Rendezés

Hideg vízi randevú egy régi ismerőssel

Ördög Erik 2024-03-19
A kiskorpádi túrát követően nem sokkal, de már a naptár szerint november elejét írván azon kaptam magam, hogy egy újabb kihívás elé nézek barátommal, Tiszai Andrissal. Hogy egy klasszikus Rokolya Péter idézettel kezdjek, „Minden pontyhorgásznak vannak, tervei, céljai, vágyai. Legyen szó az adott vízterület legnagyobb vagy legkülönlegesebb pontyának megfogásáról!”. Ezzel a gondolattal és célkitűzéssel érkeztem újfent a Bácsbokodi Felső-tó partjára, ahol – a fenti soroknak eleget téve – a szívemnek legkülönlegesebb és talán a tó egyik legnagyobb halának megfogása volt a célom ezen a rapid, 12 órás horgászaton. Igen, a hal, akiért jöttem, a tó legendás lakója, az Öreg Töves!

Egyéjszakás kaland az RSD-n

Szoják Benedek 2024-03-13
A Ráckevei (Soroksári)-Duna – ismertebb nevén RSD – régóta a bakancslistás vizeim közt szerepelt. Az utóbbi években soha nem látott mennyiségű nagy ponty került itt partra, így nem volt kérdés számomra, hogy ha lehetőségem nyílik, én is próbára teszem itt magam. Szendrei Ádám barátom meghívásának eleget téve erre március elején végre sor került. Ez az egyéjszakás villámlátogatás minden várakozásomat felülmúlta. Erre a különleges, rapid pecára emlékszem most vissza.

Frontos Balaton

Erdélyi Tamás 2024-03-02
Már-már hagyománnyá vált nálam, hogy az NBBH utáni időszakban 1 hetet a Balaton partján töltök. Bogával már régóta beszéltük, hogy jó lenne egy túrát együtt végighorgászni, ennek most jött el az ideje. A boiliebalaton.hu oldalon foglalható helyek közül a számomra oly kedves Balatonmáriafürdő központi strandját foglaltam le. Mivel nem először horgásztam ezen a strandon, a korábbi évek tapasztalataiból építkezve készültünk fel erre a túrára. Hogy mik voltak ezek? Ebben az írásban kifejtem nektek!

Késő ősszel a Carp&Carp tavon

Erdélyi Tamás 2024-02-26
A tóban rejlő lehetőségek már akkor rabul ejtettek, amikor szeptember végén először itt horgásztam Haskó Tomival. Az itt forgatott filmünk végén úgy köszöntem el, hogy tavasszal még visszatérek. Nos, nem bírtam addig várni, ezért november második felében visszatértem egy késő őszi horgászatra. Úgy gondolom, a körülményekhez képest sikerrel vettem az akadályokat, de ne rohanjunk ennyire előre…

Ismerkedés az RSD-vel

Rokolya Péter 2024-02-02
Egy régóta tervezett horgászatra készültem, melynek célpontja – nyugodtan mondhatjuk! – egy jól ismert vadvíz volt. Ez a vízterület köztudottan a nehezebb vizek közé tartozik, de ideje volt próbára tenni magam itt is, így nem volt kérdés, irány az RSD!
Videóval

Egy túrán: ponty 30+ kg, tokhal 60+ kg!!!

Burszki Zoárd 2024-01-13
Nem is gondolnánk, hogy lakóhelyünktől pár kilométerre milyen kincseket találhat az ember. Csupán a véletlen műve volt, hogy rátaláltunk a Megafish Horgásztavakra, és a világháló révén több olyan fogásról szereztünk tudomást, illetve láttunk olyan képeket, amelyek nem csak kis hazánkban, de Európa-szerte egyedülállónak mondhatók. Így nem volt kérdés, hogy szeretnénk mi is eltölteni pár napot ezen a horgásztavon.

Szilveszteri pontyok

Rokolya Péter 2024-01-03
Az időjárás-előrejelzés télhez képest enyhe időt jósolt egy erőteljes felmelegedéssel, így nem volt kérdés, ki kellett használni ezt a ritka alkalmat, és barátaimmal áthorgászni magunkat az óévből az újévbe. Erre tökéletes lehetőség nyílt a Dunavarsány határában elterülő egyesületi vízen, a Petőfi-tavon. Tartsatok velünk erre a különös szilveszterre!

Gyékényesi tűzijáték

Fehér Boga Pál 2024-01-01
A nagy, kék bányató gyönyörű lakói, ahogy sok más horgásznak már, úgy nekem is felkeltették a figyelmemet. Hosszú ideje tervezgettem, hogy végre kipróbálom magam az általam megszokott vizektől merően eltérő jellegű Gyékényesen. Évek teltek el, és végre most télen lehetőségem nyílt rá, hogy a karácsony utáni egy hetet lent tölthessem e legendás tó partján. Féltem tőle, hogy túl nagy kihívást vállaltam, hiszen Gyékényes egy alapból embert próbáló terep, én pedig pont a tél közepette érkeztem a partjára, amikor mint mindenhol, itt is fokozottan nehéz kapásra bírni a pontyokat… A félelmem be is igazolódott, hihetetlen megpróbáltatások elé állított ez a gyönyörű tó, de nem adtam fel, és a végére kifizetődött a kitartásom.

Szálka a szememben

Rokolya Péter 2023-12-02
Egy régóta tervezett bakancslistás horgászatra készültem, melynek célpontja a Szálkai-tározó volt. E vízterület köztudottan a nehéz vizek közé tartozik, és nagyon kevés hiteles információt lehet találni Szálkáról, így ennek járok utána ebben a nem hétköznapi pontyos kalandban. Kalandra fel, irány Szálka!

Dunai pontyok bojlival

Faragó Richárd 2023-11-21
Sokszor beszéltünk róla Laci kollégámmal, hogy szeretnénk a nagy Dunából pontyokat fogni. Sajnos kevés időnk van a horgászatra, de az októberi hosszú hétvégét kihasználva pénteken nekivágtunk a kalandnak. Célunk az volt, hogy szép, termetes, öreg dunai pontyokat fogjunk. Hogy ez sikerülhet-e? Ezt mi sem tudtuk. Kevés tapasztalattal rendelkeztünk a dunai békéshal-horgászattal kapcsolatban. Tanácsot kértünk Döme Gábortól, hogyan és miként vágjunk neki a túrának. Hosszas beszélgetés és sok-sok hasznos tanács következett, és ezekkel felvértezve indultunk neki az öreg folyónak. Nem mellesleg Gábortól kaptunk a 2024-es újdonságnak számító bojlikból.

A nem mindig kegyes Balaton…

Szoják Benedek 2023-11-19
Aki egy kicsit is ismer vagy követi a munkásságom, az tudja, hogy a Balaton a kedvenc vízem. Imádom a sokoldalúságát és azt, hogy mindig tartogat meglepetéseket. Már szinte otthon érzem magam e hatalmas tó partján, mégis minden horgászat alkalmával egy egészen új arcát mutatja meg. Épp ezt szeretem benne annyira, hogy nincs két egyforma szituáció, mindig fel van adva a lecke. Most épp egy olyan időszakot sikerült kifognom, amikor minden kapásért igazán meg kellett dolgozni, és ha megszólalt a jelző, akkor sem kellett egyből kapitális halakra gondolni. Ettől lesznek igazán értékesek a korábbi, kiemelkedő eredmények!

Hejőkeresztúron a vénasszonyok nyarában

Erdélyi Tamás 2023-11-11
Úgy gondolom, minden pontyhorgásznak van olyan vízterület a pályafutásában, amelyre óriási kihívásként tekint. Számomra az egyik ilyen víztípus a bányatavak. Óriási mélységek, tömérdek törés, megannyi plató és még számtalan nehezítő tényező jellemzi az ilyen vízeket. Nagyon szeretem az ebben rejlő kihívásokat, éppen ezért, amikor Haskó Tomi megkérdezte tőlem, lenne-e kedvem vele tartani a Carp&Carp Lake-re Hejőkeresztúron, nem gondolkoztam sokat a válaszon!

Tarcal kincsei 2. rész – Kengyel-tó

Rokolya Péter 2023-11-06
A tarcali kaland folytatásaként egy legendás, de feledésbe merült vízterületre látogattunk el. A Kengyel-tó egy tekintélyt parancsoló tározó a Tokaj-hegy lábánál, mely változatos halfaunának ad otthont és igazi kihívás elé állítja az ide érkező horgászokat. A vízben kapitális harcsák, szép pontyok és parádés amurállomány található. Utóbbiak voltak most célkeresztben.

Bledi születésnap 2.0

Rokolya Péter 2023-10-30
Nincs év Bled nélkül, így újfent elutaztam kedvesemmel e szlovén gyöngyszemre kirándulni és horgászni. Ezúttal is augusztusban jött el az idő, hogy újra ellátogassunk Bledre, most viszont a peca sokadlagos volt, de 1 napot most is adtam a tónak.

4 évszak nagyponty-horgászata a Pécsi-tavon

Rokolya Péter 2023-10-21
A Pécsi-tó hazánk egyik legendás vízterülete. 2019-ben jártam itt először, és elsőre kegyeibe fogadott a tó, gyönyörű halakat sikerült fognom, melyről készült két kisebb videó is. Nagyon megkedveltem ezt a vizet, nem volt kérdés, gyakori vendég leszek itt. Mivel egy nagy, kihívásokkal teli tározóról van szó, szerettem volna a tó különböző pontjain próbára tenni magam, erről láthattok egy nem hétköznapi 4 évszakos filmet, melyben természetesen a tó nagy pontyai lesznek főszerepben.

Tarcal kincsei 1. rész – A Citrom-bányató

Rokolya Péter 2023-10-18
Egy különleges lehetőséget kaptunk, hogy a tarcali bányatavon horgászhassunk Hunyadi Ádám barátommal. A cél egy közös álom megvalósításán túl a csekély halállomány felmérése volt, illetve egy nem hétköznapi film készítése. A sors kegyes volt hozzánk, gyönyörű őslakos fekete nyurgapontyokat sikerült fognunk. Tartsatok velünk erre a páratlan vadvízi kalandra!

Rekordok hete a tavaszi Balatonon

Erdélyi Tamás 2023-10-10
2021 őszén kis csapatunknak már sikerült egyéni balatoni rekordokat dönteni, a következő ilyen túrára egészen 2023 tavaszáig kellett várnunk. A már megszokott felállásban vágtunk neki áprilisban az 1 hetes pecának az északi parton. Megmondom őszintén, napról napra elkeseredettebb voltam, amíg vártuk a pecát, hisz a meteorológia egyre rosszabb időt jelzett, ami sajnos be is jött…

Györöki pontyok

Rokolya Péter 2023-10-05
A tavalyi fenomenális balatoni pecánkat, úgy döntöttünk, megismételjük Benő barátommal Balatongyörökön. A pontos helyszín a Becehegy alatt található Györöki 1-es stég volt. Titkon bíztunk egy hasonló sikeres pecában, sőt még egy jobban azonban ember tervez a Balaton pedig a Balaton…

Két front között Hatvanban

Rokolya Péter 2023-09-02
Hosszas tervezés előzte meg ezt a horgászatot. Régóta szerettünk volna egy közös, baráti bányatavas horgászatot összehozni, ennek ideje most jött el. A helyszín pedig nem volt más, mint hazánk egyik legkomolyabb nagyhalas vize, a Hatvani-kavicsbányató. Tartsatok velünk erre az akciódús nyári nagypontyos kalandra!

Nyárzáró túra a Széki-tavon

Szoják Benedek 2023-08-28
A nyár végéhez közeledve már szinte hagyomány, hogy egy hosszabb horgászattal búcsúztatjuk az év legmelegebb hónapjait. Messze nem az ideális időszak ez még, hiszen a vizek még nagyon melegek, ennek ellenére nagy izgalmakkal vágtunk neki a méltán híres Széki-tó felfedezésének… Sajnos egyéb elfoglaltságok miatt a tervezett ötnapos horgászatból csak 4 nap lett, így ebből kellett kihoznunk a maximumot. Végül a tó és a taktikánk nem hazudtolta meg magát. Egy igazán eseménydús örömpeca kerekedett ebből a rövid, baráti horgászatból.

Titokzatos Serházzug

Rokolya Péter 2023-08-23
A holtágak a legnehezebb vizek közé sorolhatóak. Rendszerint minden holtág erősen törpeharcsás, nehéz a peca, pedig szép halakat rejtenek, melyek különleges trófeák. Egy újabb vízterület került le a bakancslistámról: nézzük, milyen volt a serházzugi horgászatom!

Nyári nagyponty-horgászat a Balatonon

Haskó Tamás 2023-08-07
A Balaton hatalmas vízfelület, ami önmagában számtalan kihívás elé állítja az ide látogató horgászokat. E kihívás a nyári strandszezon ideje alatt tovább fokozódik a számtalan fürdőzővel és vendéghorgásszal megfűszerezve. Ezek ellenére sem tudtam nemet mondani, amikor egy kedves ismerősöm invitált meg az új stégjére egy röpke horgászatra. Lajos barátomat sem kellett túl sokat fűznöm, hogy velem tartson erre a túrára.

A bányató érintetlen halai

Döme Gábor 2023-07-22
Kifejezetten keresem azokat a kevésbé ismert vagy gyakorta teljesen ismeretlen hazai és külföldi vízterületeket, amelyek még nincsenek „felkapva”. A kockázat sokkal nagyobb az ilyen helyeken, hiszen gyakorta azt sem lehet tudni biztosan, hogy mi lakik bennük. De egy ilyen helyen becserkészett, elsőként megfogott, érintetlen hal számomra sokkal nagyobb kihívást és örömet ad, mint amikor már sokadik vagyok a sorban…

Rapid peca a Bácsbokodi Felső-tavon, avagy a Monster család debütálása egyik kedvenc vizemen

Ördög Erik 2023-06-29
Korábbi írásaimban már tettem említést erről a vízről Nektek, a szívemhez igazán közel álló Bácsbokodi Felső-tóról. Bár még csak márciust írt a naptár, már több túrán is túl voltam ekkorra, és végre eljött az idő, hogy a Haldorádó Monster család termékeit ezen a vízen is kipróbálhassam. A kora tavaszi időpont és a viszonylag hidegnek mondható víz számomra evidenssé tette, hogy a felkínálást PVA bages módszerrel fogom megoldani. Erre a pecára végre a kisfiam, Patrik is elkísérhetett, emellett Andris barátomék is kilátogattak hozzánk, így vált teljessé kis csapatunk erre a horgásznapra.

Pontyozás a balatoni vadonban

Fehér Boga Pál 2023-06-12
Mint a címből is kiderül, ezen a tavaszi túrán egy nem átlagos balatoni helyre látogattam el. Sajnos egyre kevesebb a Balaton környékén az érintetlen környezet. Ha behúzni szeretnénk, akkor általában strandokon, stégeken foglalhatunk helyet. Különösen szerencsés vagyok, hogy az ébredő természetet egy igazi vad partszakaszon, a szentgyörgyi erdőben csodálhattam napokon keresztül. Ugyan sok nehézséggel járt ez a túra, a szép környezet mellett szép halakban is gyönyörködhettem.

Koiország 2. rész

Rokolya Péter 2023-06-10
A Kiskorpádi Szigetestó, vagyis Koiország egy különleges halállománnyal rendelkező víz, ahol a mesés koik mellett szép spanyol mintás egyedek és kapitális pontyok is élnek. A PVA bages módszer kitűnően alkalmas becserkészni ezeket az óvatos, sokat látott halakat. A filmben a hasznos, részletesen bemutatott praktikák mellett lenyűgöző halakat is láthattok. Tartsatok velünk erre a remek pontyos kalandra!

Tisza-tavi nagyponty-horgászat, IWCC 2023

Döme Gábor 2023-06-03
Ennek is eljött az ideje! Beneveztem életem első bojlis, nagyponty-fogó versenyére. Mivel szeretem a kihívásokat, egyből hazánk egyik legnívósabb, legnehezebb versenyén, az IWCC 2023 By Lake Tisza rendezvényen szerettem volna megmérettetni magamat és lelkes csapatomat. Az egyhetes, embert próbáló túrán nagyon sok új és hasznos tapasztalatra tettünk szert a vadvízi nagyponty-horgászatban, ráadásul az erős mezőnyben még szép eredményt is elértünk! Tarts velünk az újabb nagy kalandra hazánk egyik legnehezebb vadvizére, a Tisza-tóra!

Tavaszváró horgászat a Ráckevei (Soroksári)-Dunán

Energo Team 2023-05-18
Az idei év kissé vontatottan indult számomra, mert kötelezettségeim miatt csak nagy sokára, március közepén jutottam ki horgászni, ennek ellenére különleges alkalom, hiszen ebben az évben ez az első! A várható időjárás távolról sem volt ideális, tekintve, hogy éjjel mínuszok okoztak nehézségeket, és így a vizeink sem melegedtek úgy, ahogy azt március közepén remélni lehet. A tervezett kora délutáni kezdésbe is csúszott egy kis hiba munkahelyi elfoglaltságaim miatt, ezért csak kevéssel sötétedés előtt tudtam kiérni a stégemhez, de szerencsére még fényváltás előtt, így maradt időm felkészülni az éjszakára.

Balatoni pontyrekordom története

Rokolya Péter 2023-05-10
4 évszakos filmünk őszi helyszínének egy különleges helyet szerettem volna, így esett a választásom Badacsonyra, a Balaton egyik legszebb helyére. A horgászatra Szoják Benedek barátom kísért el, akivel már horgásztunk ezen a környéken, így nem volt ismeretlen a miliő.
Termék katalógus

Haldorádó
Katalógus

Megjelent a Haldorádó 2024 termékkatalógus, lapozz bele!