Kiszámíthatatlan Kiskunsági

A csatornák a legnehezebb vizek közé tartoznak, ez köztudott. A körülmények, az állandóan változó tényezők és a kisebb halsűrűség mind-mind olyan tényezők, melyek a legjobbaknak is fejtörést okoznak. De mi imádjuk a kihívásokat, ahonnan a legtöbb ember menekül, mi oda szeretünk tartani, így volt ez legutóbbi csatornakalandunkon is Szilárd barátommal.

Bevezető:
Korábban már szenteltünk egy komoly projektet Pásztor Szilárd barátommal a Kiskunsági-csatornának, amikor is a nagy amurokat vettük üldözőbe. A horgászatról egy remek film is készült:

Visszatérő(k):
A visszatérésemre várni kellett kettő esztendőt – már bizsergett a tenyerem egy vadvízi nádrágóra –, viszont Szilárd barátom nem tétlenkedett eddig sem, remek fogásokat könyvelt el, melyek közül kiemelnék egy közel 30!!! kilós amurt. Ez, azt hiszem, egy élet fogása, bár Őt ismerve a 30+ is meglesz, semmi kétségem e felől.

Erről a parádés fogásról itt ír Sziszek.

A kiszámíthatatlan Kiskunsági-csatorna
Hasonló torpedó a cél most is
Szilárd barátom kapitális nádrágója
Páratlan szépségű hal
Etetésre szánt keverék
A jó horogcsalik kiválasztása döntő tényező
Szilárd barátom felkínálása…
… és az én végszerelékeim
Minden a helyén
Csodálatos hajnal
Merítőben első halunk, egy szép ponty
A fotó sajnos elmaradt, meglépett a potyka!
Egy olajzöld hátú amur a szákban
Mutasd magad!
Micsoda hátúszó!
Gyönyörű vadvízi színek

Végszerelék:
Jól bevált elhagyós szerelékeket alkalmaztunk, melyek sokszor bizonyítottak már, és amelyeket a sok akadó miatt muszáj itt alkalmazni. Irdatlan mód elszaporodott a hínár és a sulyom az elmúlt időszakban a csatornán, ami még nehezebbé teszi a horgász dolgát. Az amurok kedvükre falatozhatnak a sok friss növényből, ezt figyelembe véve az etetést nem vittük túlzásba.
Etetés, Csalik:
Mindketten 1-1 kilogramm főtt magmixet szórtunk el a két botra, melyek igen közel voltak most egymáshoz. Csalizni egy-egy szimpatikus tigrismogyoró szemet könnyítettünk ki egy ananász és/vagy mangó ízesítésű pop-up csalival. Éves tapasztalatok alapján ez a legjobb csali a csatornán, így nem variáltunk. Sok idő nem állt rendelkezésünkre – szűk 3 nap –, így igyekeztünk kihozni ebből a maximumot és szép fogásokat elkönyvelni.
Fogások:
Kevés kapásunk volt most, összesen 4 db, melyből 2 amurt és 1 pontyot sikerült matracra fektetni. Egy amur túljárt az eszemen és a növényzetbe menekült. Sokat változott a Kuni, mióta utoljára itt jártam, még nehezebb pálya lett… de ez persze állandóan változhat, pont ez a varázsa, hogy nem adja olcsón kincseit, ezek a halak valódi értéket képviselnek!

Érte már megéri a küzdelem
Bajnokok reggelje
Csodálatos környezet
A vadonban gyorsan repül az idő
Leszállt az éjszaka
Egy kis levelibéka
Esti nádrágó, salátástól
Nem egy óriás, de volt meló érte bőven!
Vigyázz magadra!
Jó volt újra együtt horgászi, még visszatérünk!
Szilárd barátom napokkal később egy igazi csatornalakó óriást cserkészett be, gratulálok, Cimbora!

Összegzés:
Összegzésként jó volt újfent ezen a szép vízen horgászni, kiemelem a BÁCSHOSZ munkáját, megköszönöm, hogy nyitnak a halvédelem felé és évről-évre hoznak olyan új szabályokat, amelyek a törzsállomány védelmét szolgálják. Munkájukhoz sok erőt kívánok, mi pedig hamarosan visszatérünk a csatornára Sziszekkel!