozzá fiúk, ha ti forgalmaznátok Magyarországon az SBS termékeket?” Kikerekedett szemmel ültünk, némán. Hogy oldja Iván a feszült csendet, magyarázattal támasztotta alá: „Már régóta figyellek titeket, és az elszántság, az akaraterő és az összhang, ami bennetek van, felkeltette az érdeklődésemet! Szeretnék nektek segíteni, hogy több időt tölthessetek a szenvedélyetekkel, a horgászattal.”

A legmegdöbbentőbb számomra az volt, miután végighallgattam ezt a marketingtalálkozókon hallható, agymosáshoz hasonló felszólalást, hogy miért akar nekünk segíteni. Ha nem szembesültem volna már előzőleg is Iván önzetlen segítőkészségével, azt gondoltam volna, minket itt ma be akarnak léptetni valami MLM rendszerbe… „Mégis hogy gondoltad?”, nyögtem ki végre valamit a megdöbbenésünk után. „Egyszerű! Magyarországon ti lesztek a kizárólagos forgalmazók. Mi ezt már megbeszéltük az angol cég tulajdonosával és ezt a döntésünket jóváhagyta. Én elkészítettem egy megrendelés tervezetet, ezzel is segítve a kezdeti lépéseket, hiszen ti még nem ismeritek a teljes palettát.” Ezután elénk rakott vagy 5 oldal A/4-es papírt. „Fiúk, szerintem ezek azok a termékek, melyekkel jelentős eredményeket lehet elérni, és érdemes velük foglalkozni.” Elkezdtük Andrissal lapozgatni és megdöbbenve láttuk, hogy több mint száz termékről van szó. „Ha ezekkel lehet kimagaslóan horgászni, akkor mi van azokkal, amelyekkel csak csipegetni lehet a halakat?”, gondoltam, majd amikor Andris az utolsó oldalra hajtott és megláttuk a végösszeget, akkor kijött a szemünk, mint a csigának.

A köztünk lévő tökéletes összhang egyik példája. Még a horog behúzását is közösen oldjuk meg, ha a lehetőség engedi. Oka, hogy ne a csónak irányban tartásával kelljen bajlódni, hanem csak az optimális elhelyezésre tudjunk összpontosítani

Nem kaptam levegőt, de Andris is lefehéredett. A végösszeg beszerzési áron 20.000 euró volt, kb. 5.000.000 Ft. Ez most sem kevés pénz, de akkor meg aztán végképp elérhetetlennek tűnő összeg volt. Ráadásul mi nem a forgalmazói jogot akartuk megvásárolni, hanem a következő horgászathoz szükséges alapanyagokat… Mire észbe kaptunk, már nyakig benne voltunk, és ekkor még nem is sejtettük, hogy életünk egy ritka, de annál nagyobb lehetőségének kapujában álltunk. Közben eszembe jutott, hogy ehhez képest mennyi eurót váltottam, és elszégyelltem magam. Nem tudtam, hogyan mondjam meg, hogy köszönjük a lehetőséget, de kisebb gondunk is nagyobb annál, hogy ilyennel foglalkozzunk. Arról nem is beszélve, hogy ennyi pénzt csaliba rakni?! Na, nem fokozom. Nem mondhattam ki a véleményem, mert tudtam, hogy akkor fuccs a kulisszatitkoknak. Láttam, hogy Andris is nagyon törte a fejét. Nem tudtam, hogy ő is azzal küzd, hogyan utasítsa el, vagy tényleg gondolkodóba esett. Végül diplomatikusan megoldottuk: „Át kell gondolnunk, hogy honnan tudnák tőkét átcsoportosítani erre a célra” - mondtuk Ivánnak.

Végre elindultunk összeszedni az árut, és ekkor Iván 3 receptet osztott meg velünk. Erre vártunk! Hála a jó égnek, hogy idáig eljutottunk!

1. recept a melegedő (tavaszi) vizekben való horgászathoz

• 1 kg Catcher base mix Squid & Octopus (tintahal és polip ízesítésű alapmix)
  • 25 ml Attract Flavour Squid & Octopus (tintahal és polip ízesítésű, emésztést elősegítő és étvágyfokozó adalék)
  • 20 ml Corn Steep Liquor (hidegen sajtolt, erjesztett kukoricacsíra kivonat)
  • 1 evőkanál Edge Extract (az SBS titkos összetételű „csali fokozója” - speciális CSL kivonat)
  • 1 evőkanál Betain HCl (étvágygerjesztő adalék)
  • 30 ml Red Salmon Oil (vörös lazac olaj)
  • 6 ml High Taste Sweetener (folyékony édesítőszer)
  • 3 ml Strawberry Jam Flavour (eperkrém aroma)
  • 8-10 db tojás

A Corn Steep Liquort nálunk a legkedvezőbben az 5 kg-os CSL pellettel lehet megvenni. Az 5 kg CSL pellet mellé ajándékba adunk fél liter kukoricacsíra likőrt!

2. recept hideg (őszi, téli) és felmelegedő vizekben való horgászathoz

• 1 kg Catcher base mix Green Lipped Mussel (zöldajkú kagyló ízesítésű alapmix)
  • 25 ml Attracts Natural (natúr emésztést elősegítő és étvágyfokozó adalék)
  • 1 evőkanál Robin Red (madáreleség + paprika)
  • 1 evőkanál Betain HCl (étvágygerjesztő adalék)
  • 20 ml Winterised Pilchard Oil (téliesített szardínia olaj)
  • 20 ml Cod Liver Oil (tőkehalmáj olaj)
  • 6 ml Squid & Octopus Falvour (tintahal és polip aroma)
  • 2 ml Sweet Plum Flavour (édes szilva aroma)
  • 5 ml High Taste Sweetener (folyékony édesítőszer)
  • 8-10 db tojás

A Winterised nevében is benne van, hogy téliesített olaj. A hideg vagy felmelegedő vízben kimondottan nélkülözhetetlen adalék! Ha felmelegedett vízben szeretnéd használni a receptet, akkor hagyd el a Winterised olajat és csak a CLO olajból használj 40 ml-t!

3. recept a meleg (tavaszi, nyári) vizekben való horgászathoz

• 1kg Quest Base Mix M1 (M1 alapmix)
  • 6 ml Frankfurter Sausage Flavour (frankfurti kolbász aroma)
  • 25 ml Attracts Natural (natúr emésztést elősegítő és étvágyfokozó adalék)
  • 2 evőkanál Robin Red (madáreleség + paprika)
  • 1 evőkanál Betain HCl (étvágygerjesztő adalék)
  • 30 ml Red Salmon Oil (vörös lazac olaj)
  • 1 ml Black Pepper Oil (fekete bors illóolaj)
  • 10-12 db tojás

Az Attract Naturalt és a Frankfurter Sausage aromát helyettesítheted frankfurti ízesítésű Attract Flavour adalékkal is - így kedvezőbb az ára, mert mindkettőt tartalmazza

Ezeket a recepteket mind a mai napig remek alapnak tekintjük. Bevallom, egy részét most is arról a lapról másoltam be (némi módosítással, plusz kiegészítéssel, amit időközben kitapasztatunk). Amit akkor Iván adott lapot, ha látnátok… Ezen a Natur Attracttól a CLO olajig minden hagyott már nyomot. A betűket alig lehet látni, mert az olajtól szétfolytak. Hozzá tartozik az igazsághoz, hogy Iván olyan ügyesen fejlesztette receptjeit, hogy minden egyes alkalommal hozzájutottunk valami új információhoz és még jobb receptekhez. Egy idő után azonban már a saját fejünk után mentünk. Voltak persze tévutak, de nagyon eredményes tesztelések is. Nem akarom ennek a három receptnek túlértékelni a jelentőségét, de higgyétek el, nagyon fogósak! A másik fő erényük, hogy meglepően egyszerűek, nincs szükség 122 különböző adalékanyagra és varázsporra. Remélem, jól döntök, de nem akarom, hogy hozzánk hasonlóan hosszú hónapok vagy évek alatt tapasztaljátok ki, milyen is egy valóban fogós recept. Most itt megspóroltam nektek két lépcsőfokot és néhány tízezer forintot, hogy a lehetőségekhez mérten legjobb receptet eláruljam. Persze máris hallom, hogy micsoda képmutatás és óriási hazugság az egész… Tisztában vagyok azzal, hogy aki eddig nem hitt nekem, ezután sem fog! Én azonban a legközelebbi személyes találkozó során is a szemetekbe merek nézni! Remélem, elszánt kritikusaim is az enyémbe…

Fontos megemlíteni, hogy vannak ettől bonyolultabb, talán „jobb” receptek is, de ennél komolyabb keverékeknek már csak versenyen vagy az agyonhorgászott tavakon van mérhetően nagyobb szerepe. De ne féljetek, ez csak három recept volt a tarsolyból. Ezenkívül a Catcher mixből még 20 fajta íz létezik, és mindegyikhez más recept tartozik, a Quest base mixekből 6 fajta, az M-es szériától az AV szériáig, pedig újabb 5 fajta érhető el. Egy-egy fajta mixhez pedig több recept is tartozhat. Tehát bőven lesz miről írni az elkövetkezendőkben.

Az Iván által kinyomtatott receptet tartalmazó papír. Ha mesélni tudna…

De térjünk vissza a vásárláshoz Ivánnál. Megvoltak a receptek, összeszedtük a hozzávalókat. Már csak a ronda anyagiak voltak hátra. Egy kis számolás és megvan az eredmény… Nem mondom el, mennyi volt, de a 20.000 eurós rendeléshez képest, már csak mosolyogni tudtam rajta. Pláne, mikor rádöbbentem, hogy a fizetendő összegnek a fele sem áll a rendelkezésemre. Szerencsére Andris pótolta a hiányt. Mielőtt elvenném a kedveteket a bojlikészítéstől, ismét nyomatékosítanom kell azt a tényt, hogy ez kb. 4 évvel ezelőtt volt, és akkor mi 1 kg Catcher mixet több mint 4.000 Ft értékű euróért vettünk. Nem beszélve az átváltás okozta buktákról. Csak viszonyításképpen: jelenleg (még néhány hétig - szezonkezdésig) a Haldorádón 1 kg Catcher mix csak 1.990 Ft-ba kerül. Normál ára 2.990 Ft. (Ez a Haldorádó Webáruházat üzemeltető csapat érdeme, akik így szeretnének kedvezni az elvonási tünetektől szenvedő pontyhorgászoknak.) Ha akkor mi ennyiért vásárolhattuk volna a mixet és a hozzávalókat, akkor a végén nem hogy tartoztam volna, de még pénz is maradt volna a zsebemben! Nem felhánytorgatni akarom, de azoknak szeretném felhívni a figyelmét erre, akik a fórumon ezekre az információkra és receptekre azt mondták, néphülyítés. Számolják ki otthon magukban, mekkora pénzt és energiát áldoztunk erre, hogy kitapasztalhassuk az SBS termékekben rejlő lehetőségeket. Most pedig ezt ingyen és bérmentve megosztom az érdeklődőkkel. Úgy gondolom, hogy akik felismerték a termékben rejlő lehetőségeket, azok számára ennek értéke felbecsülhetetlen!

„Ready to roll, just add the eggs!”, szól az angol nyelvű felirat a Catcher Mix csomagolásán. „Készen áll a rollerozásra, csak adj hozzá tojást”, vagyis további adalékok nélkül is alkalmas arra, hogy hatásos bojlit készíthessünk belőle

Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy az árkülönbözet és a határ okozta nehézségeknek, valamint a termékben rejlő lehetőségeknek köszönhetően, hosszas győzködés és különböző szerencsésen alakuló körülményeknek hála, elvállaltuk az SBS forgalmazását. Voltunk egy pár fejtágításon, míg beadtuk a derekunkat. Nagyon fontosnak tartom azt a tényt, hogy nem azért horgászunk SBS színekben, mert csak ennek a terméknek a forgalmazásához tudtunk hozzájutni, hanem mert minket meggyőzött a termék és eldöntöttük, hogy ezzel fogunk horgászni. Az csak hab a tortán, hogy később a kedvenc termékünk forgalmazási jogát is megkaphattuk. Kíváncsi lennék, ma hány forgalmazó mondhatja el ugyanezt magáról… Elárulom azt az üzleti titkot is, hogy Andrissal ketten kezdtük el a forgalmazást. Úgy, hogy ő egy kicsit több pénzt tudott átcsoportosítani, én meg egy kicsit több munkát tettem a termék mellé. Mondanom se kell, hogy az első évben - ugyanúgy, mint a bojlizásunk kezdetén - hatalmas pofára esések voltak. Gyakran szembesültünk a forgalmazás nehézségeivel. Az első évünket - ahogy az minden hosszú távú üzletben jellemző - akkora mínusszal zártuk, hogy abból két évig nyugodtan horgászhattunk volna. Ekkor választás elé kerültünk: vagy abbahagyjuk a forgalmazást és elkönyveljük a veszteséget, vagy valamelyikünk külön tovább viszi az üzletet. Mivel én nem akartam beletörődni a veszteségbe, és közben annyira megszerettem azt, amit csinálok, egyedül vittem tovább az SBS termékek forgalmazását. Nem titok, hogy most sem ebből élek, de szívvel-lélekkel csinálom, mert hiszek abban, amit képviselek. Lehet, hogy ez az oka annak, hogy hiteles vagyok, mert nem a pénz motivál. Nem tartom magamat nagyon jó horgásznak, csak lépéselőnyöm van azzal, hogy Iván segített nekünk, amit - bármilyen furcsa is -, de önzetlenül adok tovább, miközben egyre nagyobb a konkurencia, hiszen egyre többen használnak SBS terméket. Mindez újabb és újabb ötletek kipróbálására ösztönöz minket, hogy azt a picurka lépéselőnyt, amellyel még rendelkezünk, meg tudjuk tartani. Emellett tapasztalatainkra és kitartásunkra hagyatkozhatunk. Bízom benne, hogy ez a két dolog elegendő lesz ahhoz (ha a szerencse is mellénk áll), hogy idén is jó eredményeket produkálhassunk, bizonyítván a termék fogósságát.

„Beléptünk a kapun…” Éltünk a felkínált lehetőséggel! Az első versenyünk, ahol már hivatalosan is SBS színekben indultunk! Többek között erről is szó lesz a következő írásban…